Test Subaru Forester 2.0 XT: Korene radosti
Sadli sme si za volant momentálne najvzrušujúcejšieho modelu Subaru Forester 2.0 XT a zisťovali sme, či má šancu oživiť príjemné spomienky na svojich predchodcov.
Vydané Text: Majo Bóna

Článok vyšiel v magazíne auto motor a šport 9/2017
Štyri valce, konštrukcia typu boxer, objem dva litre a, samozrejme, turbodúchadlo bolo takmer pre každé Subaru nevyhnutnosťou. Naftové verzie u Japoncov koncom deväťdesiatych rokov neexistovali a práve preto sa zvuk vytočeného benzínového boxer motora naplno vryl do uší všetkých motoristických fanúšikov. Preto všetci uvítali návrat benzínového turbo dvojlitra pod kapotu modelu Forester. Ten medzičasom tiež narástol, z kombi verzie s vyššou priechodnosťou na plnohodnotné SUV.

Maximálny výkon pod kapotou je rovných 177 kW (240 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm sa postarajú o návrat všetkých spomienok z čias, keď bola pokuta za rýchlosť výnimočnou udalosťou. Pochváliť môžeme aj spoluprácu s prevodovkou CVT, ktorá sa postará o okamžitú akceleráciu. Na reakciu plynu si budete musieť chvíľu zvykať a prepnúť mapu motora do režimu Inteligent, v ktorom je nábeh krútiaceho momentu predsa len najnižší. Ak sa chcete zabávať, prepnite do režimu Sport#, nájdite si kus šotolinovej cesty a ihneď oceníte podvozok Forestra, ktorý si s takouto cestou veľmi ľahko poradí. Komfort pruženia je prvotriedny, v tomto smere nemá podvozok Subaru konkurenciu. Jazdné vlastnosti sú na pevnom asfalte mimoriadne isté, na klzkom povrchu môžete rátať pri nájazde s nedotáčavosťou. Po chvíli však zareaguje pohon 4 x 4 a auto sa stabilizuje.


Mimochodom, na rozdiel od dieselových verzií používa najsilnejšia benzínová verzia klasický medzinápravový diferenciál so základným nastavením 60/40 v prospech prednej nápravy.
Jediná vec, ktorá nám úprimne chýbala, bol vypínateľný stabilizačný systém ESP. Vypnúť stabilizáciu umožňuje v rámci portfólia Subaru už iba v modeli WRX STi. Samostatnou kapitolou je priemerná spotreba. Tá v prípade verzie 2.0 XT presne kopíruje pohyby pravej nohy. Ak ste na plyne jemný, môžete rátať s deviatimi litrami benzínu, ak si jazdu užívate, môže to byť aj trinásť, rozumný stred, ktorý sme dosiahli počas testu, sa pohyboval na úrovni 10,5 litra na 100 kilometrov. Nie je to najnižšia hodnota, ale za tú radosť to stojí. Čo sa vnútorných pomerov a výbavy týka, tak Forester ponúka plnohodnotné rodinné využitie. Najsilnejšia verzia sa kombinuje s najvyššou výbavou vrátane koženého čalúnenia, navigácie, multifunkčného volantu a už spomínanej automatickej prevodovky. Navyše cena za tento model je stále mimoriadne prijateľná.

