TEST: BMW X4 xDrive30i – Tri v jednom

Nástupca modelu X4 prišiel ako blesk z jasného neba už po štyroch rokoch od predstavenia prvej generácie. Malo BMW dostatok času na to, aby sa poučilo z chýb predchodcu?
Vydané  Text: 
Pamätáte sa ešte na kávu označovanú ako „tri v jednom“? Pred niekoľkými rokmi to bol veľký hit, pretože ste v jedinom vrecúšku mali už vopred pripravenú kávu s cukrom a so sušeným mliekom. Výrobca tak spojil tri najžiadanejšie ingrediencie s cieľom zjednodušiť kávičkárom život pri príprave obľúbeného nápoja. Popularita tohto produktu však po krátkom čase klesla a dnes je daný výrobok na okraji záujmu. Výrobca totiž nedokázal odhadnúť ten správny pomer kávy, cukru a sušeného mlieka. Niekomu sa nápoj zdal byť príliš slabý, ďalší sa sťažovali na nedostatok cukru a ostatní by v káve privítali viac mlieka. Veľmi podobný problém majú v súčasnosti aj automobilky, ktoré sa **snažia vyvinúť všestranné vozidlo s terénnymi schopnosťami a komfortom SUV, jazdnými vlastnosťami športového sedanu a so vzhľadom elegantného kupé. Dokonalú kombináciu spomínaných vlastností sa ešte žiadnemu výrobcovi doteraz namiešať nepodarilo a ani najnovšie BMW X4 nie je výnimkou.**
Napriek tomu konštruktéri vyriešili mnohé problémy, ktoré v minulosti spôsobovali majiteľom tohto modelu nemalé vrásky na čele. **Vďaka zväčšeniu rozmerov je v interiéri citeľne viac miesta.** Vpredu sa nebudú cítiť stiesnene ani dvojmetroví jedinci, ktorí ocenia vynikajúce predné sedadlá so širokými možnosťami polohovania.
Páčila sa nám aj funkcia dofukovania bočníc, túto drobnosť ocenia v prvom rade ľudia s neštandardnou postavou. K športovému pocitu za volantom prispieva najmä **volant s perfektnými rozmermi a hrubým koženým vencom.** Pri pohľade na samotnú palubnú dosku sme však nenašli jediný nový prvok, ktorý by dokázal ozvláštniť vnútro tohto modelu. S cieľom ušetriť náklady, dizajnéri v BMW začali využívať praktiky neprémiových automobiliek a kompletne skopírovali už existujúci interiér z modelu X3, čím **dehonestovali individualistický charakter auta.**
Rovnaký je tiež infotainment so systémom iDrive, ktorý automobilka vylepšuje už viac ako 10 rokov. Za ten čas sa programátorom podarilo vytvoriť funkčný a intuitívny systém s jednoduchou grafikou. **Stále však nedokážeme prísť na to, prečo v Mníchove odmietajú uznať existenciu smartfónov s podporou zrkadlenia obrazovky.** V našom vozidle sme nedokázali spustiť Apple Carplay napriek tomu, že príplatkový balíček kompatibility za 413 eur bol zahrnutý vo výbave.
Nepotešíme ani majiteľov telefónov so systémom Android, danú platformu automobilka totiž vôbec nepodporuje. Ďalším zaujímavým príplatkovým prvkom je inteligentný kľúč od vozidla s displejom, prostredníctvom ktorého si dokážete nastaviť klimatizáciu v aute alebo skontrolovať stav alarmu. **Kvalita displeja a jeho reakcie na dotyk nezodpovedajú súčasným štandardom, problémy sme mali aj s bezkáblovým dobíjaním v aute. V zákrutách sa kľúč v priehradke na dobíjanie voľne pohyboval zo strany na stranu a po chvíli sa ocitol mimo dobíjacej plochy.**
Čiastočne za to môžu aj náklony karosérie, s ktorými v tomto aute budete musieť počítať. Konštruktéri totiž uprednostnili komfort pred agilitou, vďaka čomu BMW X4 veľmi dobre filtruje rôzne druhy nerovností. **Rozmery, hmotnosť ani benzínový štvorvalec však vodiča nevyzývajú na agresívnu jazdu.** Veľmi nás prekvapili aj reakcie na plynový pedál, ktoré svojou rýchlosťou pripomínajú slovenské súdnictvo.
Pri plnom zošliapnutí akcelerátora si na spätnú väzbu musíte počkať zhruba dve sekundy, čo nie je málo. **O niečo lepší výsledok sme dosiahli po prepnutí do režimu Sport, no v tom prípade už budete musieť počítať so zvýšenou spotrebou nad 12 l/100 km.** Šofér slečny Daisy sa so zapnutými ekologickými vychytávkami z Bruselu môže v kombinovanej prevádzke dostať tesne pod 9 l/100 km. [CAR id=17027] (p)




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »