TEST Mercedes-Benz triedy V Marco Polo Horizon – Pohoda

Mozaiku kempovacích modelov Mercedesu-Benz triedy V začiatkom roka doplnila verzia Marco Polo Horizon. Ak sa chystáte navštíviť letný festival a nenávidíte rozkladanie stanu, našli ste svoj vysnívaný model.
Vydané  Text: 

Delenie kompetencií má v Stuttgarte dlhú tradíciu. Mercedes-Benz je v niektorých oblastiach posadnutý splnením každých možných prianí zákazníka. Nič sa nenecháva na náhodu, variabilita modelov presahuje predstavivosť mnohých motoristov. Paletu verzií Marco Polo a Marco Polo Activity doplnila verzia Horizon. Logika tretej verzie ideálne dopĺňa predchádzajúce dve. Kým verzia Marco Polo Activity je založená na úžitkovom Vite a luxusný variant reprezentuje trieda V Marco Polo, verzia Horizon pasuje presne medzi tieto dva modely. Bez kuchynskej linky, zásoby vody a plynovej bomby a externej zásuvky na napájanie auta na elektrinu je Horizon odľahčenou verziou, ktorá poskytne piatim osobám priestor na prespatie.


Je to v podstate ďalší rozmer osobnej dodávky, ktorá v prípade nami testovaného auta vôbec nešetrila luxusom. Inými slovami, okrem nadstavby Westfalia túto „hotelovú“ dimenziu využitia nenaznačuje vôbec nič. Práve preto sa táto verzia hodí na každodenné používanie, prípadne na podnikanie, akým je napríklad rozvoz osôb po Európe či na letisko. Viano v tejto verzii nestráca nič zo svojich vlastností, pre ktoré ho vodiči doslova milujú. Svedčí o tom aj množstvo týchto vozidiel na našich cestách.


Za volantom si tak nevšimnete nič zvláštne, skôr naopak, oceníte osobný charakter a aj nádych luxusnej palubnej dosky. Tá v ničom nezaostáva za osobnými verziami, v tomto smere je trieda V skutočným Mercedesom. Kožené čalúnenie je skutočne kožené, pozícia za volantom je to, čo si určite zamiluje každý komfortne orientovaný vodič. Za chrbtom „kapitána“ a „navigátora“ sa nachádzajú dve samostatné sedadlá, ktoré sú otočné, takže si môžete zvoliť pozíciu v smere jazdy, prípadne počas cesty hrať na výklopnom stolíku s ostatnými karty. Tretí rad sedadiel je spojený, po sklopení slúži ako posteľ pre troch, hoci komfortne sa vedľa seba vyspia iba dvaja.


A na komfort nezabúda Marco Polo ani v prípade jazdných vlastností. Napokon podvozok AGILITY CONTROL poskytuje mimoriadny komfort pruženia. S trochou preháňania možno povedať, že táto obývačka na kolesách má pruženie triedy S. A nielen to, Mercedes-Benz považuje za povinnosť vyzbrojiť každý model množstvom bezpečnostných technológií systému PRE-SAFE. Ako napríklad sledovanie únavy vodiča, čiže by ste nemali zaspať za volantom v prípade, že sa vraciate z festivalu. Okrem toho je, samozrejme, k dispozícii aj predkolízny systém s automatickým brzdením, snímanie mŕtveho uhla, asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu. A nechýba ani komfortný asistent parkovania, ktorý dokáže auto vtesnať do parkovacieho boxu lepšie ako samotný vodič. A posádka si poradí aj v tesných priestoroch, napokon bočné dvere sú odsúvateľné.


Jazda s verziou Marco Polo je bezproblémová aj vďaka spomínanému pruženiu a najmä vynikajúcemu polomeru zatáčania je trieda V obratnejšia než niektoré kompaktné hatchbacky. Aj v prípade rýchlej jazdy, ktorá je dosť nepravdepodobná, sa môžete spoľahnúť na podvozok. Dynamiku zabezpečuje 2,1-litrový naftový štvorvalec s maximálnym výkonom 140 kW (190 k) s úctyhodným maximálnym krútiacim momentom 440 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 9,1 sekundy a maximálna rýchlosť 201 km/h naznačuje, že na miesto krátkeho aj dlhšieho oddychu sa dostanete rýchlo.

Technické údaje


Mercedes-Benz triedy V 250d Marco Polo Horizon
Motor: prepĺň. naftový R4, 2 143 cm3
Výkon: 140 kW (190 k) pri 3 800 ot./min.
Krútiaci moment: 440 Nm pri 1 400 – 2 400 ot./min.
Pohon a podvozok: 7-st. automatická prevodovka, pohon zadných kolies, vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie, vzadu viacprvkové zavesenie kolies. Brzdy vpredu a vzadu kotúčové, vpredu s vnútorným chladením, Pneu 245/45 R19.
Batožinový priestor: 610/1 030/1 410 dm3
Rozmery: 5 140 × 1 928 × 1 880 mm, rázvor 3 200 mm
Pohotovostná/celková hmotnosť: 2 105/3 100 kg, objem nádrže 57 l.
Najvyššia rýchlosť: 206 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,1 s 
Spotreba: 7,7/6,2/6,7 l/100 km
Emisie CO2 : 177 g/km
Cena/testované auto: 53 502 €/66 202 €
Konkurenti: Volkswagen C








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.