Technické údaje | Subaru Forester 2.0i XT CVT Sport Navi
Motor prepĺň. benzínový R4, 1 998 cm³Výkon 177 kW (240 k) pri 5 600 ot./min.
Krútiaci moment 350 Nm pri 2 400 – 3 600 ot./min.
Pohon a podvozok: automatická prevodovka CVT, pohon všetkých kolies, vpredu viacprvkové zavesenie, vzadu dvojité lichobežníkové zevesenie.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/55 R18.
Batožinový priestor 505/1 573 dm3
Rozmery:4 595 × 1 795 × 1 735 mm, rázvor 2 640 mm , pohotovostná/celková hmotnosť1 688/2 110 kg, objem nádrže 60 l
Najvyššia rýchlosť 221 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,5 s
Spotreba 11,2/7,0/8,5 l/100 km
Emisie CO₂ 197 g/km
Cena/testované vozidlo 38 350 €/38 800 €
Konkurenti: Toyota RAV 4, Volkswagen Tiguan, Škoda Kodiaq
Pokračujte na ďalší príspevok »
Republika elektromobily motoristom vnucovať nechce. Zákaz spaľovacích motorov považuje za utópiu
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
ODPORÚČAME
Už poznáte kartu Jazdí celé Slovensko? Získate s ňou poistenie celej posádky, zľavy na STK, v servisoch, reštauráciách i autoškolách
Iba za 25 € ročne získate mimoriadne výhody, ako sú úrazové poistenie vodiča a posádky či zľavy do 20% v autoservisoch.
Zľavy platia u viac ako 50 zmluvných partnerov ÚAMK a po registrácii v systéme u viac ako 1500 partnerov svetovej siete MyWord. Významnou časťou projektu je humanitárna pomoc - činnosť Detskej dopravnej nadácie, ktorej cieľom je pomáhať sirotám pozostalých, ktorých rodič, alebo rodičia zahynuli pri dopravnej nehode.Hlas-SD reguláciu automobilov kategoricky odmieta. Individuálnu dopravu prirovnáva k ľudskému právu slobody
Politické strany a automobilová doprava. Prečítajte si náš predvolebný seriál.
AUTOPRIEMYSEL
Nečakaný obrat: Británia odkladá zákaz benzínových a naftových áut po tom, čo automobilky investovali miliardy do vývoja elektromobilov
Veľká Británia pôvodne plánovala zakázať predaj nových áut so spaľovacími motormi už za sedem rokov, teraz tento termín posúva.
Premiér Rishi Sunak (na foto) upresnil aj to, ako to bude s predajom áut po roku 2035. Reakcie značiek KIA, FORD, VW a TOYOTA.AKTUALITY
Mladí hackeri za dva dni navrhli moderný systém pre vjazd vozidiel do historického centra Bratislavy
Podľa mestskej časti Bratislava-Staré Mesto súčasný systém registrácie a povoľovania vjazdu vozidiel do historického centra mesta nevyhovuje.
Rezort s Campus Cowork zorganizovali hackathon, na ktorom mali mladé talenty aj skúsení IT profesionáli príležitosť navrhnúť riešenia zlepšujúce každodenný život občanov Ministerstvo investícií medzi študentov a IT nadšencov rozdelilo 6 000 eur.Z DRUHEJ STRANY / Cestopis Zakopané
Slovenské Vysoké Tatry pozná azda každý Slovák. Ak nie z návštev, tak aspoň z cesty okolo týchto majestátnych hôr. My sme sa išli pozrieť ako to vyzerá za ich chrbtom. V poľskom meste Zakopané.
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023LEGISLATÍVA
Namiesto 3,5 tony má byť nový štandard 1,8 tony. Na jazdu v SUV budete musieť spraviť nový vodičák B+, návrh je už na stole
Nové opatrenia počítajú aj s prísnejším posudzovaním podľa veku vodičov – starší by boli kontrolovaní prísnejšie a do 21 rokov by ste za volant SUV ani nesadli.
Návrh počíta aj s úpravou maximálnej rýchlosti v EÚ na 130 km/hMOTORISTICKÝ ŠPORT
Maco Racing mal vo francúzskom Circuit Paul Ricard druhú najrýchlejšiu Yamahu. Bilancia pretekov Endurance World Championship 2023
Slováci opäť ukázali, že napriek menším lokálnym pomerom vedia vďaka talentu a spolupráci ľudí v tíme konkurovať najlepším na svete.
Vo Francúzsku pritom štartovali z 22. miesta zo 47 zúčastnených tímov z celého sveta. Bilancia je 6. vo svojej kategórii, 8. celkovo a 3. v nezávislých tímoch.MAGAZÍN
SUCCESS STORY. História modelu Renault Clio
Renault Clio je stelesnením umu francúzskych konštruktérov vyrobiť auto, ktoré dokáže osloviť mladých aj starších, ženy aj mužov, a to naprieč dekádami. S príchodom najnovšej generácie si poďme najprv zaspomínať na to, čo znamenalo Clio kedysi.
Spomínate si na Renault Clio s motorom V6 v strede a pohonom zadných kolies? Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 10/2023KRÁTKA SPRÁVA
ZSE prichádza s virtuálnou batériou pre elektromobil: Elektrinu zo solárnych panelov si pošlete priamo na svoj ZSE Drive
Nové služby súvisia so snahou ZSE byť komplexným poskytovateľom riešení, ktoré súvisia s elektrinou: od klasickej spotreby až po jej samotnú výrobu a virtuálnu distribúciu.