Test Isuzu D-Max Double Cab
Každý test tohto auta sa začína chlapskými superlatívmi a nie je to náhoda. D-Max je svojím spôsobom tvrdý chlapík, puritán a pracant, ktorý sa síce stavia do jedného radu s Amarokom či Rangerom, avšak v skutočnosti si od nich drží mierny odstup. D-Max je v prvom rade úžitkový automobil s charakterom, ktorý z neho robí voľbu aj pre ľudí, ktorým o ten imidž predsa len trocha ide.
Vydané Text: ERIK STRÍŽ
Charakter, ciele a rozmery
Isuzu je značka, ktorá síce nie je verejne populárna ako Volkswagen, Ford či Toyota, profesionáli ju však poznajú veľmi dobre. Keď si otvoríte slovenské stránky Isuzu Motors, dozviete sa, že D-Max je jediný automobil v aktuálnej ponuke, avšak v niekoľkých variantoch. D-Max je v podstate platforma s dizajnom prednej masky a interiéru, ktorá mení charakter karosérie. Základom ponuky je Single Cab s najväčšou korbou, potom Space Cab pre piatich pasažierov s dvomi dverami a napokon náš testovaný Double Cab so štyrmi dverami, plnohodnotným interiérom, ale aj najmenšou korbou. V testovanej verzii sme automobil prevzali s hardtopom Alpha, ktorý korbu uzatvoril. Je dôležité už hneď v úvode podotknúť, že rozmery korby sú pomerne významné: Double Cab ju má dlhú 1,55 metra bez možnosti otvorenia tunela do interiéru (čo však stále nemajú ani konkurenti), zatiaľ čo verzia Single Cab má korbu dlhú až 2,3 metra. 80 centimetrov rozdielu je pritom celkom zásadných.Výbava a funkcie
Interiér D-Maxu v testovanej verzii si zachováva svoj štandardný dizajn i materiálové vybavenie, avšak sedenie bolo spracované do kože a dočkali sme sa aj takého prepychu, akým je vyhrievanie predných sedadiel či elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča.Jazdné vlastnosti na ceste a v teréne
D-Max s pohonom všetkých štyroch kolies disponuje možnosťou výberu pohonu priamo počas jazdy pomocou otočného voliča dostupného na dosah pravej ruky. Počas jazdy si viete vybrať medzi pohonom predných kolies 2H (ten budete používať najčastejšie) a všetkých kolies 4H. 4H zlepšuje stabilitu automobilu, na bežných cestách sme však výrazný rozdiel nespozorovali, pretože auto samotné je široké, ťažké a dostatočne robustné na to, aby vždy pevne držalo na vozovke.Motor, ktorý treba chápať
Pod kapotou pracuje nový 1,9-litrový naftový motor s výkonom 120 kW a 360 Nm krútiaceho momentu, vodič ho ovláda cez 6-stupňový automat. Aj keď sa do D-Maxu neleje syntetická močovina, motor spĺňa normu Euro 6. Nemá zmysel porovnávať motor s naftami v bežných esúvečkach, pretože D-Max útočí na odlišné cieľovky a predovšetkým má odlišné zámery. Naftový motor v tomto prípade nie je kultivovaný, ani tichý, automatika radí s výraznými oneskoreniami dokonca aj v manuálnom režime. Počas plynulej jazdy motor točí iba tesne nad tisíc otáčkami – a to sa bavíme o silnom naftovom motore, ktoré bežne neradno podtáčať. Odmenou za vibrácie, oneskorené preraďovanie a zvýšenú hlučnosť je výborná spotreba, ktorá počas testu dosahovala iba 9 l/100 km a schopnosť ťahať príves s hmotnosťou 3,5 tony. Nosnosť je nadštandardných 1225 kg a schopnosť prechádzať terénom je priam fascinujúca – práve vďaka motoru, ktorý sa chvíľami nespráva podľa očakávaní väčšiny.D-Max na imidž? Nie, ale dostanete ho v cene
Existujú „pickupy“ a pickupy. „Úžitkové autá“ a úžitkové autá. D-Max patrí medzi posledných Mohykánov, pretože namiesto imidžu stavia na praktickosti a odolnosti, hoci by sme neradi podceňovali schopnosti jeho estetickejších konkurentov. Isuzu hrá do kariet cena, propagovaná záruka a skúsenosti s úžitkovými off-roadovými vozidlami. Zaujímavosťou je, že hoci D-Max nestavia na imidži a asi nikto si ho nebude kupovať kvôli estetike, v skutočnosti ju dostanete ako akýsi bonus – skrátka za týmto autom sa otočí každý.KLADY
Ľahké riadenie; výhľad z kabíny; nízka spotreba; terénne jazdné vlastnostiNEGATÍVA
Hlučný chod motora; tvrdé plasty v interiéri; chýbajúce automatické svietenieTECHNICKÉ ÚDAJE Isuzu D-Max 1.9 Double Cab
Motor Euro 6, preplň. naftový R4, 1898 cm³Výkon 120 kW (163 k) pri 3600 ot./min
Krútiaci moment 360 Nm pri 2000-2600 ot./min
Pohon a podvozok: pohon všetkých kolies; 6-st. automatická prevodovka; vpredu dvojité trojuholníkové priečne rameno vzadu tuhá náprava s listovými perami. Predné kotúčové brzdy s vnútorným chladením, zadné bubnové. Pneu 245/75 R16 vpredu aj vzadu.
Rozmery korby: 155×153×112 cm
Rozmery: 5295 × 1860 × 1795 mm, rázvor 3095 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 2034/3000 kg, objem nádrže 76 l.
Najvyššia rýchlosť 180 km/h
Spotreba 9,3/ 6,9/ 7,8 l/100 km
Emisie CO₂ : 205 g/km
Cena od/testované auto 27 880 / 34 812 eur
Konkurenti: Ford Ranger, Volkswagen Amarok, Toyota Hilux
ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?