TEST Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6 – Automatické pohodlie
Peugeot 3008 si musel titul Auto roka zaslúžiť. Porota chválila jeho techniku a vyvážené jazdné vlastnosti, ako aj to, že sa trafil do vkusu užívateľov. O svojich schopnostiach nás presviedčal s automatickou prevodovkou.
Vydané Text: Martin Šebesta
Ak by prevodovka trhala, priveľmi pri radení rozmýšľala či radila s divnou logikou, naše sympatie by nezískala. Stal sa však pravý opak. Dvojica naftový motor a automatická prevodovka tvorili zohraný tím, na ktorý sa môžete spoľahnúť. Prevodovka presne vedela, v akých otáčkach potrebuje držať motor, aby sa účinne využíval potenciál jeho 300 Nm. Radenie? Ukážkové. Bez trhania, zbytočného vytáčania motora, nežiaducich zvukov a ďalších zbytočných prejavov. K tomu spotreba na úrovni šiestich litrov na 100 km. Presne nejako takto si predstavujeme moderné SUV. Pridajte k tomu veľký vnútorný priestor a množstvo odkladacích priestorov, čo tiež bývala slabina áut s levom na kapote. Už nebudete riešiť otázku, kam si odložiť mobilný telefón či peňaženku. Moderné technológie sa dostali aj na palubnú dosku. Prístroje pred vodičom sa zobrazovali na veľkom digitálnom displeji, pričom rozsah zobrazovaných údajov sa dal nastaviť. Nám sa najviac zapáčila mapa navigácie v strede a po krajoch rotujúce stupnice otáčkomera a rýchlomera.
Ak už musia výrobcovia silou-mocou tlačiť ovládanie ďalších funkcií na stredové dotykové displeje, nech sa inšpirujú v 3008. Jeho kombináciu tlačidiel a dodatočného ovládania na dotykovej obrazovke považujeme za jednu z tých šťastnejších volieb. Ak sme rozmýšľali, čím si Peugeot zaslúžil titul Auto roka, tak po spolužití s ním chápeme, že titul je v dobrých rukách. Motor s prevodovkou si rozumejú a ak sa kolesá začnú šmýkať, je v zálohe pripravený systém Grip Control. Vyššiu cenu ospravedlňuje, že konkurencia takúto kombináciu automatu s výkonom motora neponúka.
Peugeot 3008 1.6 BlueHDi EAT6
Motor: preplň. naftový R4, 1 560 cm³
Výkon: 88 kW (120 k) pri 3 500 ot./min.
Krútiaci moment: 300 Nm pri 1 750 ot./min.
Pohon a podvozok: 6-st. aut. prevodovka, pohon predných kolies, vpredu Pseudo McPherson, vzadu vlečná náprava. Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu s vnútorným chladením. Pneumatiky vpredu 225/55 R18.
Batožinový priestor: 520 dm³
Rozmery: 4 447 × 1 841 × 1 624 mm, rázvor 2 675 mm, prevádzková/celková hmotnosť 1 512 /1 990 kg, objem nádrže 53 l.
Najvyššia rýchlosť: 185 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: 11,6 s
Spotreba: 4,7/3,9/4,2 l/100 km
Emisie CO₂: 108 g/km
Cena/testované vozidlo: 25 690 €/30 540 €
Konkurenti: Ford Kuga, VW Tiguan, Kia Sportage
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.