Test Subaru Forester 2.0 XT: Korene radosti
Sadli sme si za volant momentálne najvzrušujúcejšieho modelu Subaru Forester 2.0 XT a zisťovali sme, či má šancu oživiť príjemné spomienky na svojich predchodcov.
Vydané Text: Majo Bóna
Článok vyšiel v magazíne auto motor a šport 9/2017
Štyri valce, konštrukcia typu boxer, objem dva litre a, samozrejme, turbodúchadlo bolo takmer pre každé Subaru nevyhnutnosťou. Naftové verzie u Japoncov koncom deväťdesiatych rokov neexistovali a práve preto sa zvuk vytočeného benzínového boxer motora naplno vryl do uší všetkých motoristických fanúšikov. Preto všetci uvítali návrat benzínového turbo dvojlitra pod kapotu modelu Forester. Ten medzičasom tiež narástol, z kombi verzie s vyššou priechodnosťou na plnohodnotné SUV.
Maximálny výkon pod kapotou je rovných 177 kW (240 k) a maximálny krútiaci moment 350 Nm sa postarajú o návrat všetkých spomienok z čias, keď bola pokuta za rýchlosť výnimočnou udalosťou. Pochváliť môžeme aj spoluprácu s prevodovkou CVT, ktorá sa postará o okamžitú akceleráciu. Na reakciu plynu si budete musieť chvíľu zvykať a prepnúť mapu motora do režimu Inteligent, v ktorom je nábeh krútiaceho momentu predsa len najnižší. Ak sa chcete zabávať, prepnite do režimu Sport#, nájdite si kus šotolinovej cesty a ihneď oceníte podvozok Forestra, ktorý si s takouto cestou veľmi ľahko poradí. Komfort pruženia je prvotriedny, v tomto smere nemá podvozok Subaru konkurenciu. Jazdné vlastnosti sú na pevnom asfalte mimoriadne isté, na klzkom povrchu môžete rátať pri nájazde s nedotáčavosťou. Po chvíli však zareaguje pohon 4 x 4 a auto sa stabilizuje.
Mimochodom, na rozdiel od dieselových verzií používa najsilnejšia benzínová verzia klasický medzinápravový diferenciál so základným nastavením 60/40 v prospech prednej nápravy.
Jediná vec, ktorá nám úprimne chýbala, bol vypínateľný stabilizačný systém ESP. Vypnúť stabilizáciu umožňuje v rámci portfólia Subaru už iba v modeli WRX STi. Samostatnou kapitolou je priemerná spotreba. Tá v prípade verzie 2.0 XT presne kopíruje pohyby pravej nohy. Ak ste na plyne jemný, môžete rátať s deviatimi litrami benzínu, ak si jazdu užívate, môže to byť aj trinásť, rozumný stred, ktorý sme dosiahli počas testu, sa pohyboval na úrovni 10,5 litra na 100 kilometrov. Nie je to najnižšia hodnota, ale za tú radosť to stojí. Čo sa vnútorných pomerov a výbavy týka, tak Forester ponúka plnohodnotné rodinné využitie. Najsilnejšia verzia sa kombinuje s najvyššou výbavou vrátane koženého čalúnenia, navigácie, multifunkčného volantu a už spomínanej automatickej prevodovky. Navyše cena za tento model je stále mimoriadne prijateľná.
Technické údaje | Subaru Forester 2.0i XT CVT Sport Navi
Motor prepĺň. benzínový R4, 1 998 cm³Výkon 177 kW (240 k) pri 5 600 ot./min.
Krútiaci moment 350 Nm pri 2 400 – 3 600 ot./min.
Pohon a podvozok: automatická prevodovka CVT, pohon všetkých kolies, vpredu viacprvkové zavesenie, vzadu dvojité lichobežníkové zevesenie.
Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/55 R18.
Batožinový priestor 505/1 573 dm3
Rozmery:4 595 × 1 795 × 1 735 mm, rázvor 2 640 mm , pohotovostná/celková hmotnosť1 688/2 110 kg, objem nádrže 60 l
Najvyššia rýchlosť 221 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h 7,5 s
Spotreba 11,2/7,0/8,5 l/100 km
Emisie CO₂ 197 g/km
Cena/testované vozidlo 38 350 €/38 800 €
Konkurenti: Toyota RAV 4, Volkswagen Tiguan, Škoda Kodiaq
Pokračujte na ďalší príspevok »
Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.DACIA DUSTER
Prelomové lacné SUV už kúpite na Slovensku za menej ako 18-tisíc. Vyberáme z cenníka TOP verziu
Nová Dacia Duster prekonala významný generačný skok vpred, najmä technologicky.
Predáva sa s klasickým benzínovým motorom, ako hybrid, s pohonom LPG a tiež vo verzii 4x4. Ešte pred zopár rokmi bola základná cena Dacie Duster 9 990 €, dnes je to 17 490 €.Dopravná poradňa
Zázračná tabuľka ZÁSOBOVANIE umožní ísť a parkovať aj tam, kde iní nesmú. Ako ju získať?
Vytvoriť a vyložiť si nápis „ZÁSOBOVANIE“ na čelné okno auta môže každý. Aké výhody to prináša?
Neznalosť zákona neospravedlňuje, ale kto sa v ňom orientovať vie, ten je považovaný za špekulanta. Ako to teda je?