TEST: Opel Grandland X 1.6 CDTI AT6 – Hrdina v utajení

Úsporný naftový motor a vyladená automatická prevodovka urobili z Grandlandu X dokonalého hltača kilometrov. Dizajnom aj naladením zaujme konzervatívnejších zákazníkov.
Vydané  Text: 

S francúzskym Peugeotom 3008 zdieľa platformu aj motorizácie, a predsa si dokázal zachoval svoj jedinečný charakter. Páčiť sa bude najmä konzervatívnejším zákazníkom, ktorí nechcú desaťkrát zrezaný volant či kokpit ako z F16.
To však neznamená, že na Grandlande X nie je čo obdivovať. Naživo pôsobí veľmi jednoduchým a elegantným dojmom. Nechýbajú ani zaujímavé detaily v podobe chrómových doplnkov či dvojfarebnej strechy. Konzervativizmus pokračuje aj v interiéri, ktorý kombinuje všetky dobre známe prvky z iných modelov značky. Je potrebné si uvedomiť, že Grandland X nemá za cieľ šokovať svojimi tvarmi či originálnymi riešeniami. Konštruktérom išlo skôr o to, aby sa vodič v interiéri rýchlo zorientoval, čo sa im aj podarilo. Najviac nás potešila prítomnosť fyzických tlačidiel, prostredníctvom ktorých viete intuitívne zmeniť nastavenie klimatizácie, vypnúť štart-stop či ovládať hlasitosť rádia. Kvalita samotného dielenského spracovania je však len na priemernej úrovni. Starším vodičom môžu prekážať malé číslice v kaplnke prístrojov, z ktorých sa ťažšie odčítavajú údaje o rýchlosti.
V čom je Grandland X lepší v porovnaní s francúzskym súrodencom? Paradoxne v pohodlí cestovania. Opel pôsobí o niečo komfortnejším dojmom, za čo čiastočne môžu aj vynikajúce kožené sedadlá s AGR certifikátom. Aj keď automobilka nechce oficiálne priznať, že došlo k nejakým vážnejším technickým úpravám, auto podľa nás sedí na ceste o niečo lepšie než 3008-ka. Veľmi príjemne nás prekvapil aj akustický komfort na palube či spôsob filtrácie nerovností.
Pod kapotou nami testovaného modelu sa nachádzal overený naftový motor z dielne PSA – 1.6 CRDI s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 300 Nm. Máte pravdu, hodnota výkonu nepôsobí pri pohľade na rozmerné SUV veľmi presvedčivým dojmom. Grandland X je však vďaka absencii pohonu všetkých štyroch kolies veľmi ľahký a v prípade potreby dokáže prekvapiť aj pružnosťou zrýchlenia. Úsmev na tvári vám vyčaruje aj priemerná spotreba, ktorá sa pri bežnom jazdení pohybuje okolo 5,3 litra/100 km. **Opel Grandland X 1.6 CDTI AT6 Innovation** Motor: prepĺňaný naftový R4, 1 560 cm³ Výkon: 88 kW (120 k) pri 3 750 ot./min. Krútiaci moment: 300 Nm pri 2 000 ot./min. Pohon a podvozok: Šesťstupňová automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu vlečné ramená spojené s torzne pružnou priečkou. Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 225/55 R18 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 514/1 652 dm³ Rozmery: 4 447 × 1 856 × 1 609 mm, rázvor 2 675 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 355/2 020 kg, objem nádrže 53 l. Najvyššia rýchlosť 188 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 12,2 s Spotreba 4,9/4,0/4,3 l/100 km Emisie CO₂ 112 g/km Cena/testované auto 18 290 €/33 410 € Konkurenti: Nissan Qashqai, Peugeot 3008, SEAT Ateca




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.