Test Volvo S90 T6 R design: Nadopovaný estét

To, čo sa Švédom podarilo, je obdivuhodné. Volvo S90 T6 R design totiž interpretuje tradičný dizajn a pritom dokáže byť nielen športový, ale aj cool!
Vydané  Text: 

### V časoch „generického“ dizajnu je akákoľvek zmena či vybočenie z radu príjemnou zmenou. A nikto iný si nedokáže zachovať svoju tvár lepšie ako Švédi. Či to bol Saab, alebo Volvo, obaja si dokázali zachovať typické črty prakticky od začiatkov moderného dizajnu. Hranatá karoséria Volva sa stala synonymom bezpečnosti, no nie estetiky. Tá dlho nebola súčasťou argumentácie pri predaji, no v posledných rokoch sú tvary Volva mimoriadne vydarené. A v prípade nami testovaného T6 AWD R design aj športové. Pritom zmien oproti sériovému je málo. Stačil športový spojler na prednom nárazníku, 20-palcové disky kolies s nízkoprofilovým obutím a jemným spojlerom na zadnom nárazníku. V kombinácii so sýtomodrou metalízou je efekt športového sedanu hotový, samozrejme, v noci môžete prirátať aj efektné a efektívne LED svetlomety.
Svoju identitu si Volvo chráni nielen zvonka, ale aj zvnútra. Neexistuje žiadna stopa po kopírovaní, v tomto smere sa S90 vysmieva konkurencii. Napriek tomu je multimediálny systém nielen atraktívne spracovaný, ale aj ľahko ovládateľný. Pravda, obrovský dotykový displej a jeho položky si vyžadujú trocha času, kým si na ne zvyknete, no ihneď potom budete ovládať systém intuitívne.
Pochváliť musíme aj vynikajúci audiosystém Bowers & Wilkins s hudobným výkonom 1 400 wattow a devätnástimi reproduktormi. Otočný ovládač s originálnym dizajnom namiesto štartovacieho vozidla je taktiež dôkazom, že vždy sa dá ísť inou cestou. A v prípade verzie T6 R design pochválime aj predné sedadlá. Kombinujú vynikajúce bočné vedenie s komfortom, tak ako to vie iba Volvo. Priestorové pomery sú vzhľadom na kategóriu veľkorysé, v rámci tejto kategórie je to však podmienka.
Označenie T6 znamená najsilnejšiu verziu. V podstate možno povedať, že verzia T6 je v podstate T8 mínus elektrické komponenty a batéria. Navyše skratka AWD v tomto prípade znamená plnohodnotný pohon 4 x 4 a nie kombinovaný elektricko-spaľovací ako v prípade verzie T8. Vodič má k dispozícii z benzínového turbo dvojlitra nie menej ako 245 kW (320 k) a rovných 400 Nm maximálneho krútiaceho momentu. Šprint na stovku za 5,9 sekundy je vynikajúca hodnota a maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h, pritom máte ešte k dispozícii aj vynikajúci soundtrack zo strany motora. Ten je síce podporený cez reproduktory, je však príjemný a nenútený. Čo sa jazdných vlastností týka, tak verzii T6 chutí skôr diaľnica než okreska. A nie je to preto, že by to T6 nezvládala, ak chcete, pokojne môžete podvozku dôverovať a užiť si pár zákrut. Dôvodom je orientácia originálneho podvozka na komfort.
Tvrdšie naladenie podvozka celkom neladí s účinkom posilňovača riadenia, ktorý favorizuje skôr uvoľnenú než komfortnú jazdu. V tomto svetle sa S90 T6 javí ako hltač kilometrov na diaľnici než nástroj pre vášnivých športových šoférov. Naopak, v prípade asistenčných systémov a bezpečnosti je Volvo špičkové, všetky prvky aktívnej bezpečnosti fungovali tak, ako majú, chybové hlásenia sa nevyskytovali takmer žiadne. Sumár? Vynikajúce auto, ktoré je iné ako jeho konkurenti, a to je pre mnohých ten najsilnejší argument.
### Technické údaje Volvo S90 T6 AWD **Motor**: preplň. benzínový R4, 1 969 cm3
**Max. výkon**: 245 kW (320 k) pri 5 700 ot./min.
**Max. krútiaci moment**: 400 Nm pri 2 200 – 5 400 Nm
**Pohon a podvozok**: 8-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie, vinuté pružiny, vzadu viacprvková zadná náprava, priečna listová pružina.
**Brzdy** kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením.
**Pneu** 255/35 R20
**Batožinový priestor** 500/- dm3
**Rozmery**: 4 963 × 1 879 × 1 443 mm, rázvor 2 941 mm
**Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 816/2 360 kg
**Objem nádrže** 60 l
**Najvyššia rýchlosť** 250 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 5,9 s
**Spotreba** 7,2 l/100 km
**Emisie CO2** 165 g/km
**Cena/testované auto** 59 700 €/ 80 650 €
**Konkurenti**: BMW radu 5, Audi A6, Jaguar XF








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.