TEST Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4 × 4-i – O krok ďalej!
Nissan Qashqai získal za roky svojho pôsobenia v Európe množstvo ocenení aj veľkú popularitu a stal sa nezastupiteľným reprezentantom segmentu kompaktných SUV. Preto sme mali od jeho novej generácie veľké očakávania.
Vydané Text: Martin Šebesta
Zo zmien nás potešilo najmä zmenené usporiadanie tlačidiel na volante. Pokým doteraz nás vyrušovali výrazne vystúpené ovládače, o ktoré sme pri točení volantom neraz nechtiac zavadili, nová logika presne takéto omyly eliminuje. Interiér získal body aj za vzdušnejší priestor a vodičov, ktorí si potrpia na výnimočné prvky, osloví nové čalúnenie sedadiel. Jeho vzhľad pripomína kovové náramky hodiniek a mali sme pocit, akoby prispieval k lepšiemu prúdeniu vzduchu okolo chrbta. Ani po 400-kilometrovej v kuse absolvovanej ceste sme totiž necítili žiadne náznaky únavy či nepríjemných pocitov.
K vzdušnému pocitu prispelo aj veľké panoramatické strešné okno, ktoré oceňujú najmä pasažieri na zadných sedadlách. Na tých je aj bez neho dosť priestoru na hlavy, nohy aj ramená. Dvojica sa pohodlne odvezie aj na veľké vzdialenosti. A trojica? Závisí od vzrastu, no priemerné postavy to zvládnu.
Batožinový priestor boduje variabilitou – okrem operadiel zadných sedadiel, ktoré sa sklápajú do roviny, ponúka ďalšie odkladacie miesta aj pod dvojitou podlahou. Navyše sa panely dvojitej podlahy dajú zdvíhať a vytvoria tak priečinky na usporiadanie batožiny a zabránia jej posúvaniu za jazdy.
Keď sme pri jazde – podvozok novinky je naladený príjemne tuho, rovnako tak aj riadenie. Skúste autom prejsť úsek po rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Zvolenom a v rýchlych zákrutách si budete Qashqai doslova užívať. A to sa nám v mnohých konkurentoch nestáva. Môže za to prepracovaný systém, ktorý ovládaním tlmičov eliminuje nakláňanie sa karosérie. Navyše si vie poradiť aj s nerovnosťami, auto sa na vlnách nekýva a z podvozka ide istota. Pokiaľ si vyberáte vozidlo podľa jazdných vlastností na cestách, môže byť práve Qashqai dobrou voľbou. Okrem iného aj preto, lebo jeho naftový motor veľmi dobre sekunduje jeho charakteru. Zvukom sa nederie do popredia, v prípade potreby spoľahlivo potiahne a výkonu aj sily má na bežné jazdenie vrátane rýchlejších presunov po diaľnici dostatok aj s rezervou. A za svoje služby si vie vypýtať akceptovateľné množstvo paliva.
V našom prípade to bolo niečo málo nad 6 l/100 km, pričom potenciál vidíme aj pod hranicou 6 l/100 km. Nissan pripravil Qashqai tak, aby bez väčších problémov nadviazal na doterajšie úspechy. Svedčí o tom aj fakt, že konkurencia ponúka takýto pohon len s výkonnejšími a drahšími motormi.
Technické údaje
Nissan Qashqai dCi 130 All Mode 4 × 4-i
Motor preplň. benzínový R4, 1 598 cm³
Výkon 96 kW (130 k) pri 4 000 ot./min.
Krútiaci moment 320 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. manuál. prevodovka, pohon všetkých kolies, zavesenie McPherson vpredu viacprvkové zavesenie vzadu. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/45 R 19. Batožinový priestor 410 dm³
Rozmery: 4 349 × 1 806 × 1 595 mm, rázvor 2 646 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 527/2 315 kg, objem nádrže 65 l.
Najvyššia rýchlosť 190 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 10,5 s
Spotreba 5,7/4,5/4,9 l/100 km
Emisie CO₂ 129 g/km
Cena/testované vozidlo 23 350 €/34 250 €
Konkurenti: Kia Sportage, VW Tiguan, Mazda CX-5
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.