TEST Citroën C3 Aircross PureTech 82: Zapôsobil aj so slabším motorom!
Malé SUV musí zaujať všade, kde sa objaví. Dokazuje, že aj za málo peňazí možno kúpiť praktické auto, navyše s krásne tichým a úsporným motorom.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Dizajn a charakter
Možno to nie je tak zjavné na prvý pohľad, ale keď vedľa seba postavíte základnú C3 a jej väčší variant Aircross, rozdiely budete vidieť zreteľne. Aircross je označenie pre malé SUV a pretavuje do o málo väčšej svetlej výšky (+20 mm), celkovej výšky (+12,3 cm), väčšej dĺžky (+15,8 cm), lepšieho nájazdového uhla a robustnejším charakterom. Najviditeľnejším rozdielom sú chýbajúce Airbumps na dverách, čo v konečnom dôsledku iba oceňujeme.Interiér
C3 Aircross je náhradou za niekdajší C3 Picasso, avšak zmenou prešiel nielen názov, ale aj celá koncepcia vozidla. Esúvečka sú trendy a nevyzerá to tak, že by mal o ne trh stratiť záujem. Posed v Aircrosse je pomerne vysoký, citeľne odlišný od C3 hatchback. Interiér je vpredu priestranný, miestami môže dokonca pôsobiť dojmom prázdnosti a kufor je vskutku objemný: 410 až 1255 litrov. Interiér pôsobí dojmom vyššej kvality a odolnosti, je prehľadný a nachádzame v ňom početné odkladacie plochy a boxy. Pozitívne hodnotíme prispôsobiteľnosť volantu a sedadiel a tiež dotykový 7-palcový displej s intuitívnym prostredím. Namiesto virtuálnych ovládačov klimatizácie by sme však radšej videli mechanické. Prední pasažieri majú k dispozícii dostatok priestoru nad hlavou a tiež na nohy. Ak spravia primeraný kompromis v komforte, nebude si vodič so spolujazdcom udierať lakte.Jazda a motor
Podvozok C3 Aircross je naladený skôr mäkko, čím prezrádza príbuznosť s ostatnými automobilmi tejto značky. Táto mäkkosť sa prejavuje húpaním a nákláňaním, ak s vozidlom jazdíte priveľmi dynamicky. Pomalý nábeh na obrubník či vyšší spomaľovač poriadne zastrasie pasažiermi, vo vysokých rýchlostiach občas cítiť odskakovanie zadnej nápravy. Je však potrebné podotknúť, že toto mäkké nastavenie podvozka oceníte práve na našich nekvalitných cestách, jazda je aj na nich vskutku pohodlná.Aircross na nás zapôsobil
C3 Aircross je šikovný a úsporný automobil s veľmi pôsobivým dizajnom. Nebudeme tajiť, že sa nám naozaj páčil, hoci by sme mu vedeli vytknúť 5-stupňovú manuálnu prevodovku a priveľmi „mäkký“ podvozok, ktorý vie pasažierov občas rozhúpať. Jednoznačným argumentom ku kúpe je cena: za základ dáte necelých 12-tisíc, hodnota testovaného kusu vo výbave FEEL dosahovala stále výborných 16 190 €. Odmenou za vaše peniaze vám bude príjemná pohodlná jazda, ticho v interiéri a vonkajší dizajn robustného kompaktného esúvečka, ktoré bez problémov pristavíte na príjazdovej ceste modernej novostavby nikomu nepríde zvláštne, že tam stojí práve Citroën.Technické údaje Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 82
Motor: preplň. benzínový R3, 1199 cm³Výkon: 60 kW (82 k) pri 5750 ot./min.
Krútiaci moment 118 Nm pri 2750 ot./min.
Pohon a podvozok: 5-st. aut. prevodovka, pohon predných kolies, platforma PSA PF1, všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu modifikované MacPherson, vzadu deformovateľná traverza
Brzdy: kotúčové, vpredu s vnútorným chladením
Pneumatiky: 195/60 R16
Batožinový priestor: 410/1289 dm³
Rozmery: 4154 × 1597 × 1976 mm, rázvor 2 540 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť: 1088/1720 kg, objem nádrže 45 l
Najvyššia rýchlosť: 165 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 14 s
Spotreba: 5,9 / 4,6 / 5,1 l /100 km
Emisie CO₂: 116 g/km
Cena/testované vozidlo 11 990 € / 16 190 €
Konkurenti: Hyundai Kona, Kia Stonic, Opel Crossland X, Peugeot 2008
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.