Test Kia Niro Plug-in hybrid: Pripravený na skutočný svet

ERIK STRÍŽ, 31.07.2018
Máloktorý hybrid dokáže v praxi napĺňať smelé marketingové slogany o spotrebe paliva. Crossoveru Niro sa to darí bravúrne, a to má v rukáve ešte niekoľko ďalších es.

Nedávno mesiac sa Niro predviedlo už aj ako elektromobil, ale dizajn výrobca výrazne nemenil, pretože už ten súčasný je atraktívny a pútavý. Pre vyššiu cenu Niro ostáva v tieni iných malých SUV, pritom stojí na rovnakých koncernových základoch ako populárny Hyundai Kona. Už v najnižšej výbave Silver ponúka veľa techniky, medzi inými aj udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, palubný počítač Supervision či denné LED svetlá.

My sme Niro vyskúšali s výbavou Platinum Pack, ktorá obsiahla aj odvetrávanie sedadiel, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča s pamäťou a celokožené čalúnenie.

Test Kia Niro Plug-in hybrid (2018, foto: PANER pre auto motor a šport)

Interiér ani v tejto výbave nevybočuje zo štandardov značky, ale kvalít Stingera či nového Ceedu ešte nedosahuje. Kladne hodnotíme jeho priestrannosť, funkčnosť, odkladacie priestory a konektory, vzadu je plnohodnotná zásuvka na 220 voltov. Z Nira je dobrý výhľad, pripomína posed v hatchbacku.

Test Kia Niro Plug-in hybrid (2018, foto: PANER pre auto motor a šport)

Interiér Nira nevybočuje z koncernového priemeru, je prehľadný a pohodlný

Zadní pasažieri ocenia stredovú lakťovú opierku a vyhrievanie sedadiel, kufor si musí vystačiť iba s 324 litrami objemu.

Test Kia Niro Plug-in hybrid (2018, foto: PANER pre auto motor a šport)

Niro je z pohľadu pasažierov vskutku komfortné, vodič sa musí uspokojiť s pokojnejším jazdným štýlom. Dobre drží stopu aj vtedy, keď nečakane rýchlo vletíte do ostrej zákruty, nedáva pocítiť húpanie či nakláňanie. Automatická prevodovka patrí k šetrnejším, znižuje spotrebu na nevyhnutné minimum a aj so zaradeným manuálnym radením „S“ reaguje na podnety rozvážne. Nie je to vlastnosť motora, pretože ak ho vytočíte, vie podávať zaujímavé výkony - je to jeden z prejavov poctivých atmosfér. Správne, tento hybrid nemá turbo.

Test Kia Niro Plug-in hybrid (2018, foto: PANER pre auto motor a šport)

Otáčkomer na prístrojovke chýba. Atypický prístrojový panel je prispôsobený hybridnému pohonu

Postrehli sme, že počas jazdy na diaľnici do interiéru preniká viac hluku, ako by sme si priali.

Niro sa predáva ako hybrid a plug-in hybrid. Za nabíjanie káblom si priplatíte 700 eur a namiesto 1,6-litrového dnes dostanete 2-litrový motor. My sme testovali ešte skladový model s 1.6 T-GDi. Zopár stoviek navyše sa premietne do úspory paliva. S denne nabíjanou batériou sa nám darilo držať spotrebu pod 2,5 l/100 km, s kapacitou pod 25 % a v automatickom režime hybrid Niro jazdí za stále výborných 4,8 l/100 km - a za to mu tlieskame.

Test Kia Niro Plug-in hybrid (2018, foto: PANER pre auto motor a šport)

Pod kapotou sa je na čo pozerať! Hybrid pozostáva z benzínového (97 k) a elektrického 60-koňového motora

Postrehy autora:

  • Konektor nabíjania si rozumie s nabíjačkami Mennekes Typ 2
  • Interiér Nira nevybočuje z koncernového priemeru, je prehľadný a pohodlný
  • Otáčkomer na prístrojovke chýba. Atypický prístrojový panel je prispôsobený hybridnému pohonu
  • 324 litrov nie je najväčší objem kufra, ale je iba o trochu menší ako v Hyundai Kona
  • 8-palcový dotykový displej je možné dostať iba v najvyššej výbave Platinum
  • Pod kapotou sa je na čo pozerať! Hybrid pozostáva z benzínového (97 k) a elektrického 60-koňového motora

Technické údaje Kia Niro PHEV Platinum Pack

1. motor: benzínový, R4, 1 580 cm³
Výkon: 77 kW (105 k) pri 5 700 ot./min.
Krútiaci moment: 147 Nm pri 4 000 ot./min.
2. motor: elektrický
Výkon: 44 kW (60 k)
Krútiaci moment: 170 Nm
Pohon a podvozok: 6-stup. aut. prevodovka DCT, pohon predných kolies, vpredu MacPherson, vzadu viacprvková náprava.
Brzdy kotúčové, vpredu s chladením, pneu: 205/60 R16.
Batožinový priestor: 324/1 322 dm³
Rozmery: 4 355 × 1 805 × 1 535 mm, rázvor 2 700 mm, pohotovostná/celková hmotnosť: 1 576/2 000 kg
Objem nádrže: 43 l
Najvyššia rýchlosť: 172 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 10,8 s
Spotreba (kombinovane): 1,3/100 km
Emisie CO₂: 29 g/km
Cena/testované vozidlo: 28 390 €/37 980 €
Konkurenti: Toyota C-HR, Hyundai Ioniq, Hyundai Kona

Fotografie pre auto motor a šport pripravil PANER