Test Isuzu D-Max Double Cab

Každý test tohto auta sa začína chlapskými superlatívmi a nie je to náhoda. D-Max je svojím spôsobom tvrdý chlapík, puritán a pracant, ktorý sa síce stavia do jedného radu s Amarokom či Rangerom, avšak v skutočnosti si od nich drží mierny odstup. D-Max je v prvom rade úžitkový automobil s charakterom, ktorý z neho robí voľbu aj pre ľudí, ktorým o ten imidž predsa len trocha ide.
Vydané  Text: 

Samostatný test nového Isuzu D-Max si môžete prečítať aj v májovom vydaní motoristického časopisu Auto Motor a Šport.

Charakter, ciele a rozmery

Isuzu je značka, ktorá síce nie je verejne populárna ako Volkswagen, Ford či Toyota, profesionáli ju však poznajú veľmi dobre. Keď si otvoríte slovenské stránky Isuzu Motors, dozviete sa, že D-Max je jediný automobil v aktuálnej ponuke, avšak v niekoľkých variantoch. D-Max je v podstate platforma s dizajnom prednej masky a interiéru, ktorá mení charakter karosérie. Základom ponuky je Single Cab s najväčšou korbou, potom Space Cab pre piatich pasažierov s dvomi dverami a napokon náš testovaný Double Cab so štyrmi dverami, plnohodnotným interiérom, ale aj najmenšou korbou. V testovanej verzii sme automobil prevzali s hardtopom Alpha, ktorý korbu uzatvoril. Je dôležité už hneď v úvode podotknúť, že rozmery korby sú pomerne významné: Double Cab ju má dlhú 1,55 metra bez možnosti otvorenia tunela do interiéru (čo však stále nemajú ani konkurenti), zatiaľ čo verzia Single Cab má korbu dlhú až 2,3 metra. 80 centimetrov rozdielu je pritom celkom zásadných.
Dostať na test D-Max znamená zmieriť sa s tým, že parkovanie môže byť v meste problémom a najmä s tým, že budete centrom pozornosti. Aj keď je pravda, že tých veľkých pickupov jazdí po našich cestách dostatok, na každej križovatke počas státia na červenej budete sledovať okolidúcich a ich skúmavé pohľady. Pripisujeme to modernej a skutočne pútavej prednej maske s modernými črtami a optimálnym využitím chrómových doplnkov. Aj predchádzajúca verzia D-Maxu bola vskutku pohľadná, tá súčasná je už ale naozaj pekná.
D-Max Double Cab má rozmery 5295 × 1860 × 1795 mm, rázvor 3095 mm. Celková hmotnosť prázdneho vozidla je 2034 kg, maximálna hmotnosť D-Maxu vo verzii Double Cab je stanovená na rovné tri tony. Dokáže však odtiahnuť 3,5-tonový príves a pritom si veselo jazdiť aj terénom, ktorý by bol pre „leštenky so 4×4“ konečnou stanicou.

Výbava a funkcie

Interiér D-Maxu v testovanej verzii si zachováva svoj štandardný dizajn i materiálové vybavenie, avšak sedenie bolo spracované do kože a dočkali sme sa aj takého prepychu, akým je vyhrievanie predných sedadiel či elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča.
Plastové kryty na palubovke sú tvrdé, nepoddajné a pôsobia ako veľmi odolné, to platí aj pre samotnú páku prevodovky, volant s jednoduchým účelným dizajnom a vôbec všetko ostatné. Oceňujeme početné odkladacie priestory, prehľadné ovládače a ukazovatele a tiež taký detail, ako napríklad madlá na oboch stranách pre komfortnejšie nastupovanie do auta. S výškou 1,75 metra som ich často potreboval…
D-Max v testovanej výbave PREMIUM+ obsahoval napríklad aj 7-palcový dotykový displej, navigačný systém, systém pre sledovanie dopravných značiek a decentné upozorňovanie na ich porušovanie, odokrytú cúvaciu kameru, Bluetooth, tempomat a bezkľúčový vstup a štartovanie.
„Povinnou výbavou“ auta počas našich testov je dóza so žuvačkami Orbit. Aj vďaka nim vieme udržiavať pozornosť počas stoviek odjazdených kilometrov.
V automobile nám chýbalo automatické svietenie či parkovacie senzory, vieme však pochopiť, že cieľovka takéto funkcie oceniť nemusí. Keď D-Max naštartujete, automaticky sú zapnuté LED pásy denného svietenia, avšak so zhoršujúcimi sa svetelnými podmienkami sa neprepnú na stretávacie – tie musíte zapnúť vždy ručne na ľavej páke za volantom. Je to však iba otázka zvyku.

