TEST Ford Edge 2.0 TDCi – Na kraj sveta
Ford poctil Európu tým, že do nej začal dovážať aj svoje stredne veľké SUV s názvom Edge. Zisťovali sme jeho potenciál a schopnosti. Konkurencia v segmente je obrovská a niečím sa predsa odlíšiť treba!
Vydané Text: Martin Šebesta
Ford Edge vie, na rozdiel od mnohých áut, ktoré poznajú skôr hamburgery a kolu než rezeň a pivo, maskovať svoje celkové rozmery. Na prvý pohľad vidíte, že Fiesta to nebude, no niečo, čo konkuruje obrom typu Kia Sorento či VW Touareg, by ste hneď netipovali. Prémiové modely ako BMW X5, Audi Q7 či Mercedes GLE nespomíname zámerne. Proti nim sa Edge vyhradzuje cenou, ktorá sa v prípade testovaného vozidla začínala od 48 990 eur. Pri parkovaní pomáhajú kamery, takže sa zmestíte aj do naozaj stiesnených priestorov. Dokonca autu neprekáža ani manévrovanie v úzkych uličkách. A nepotrebuje na to zúfalé posúvanie sa dopredu a dozadu s plne vytočenými kolesami.
Maskovanie rozmerov prestáva tam, kde už chcete, aby centimetre a dm3 bodovali. V interiéri ponúka miesta na rozdávanie. Na dĺžku, najmä však na šírku a aj na výšku. Ak potrebujete voziť štvorčlennú rodinu, ktorej príroda a ostatné činitele nadelili veľa centimetrov vo všetkých smeroch, budete Edge milovať. Vzadu ponúka na šírku toľko miesta, že pomaly nebudete vedieť, čo s ním. Ešte aj batožinový priestor poberie batožinu aj pre plne obsadené vozidlo. Využiteľnosti trochu podkopáva nohy stúpanie po sklopení operadiel zadných sedadiel (dá sa to aj tlačidlom v batožinovom priestore), je to však lepšie, akoby mal prekážať skok.
Interiéru vládne jednoduchosť vo všetkých významoch tohto slova. Európske aj kórejské automobilky by sa tlačidlá na palubnej doske snažili vyleštiť, prípadne nejako zoskupiť. Edge na takého záležitosti nemyslel. Tým však nechceme povedať, že by sme sa stretli s nejakými nepríjemnosťami, prípadne, že by sme dlho hľadali spôsob, ako presvedčiť auto, aby spravilo to, čo sme potrebovali. A keď by sa nám nechcelo hľadať tlačidlá, stačilo by povedať. Hlasové ovládanie vo Fordoch považujeme v našom teritóriu za momentálnu špičku. Najmä preto, lebo rozumie po česky, čo je našincom oveľa bližšie než náročnejšie učenie sa presných povelov v cudzích rečiach. Konektivitu s mobilnými zariadeniami zvláda Ford ukážkovo. Napríklad aj preto, že v stredovej lakťovej opierke vpredu ponúka dve USB zástrčky s osvetlenými okrajmi. Drobnosť, ale poteší. Rovnako tak aj možnosť nabíjania spotrebičov ako počítač na zadných sedadlách. Pri cestách na dovolenku to oceníte viac, ako si myslíte.
Keď už spomíname cestovanie, tak je to oblasť, v ktorej Edge vyniká. Ak by naozaj platilo, že Zem je plochá (nejakú chvíľu nám to za cenu obetí z radov vedcov tvrdila cirkev a aj dnes sa nájde zopár exotov, ktorí sa k tejto teórii hlásia), tak Ford Edge zaradíme medzi vozidlá, s ktorými by sme sa vydali na kraj sveta obrazne aj doslovne (Edge je po anglicky hrana, okraj). Spotreba niečo nad 7 l/100 km sa dá pri naftovom motore s dvoma turbami zvládnuť, k čomu prispieva aj hladko radiaca automatická prevodovka. Ak teda hľadáte pohodlné a priestranné SUV, ktoré nebije do očí, pozrite sa do ponuky Forda.
TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor: preplň. naftový R4, 1 997 cm³
Výkon: 154 kW (210 k) pri 3 750 ot./min.
Krútiaci moment: 450 Nm pri 2 000 – 2 250 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. aut. prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 235/55 R19.
Batožinový priestor: 602/1 842 dm³
Rozmery: 4 808 × 1 928 × 1 692 mm, rázvor 2 848 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 949 /2 555 kg, objem nádrže 68 l.
Najvyššia rýchlosť: 211 km/h Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 9,4 s
Spotreba: 6,4/5,4/5,8 l/100 km Emisie CO₂: 149 g/km
Cena/testované vozidlo: 48 990 €/59 385 €
Konkurenti: Kia Sorento, VW Touareg, Mazda CX-5
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo