TEST Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 – Automatické pohodlie
Peugeot 3008 si musel titul Auto roka zaslúžiť. Porota chválila jeho techniku a vyvážené jazdné vlastnosti, ako aj to, že sa trafil do vkusu užívateľov. O svojich schopnostiach nás presviedčal s automatickou prevodovkou.
Vydané Text: Martin Šebesta
Ak by prevodovka trhala, priveľmi pri radení rozmýšľala či radila s divnou logikou, naše sympatie by nezískala. Stal sa však pravý opak. Dvojica naftový motor a automatická prevodovka tvorili zohraný tím, na ktorý sa môžete spoľahnúť. Prevodovka presne vedela, v akých otáčkach potrebuje držať motor, aby sa účinne využíval potenciál jeho 300 Nm. Radenie? Ukážkové. Bez trhania, zbytočného vytáčania motora, nežiaducich zvukov a ďalších zbytočných prejavov. K tomu spotreba na úrovni šiestich litrov na 100 km. Presne nejako takto si predstavujeme moderné SUV. Pridajte k tomu veľký vnútorný priestor a množstvo odkladacích priestorov, čo tiež bývala slabina áut s levom na kapote. Už nebudete riešiť otázku, kam si odložiť mobilný telefón či peňaženku. Moderné technológie sa dostali aj na palubnú dosku. Prístroje pred vodičom sa zobrazovali na veľkom digitálnom displeji, pričom rozsah zobrazovaných údajov sa dal nastaviť. Nám sa najviac zapáčila mapa navigácie v strede a po krajoch rotujúce stupnice otáčkomera a rýchlomera.
Ak už musia výrobcovia silou-mocou tlačiť ovládanie ďalších funkcií na stredové dotykové displeje, nech sa inšpirujú v 3008. Jeho kombináciu tlačidiel a dodatočného ovládania na dotykovej obrazovke považujeme za jednu z tých šťastnejších volieb. Ak sme rozmýšľali, čím si Peugeot zaslúžil titul Auto roka, tak po spolužití s ním chápeme, že titul je v dobrých rukách. Motor s prevodovkou si rozumejú a ak sa kolesá začnú šmýkať, je v zálohe pripravený systém Grip Control. Vyššiu cenu ospravedlňuje, že konkurencia takúto kombináciu automatu s výkonom motora neponúka.
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6
Motor: preplň. naftový R4, 1 560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment: 300 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. aut. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu Pseudo McPherson, vzadu vlečná náprava. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením. Pneumatiky vpredu 225/55 R18.
Batožinový priestor: 520 dm³
Rozmery: 4 447 × 1 841 × 1 624 mm, rázvor 2 675 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 512 /1 990 kg, objem nádrže 53 l.
Najvyššia rýchlosť: 185 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
Spotreba: 4,7/3,9/4,2 l/100 km
Emisie CO₂: 108 g/km
Cena/testované vozidlo: 25 690 €/30 540 €
Konkurenti: Ford Kuga, VW Tiguan, Kia Sportage
Pokračujte na ďalší príspevok »
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivoRadikálny krok! Susedná krajina prijala kontroverzné riešenie s cieľom zníženia emisií a zlepšenia bezpečnosti
Rakúsko už o pár týždňov zavedie nové pravidlá na tamojších cestách. Tie sa dotknú aj maximálnej povovlenej rýchlosti.
Novela zákona znižuje byrokratické zaťaženie a samosprávam dáva viac volnosti. Tamojšie mestá na zmeny reagovali pozitívne.Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok
Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.
Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov. Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.