TEST: Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion DSG Sport – Na parádu!

Terénne expedície neplánujte, Volkswagen T-Roc patrí v prvom rade na cestu. S najsilnejším benzínovým motorom a aktívnym pohonom všetkých štyroch kolies dokáže vyčarovať úsmev na tvári aj najtvrdším odporcom SUV.
Vydané Text: 

Nájsť dvojlitrový benzínový turbomotor s **maximálnym výkonom až 140 kW (190 k)** pod kapotou mestského SUV je v dnešných časoch pomerne neštandardné. Štatistiky však ukazujú, že o výkonné motory majú ľudia čoraz väčší záujem, a to hneď z niekoľkých dôvodov. **Rozdiely v spotrebe nie sú v porovnaní s maloobjemovými agregátmi až také výrazné.** Volkswagen T-Roc sme počas týždňa nešetrili a jeho výkon sme si užívali nielen v meste, ale aj na okresných cestách a diaľnici. Takmer po dvoch tisícoch kilometrov sme sa dopracovali k veľmi **povzbudivej reálnej hodnote 7,5 l/100 km.**
Dvojlitrové TSI je navyše veľmi kultivované a **do interiéru preniká len minimum hluku a vibrácií.** Motor môžete započuť pri silnejšom zošliapnutí akcelerátora, keď vás 320 Nm dokáže príjemne zatlačiť do sedadla. Krútiaci moment je totiž dostupný v širokom rozsahu otáčok od 1 500 až do 4 180 ot./min. **O niečo lepšie by mohli byť reakcie na plynový pedál,** pri kickdowne sa konštruktérom nepodarilo odstrániť kritizovanú turbodieru a citeľný záber nastáva až po dvoch sekundách od zošliapnutia. Čiastočne je na vine aj sedemstupňová dvojspojková **automatická prevodovka DSG, ktorá pri nárazovom zrýchlení občas zazmätkuje.** Úplne hladké nie je ani pohýnanie sa z križovatky, vtedy často dochádza aj k nepríjemnému šklbnutiu.
Kým vonkajší vzhľad modelu T-Roc považujeme za vydarený, o interiéri sa to isté povedať nedá. **Nielenže pôsobí tuctovo, ale aj na samotných materiáloch cítime snahu šetriť náklady.** Automobilka tento problém kompenzuje palubnými technológiami. Nechýbajú moderné asistenčné systémy, ktoré fungujú naozaj spoľahlivo. Itečkárov poteší prítomnosť displeja v kaplnke prístrojov. Ten nahrádza analógové ukazovatele a umožňuje vlastnú konfiguráciu prístrojov, za užitočnú tiež považujeme možnosť premietania navigácie.
**Technické údaje:** T-ROC 2.0 TSI 4MOTION 7st. DSG Sport Motor prepĺň. benzínový R4, 1 984 cm³ Max. výkon 140 kW (190 k) pri 4200-6000 ot./min. Max. krútiaci moment 320 Nm od 1 500 do 4 180 ot./min. Pohon a podvozok: Aktívny pohon všetkých kolies, 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé zavesenie kolies. Brzdy kotúčové vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/50 R 18 vpredu aj vzadu. Batožinový priestor 445/1 290 dm³ Rozmery: 4 234 × 1 819 × 1 573 mm, rázvor 2 590 mm Pohotovostná/celková hmotnosť 1 495/1 990 kg, objem nádrže 55 l. Najvyššia rýchlosť 216 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,2 s Spotreba 8,4/5,7/6,7 l/100 km Emisie CO₂ 153 g/km Cena/testované auto 29 600 €/ 32 700 € Konkurenti: Hyundai Kona, SEAT Arona, Citroën C3 Aircross, Renault Captur




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



ODPORÚČAME

Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách

  • Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.

     Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.
  • AUTOPRIEMYSEL

    Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov

  • Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.

     Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.
  • AKTUALITY

    Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy

  • Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.

     Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.
  • MOTORISTICKÝ ŠPORT

    Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023

  • Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.

     Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta.  Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.
  • MAGAZÍN

    SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio

  • Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.

     Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023