TEST: Renault Clio Grandtour 1,5 dCi -Osvedčený spoločník

Renault Clio Grandtour patrí medzi osvedčené stálice na našich cestách. Jeho faceliftovanú verziu sme dostali do redakcie v najvyššej výbave Intens s paketom GT Line Full 17″ a s najvýkonnejším naftovým motorom 1.5 dCi.
Vydané  Text: 

Pri pohľade zvonku nie je badať žiadne dramatické zmeny dizajnu. Svojím rozmerom nás na prvý pohľad upútajú veľké 17-palcové kolesá, ktoré automaticky vyvolajú otázku, ako sa s nimi popasuje podvozok. Ďalšiu zmenu si môžu všimnúť okoloidúci po naštartovaní. Je ňou atraktívny LED pásik denných svetiel. Vnútri nás čaká interiér v znamení paketu GT Line – športové sedadlá, volant, pedále, hlavica riadiacej páky. Všetko prvky, ktoré zvyšujú atraktivitu a vo vás chuť jazdiť. Čo viac si môžete priať?
Sedadlá si plnia svoju úlohu na výbornú a spĺňajú všetko, čo svojím výzorom sľubujú. Vďaka naozaj dobre vyladenému podvozku v nich počas jazdy necítite ani tie spomínané 17-palcové kolesá. Práve naopak, podvozok výborne zvláda malé nerovnosti aj väčšie výtlky, v zákrutách sa nenakláňa a v kritických situáciách vás na oplátku podržia sedadlá.
Táto hra na športovca by sa však nedala hrať bez schopnej motorizácie a tou naftová preplňovaná 1.5 s výkonom 81 kW (110 k) rozhodne je. S Cliom si poradí bez problémov a nebudete sa musieť báť s ňou predbiehať ani dlhý náves na dvojprúdovej ceste mimo mesta.
Grandtour však nie je len o rýchlej jazde. Odporučili by sme ho najmä mladým rodinám, ktorým bude stačiť svojím vnútorným priestorom, objemom batožinového priestoru 443 dm3, dobrou spotrebou veselo pod 5 litrov a to aj pri dynamickej jazde i priaznivou cenovkou. S motorom 1.2 16V vo výbave Life sa jeho cena začína už na 9 590 €.
Vďaka bohatej výbave si môžete Clio nakonfigurovať podľa vlastnej chute a možností. Parkovanie uľahčia parkovacie senzory, zadná kamera alebo rovno parkovací asistent. Na výber je aj niekoľko multimediálnych systémov či farebných vyhotovení interiéru. Renault posunul aj týmto faceliftom Clio zase o kúsok bližšie k zákazníkovi, pričom sa Clio stalo zaujímavejším a atraktívnejším.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.