Jazdné vlastnosti na ceste a v teréne

D-Max s pohonom všetkých štyroch kolies disponuje možnosťou výberu pohonu priamo počas jazdy pomocou otočného voliča dostupného na dosah pravej ruky. Počas jazdy si viete vybrať medzi pohonom predných kolies 2H (ten budete používať najčastejšie) a všetkých kolies 4H. 4H zlepšuje stabilitu automobilu, na bežných cestách sme však výrazný rozdiel nespozorovali, pretože auto samotné je široké, ťažké a dostatočne robustné na to, aby vždy pevne držalo na vozovke.
Predný nájazdový uhol je až 30°, zadný 22°. Svetlá výška vpredu dosahuje 275 mm, vzadu 235 mm.
V teréne je potom použiteľný režim 4H, avšak s náročným terénom prichádza aj voľba 4L, ktorú je potrebné aktivovať tlačením a pootočením ovládača. O tom, že máte zvolený práve tento režim, vás D-Max informuje vizuálne aj zvukovo na displeji pred volantom. V tomto režime dokáže D-Max so svetlou výškou 275 mm (resp. 235 mm vzadu) a brodivosťou do 70 cm zdolávať prakticky akýkoľvek terén. Fantastické sú nájazdové uhly: vpredu 30, vzadu 22 stupňov. Za volantom D-Maxu dokonca po chvíli získate akýsi zvrhlý pocit istoty a neohrozenosti, pretože tento obrovský stroj zdanlivo ani nemôže zapadnúť do blata. Uvedomenie reality prichádza paradoxne vtedy, keď s aktívnym režimom 4L opustíte terén a výjdete na normálnu asfaltovú cestu. Vtedy sa D-Max mení, v hraničných polohách sme dokonca nadobudli dojem, že si robí čo chce a prejavuje sa pretáčavo – vtedy je čas prepnúť pohon do režimu 2H alebo 4H. Brzdy pracujú vždy výborne (vzadu sú bez ohľadu na výbavu bubny) a nástup ich účinku je pomerne prudký.
Trojsmerný otočný volič pre výber pohonu. 2H a 4H sú režimy určené prevažne na cesty, 4L je určený do terénu.

Motor, ktorý treba chápať

Pod kapotou pracuje nový 1,9-litrový naftový motor s výkonom 120 kW a 360 Nm krútiaceho momentu, vodič ho ovláda cez 6-stupňový automat. Aj keď sa do D-Maxu neleje syntetická močovina, motor spĺňa normu Euro 6. Nemá zmysel porovnávať motor s naftami v bežných esúvečkach, pretože D-Max útočí na odlišné cieľovky a predovšetkým má odlišné zámery. Naftový motor v tomto prípade nie je kultivovaný, ani tichý, automatika radí s výraznými oneskoreniami dokonca aj v manuálnom režime. Počas plynulej jazdy motor točí iba tesne nad tisíc otáčkami – a to sa bavíme o silnom naftovom motore, ktoré bežne neradno podtáčať. Odmenou za vibrácie, oneskorené preraďovanie a zvýšenú hlučnosť je výborná spotreba, ktorá počas testu dosahovala iba 9 l/100 km a schopnosť ťahať príves s hmotnosťou 3,5 tony. Nosnosť je nadštandardných 1225 kg a schopnosť prechádzať terénom je priam fascinujúca – práve vďaka motoru, ktorý sa chvíľami nespráva podľa očakávaní väčšiny.

D-Max na imidž? Nie, ale dostanete ho v cene

Existujú „pickupy“ a pickupy. „Úžitkové autá“ a úžitkové autá. D-Max patrí medzi posledných Mohykánov, pretože namiesto imidžu stavia na praktickosti a odolnosti, hoci by sme neradi podceňovali schopnosti jeho estetickejších konkurentov. Isuzu hrá do kariet cena, propagovaná záruka a skúsenosti s úžitkovými off-roadovými vozidlami. Zaujímavosťou je, že hoci D-Max nestavia na imidži a asi nikto si ho nebude kupovať kvôli estetike, v skutočnosti ju dostanete ako akýsi bonus – skrátka za týmto autom sa otočí každý.


KLADY

Ľahké riadenie; výhľad z kabíny; nízka spotreba; terénne jazdné vlastnosti

NEGATÍVA

Hlučný chod motora; tvrdé plasty v interiéri; chýbajúce automatické svietenie

TECHNICKÉ ÚDAJE Isuzu D-Max 1.9 Double Cab

Motor Euro 6, preplň. naftový R4, 1898 cm³
Výkon 120 kW (163 k) pri 3600 ot./min
Krútiaci moment 360 Nm pri 2000-2600 ot./min
Pohon a podvozok: pohon všetkých kolies; 6-st. automatická prevodovka; vpredu dvojité trojuholníkové priečne rameno vzadu tuhá náprava s listovými perami. Predné kotúčové brzdy s vnútorným chladením, zadné bubnové. Pneu 245/75 R16 vpredu aj vzadu.
Rozmery korby: 155×153×112 cm
Rozmery: 5295 × 1860 × 1795 mm, rázvor 3095 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť 2034/3000 kg, objem nádrže 76 l.
Najvyššia rýchlosť 180 km/h
Spotreba 9,3/ 6,9/ 7,8 l/100 km
Emisie CO₂ : 205 g/km
Cena od/testované auto 27 880 / 34 812 eur
Konkurenti: Ford Ranger, Volkswagen Amarok, Toyota Hilux




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.