Test Dacia Duster 1.6 SCe 4 × 4: Kamarát do partie
K takejto ponuke motora a pohonu všetkých kolies sa konkurencia hľadá veľmi ťažko.
Vydané Text: Martin Šebesta
Dacia Duster patrí medzi najdostupnejšie vozidlá s pohonom všetkých kolies na našom trhu. Preto je vítaným spoločníkom mladých rodín, ale aj remeselníkov či živnostníkov.
Jazda s Dusterom je veľmi príjemná, najmä po rozbitých bratislavských cestách. Veľmi krátky prvý prevodový stupeň je vhodný len do terénu. V bežnej premávke ho nevyužijete a rozbehnete sa rovno z dvojky. Ostatné prevodové stupne sú nasekané dosť nahusto za sebou, preto ani šiesty prevodový stupeň nie je práve najvhodnejší na dlhé diaľničné presuny. V kombinácii s benzínovým motorom sa to negatívne odzrkadľuje aj na spotrebe.
Základné sedadlá na dlhé cestovanie veľmi nelákajú, sú mäkšie s krátkym sedákom a po pár kilometroch v nich už cítite chrbát aj nohy. Komfort za volantom zhoršuje absencia možnosti jeho výškového nastavenia a aj výčnelok vo dverách s ovládaním okien. Ten vás bude neprestajne tlačiť do ľavej nohy. V tomto konkrétnom Dusterovi to bolo dokonca ovládanie iba predných okien, zadné okná sa sťahujú ešte klasickými švihadlami. O displeji navigácie umiestnenej nepochopiteľne nízko sme už písali veľakrát.
Duster je napriek týmto svojím vrtochom dobrým pracantom a ak sa napasujete za jeho volant, tak je aj priestranný. Na zadných sedadlách je dostatok miesta na nohy aj hlavy cestujúcich. Batožinový priestor pojme dostatok nákladu napriek tomu, že sa pod jeho podlahou nachádza plnohodnotná rezerva, čo veľmi oceňujeme. V teréne je to oveľa lepšie riešenie než lepiaca súprava.
Podvozok Dustera je naozaj solídny a už v základnej verzii ponúka veľmi dobré odpruženie nerovností. Vo verzii 4 × 4 je zadná náprava viacprvková, čo zlepšuje prejazdnosť v teréne. Naopak, pri rýchlych prejazdoch kľukatými cestami mimo hlavných ťahov sa podvozok nijako nadmieru nenakláňa a v každej situácii viete, čo sa s autom deje.
Duster 1.6 s výkonom 84 kW (114 k) a s pohonom 4 × 4 je vhodným autom do mesta, na kratšie vzdialenosti a najmä do nerovného terénu. Pre menej náročných alebo cenovo citlivých rybárov, lesných robotníkov či chatárov ako stvorený. Navyše k takejto ponuke motora a pohonu všetkých kolies sa konkurencia hľadá veľmi ťažko.
Technické údaje | Dacia Duster 1.6 SCe 4 × 4
**Motor** atm. benzínový R4, 1 598 cm3**Výkon** 84 kW (114 k) pri 5 500 ot./min.
**Krútiaci moment** 156 Nm pri 4 000 ot./min.
**Pohon a podvozok**: pohon predných kolies, 6-st. manuálna prevodovka, vpredu vzpery McPherson, vzadu multilink. Brzdy vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové.
**Pneu** 215/65 R16.
**Batožinový priestor** 408/1 636 dm3
**Rozmery**: 4 315 × 1 821 × 1 695 mm, rázvor 2 674 mm. Prevádzková/celková hmotnosť 1 280/1 804 kg, objem nádrže 50 l.
**Najvyššia rýchlosť** 168 km/h
**Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 12,0 s
**Spotreba** 8,0/6,2/6,8 l/100 km
**Emisie CO2** 155 g/km
**Cena/testované auto** 14 190 €/14 490 €
**Konkurenti**: Suzuki Vitara
KLADY
Cena, pohon 4 × 4, pruženie, priestor, plnohodnotná rezerva.
NEGATÍVA
Iba výškovo nastaviteľný volant, výstupok na vodičových dverách, umiestnenie navigácie.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Elektrické úžitkové vozidlá
Je to tu, Geely oficiálne prichádza na Slovensko ako Farizon!
AutoWallis Group sa pre slovenský trh stáva importérom čínskych elektrických úžitkových vozidiel značky Farizon patriaci pod skupinu Geely.
Servis
Môžete si umyť motorový priestor svojpomocne? Na čo si dať pozor?
Keď otvoríte kapotu a vidíte tie nánosy špiny v motorovom priestore, prvá myšlienka je jednoducho to poriadne umyť. Je to však bezpečné?
Prinášame niekoľko tipov, ako umyť motorový priestor bezpečne.Servis elektromobilov
Majitelia elektromobilov sa sťažujú: Výrazný prepad zostatkovej hodnoty a zničené pneumatiky
K zlepšeniu situácie nepridáva ani to, že sa politici plánujú v nasledujúcich rokoch zamerať na emisie z bŕzd a pneumatík.
Pneumatiky elektrických áut sa opotrebovávajú rýchlejšie.V parlamente je návrh ako znížiť ceny benzínu a nafty. Ide o odpoveď na aktuálnu situáciu na trhu
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?Dostupný aj v nafte
Nový Citroën Berlingo stojí menej ako 20-tisíc: ceny, výbavy a podrobnosti o slovenskej ponuke
Nový Citroën Berlingo sa už dá objednávať aj na Slovensku, začína na cene menej ako 20-tisíc eur.
AKTUALITA
Nová Dacia Spring: ponuka a ceny na Slovensku
Nový dizajn a funkcie v pomere cena/výkon, ktorý na našom trhu nemá konkurenciu.
Cena modelu začína na 16 900 €KONCEPT
Nové auto od Škody vás zrejme šokuje. Gran Turismo nadväzuje na model 1100 OHC Spider z roku 1957!
Čisto elektrické jednomiestne vozidlo si budete môcť vyskúšať aj vy. Je navrhnuté pre pretekársky simulátor Gran Turismo 7 na konzolách PlayStation.
Nový model
Nové MG3: Malé auto s automatickou prevodovkou a zvlášť nízkou spotrebou
Už o niekoľko týždňov sa začne predávať MG3, ktoré ponúkne nízku spotrebu, automat a 7-ročnú záruku.
Nebezpečne vyzbrojený konkurent pre malé autá mieri k nám, koľko bude stáť?TEST FIAT 600e (RED): Elektrický Talian s dobrou myšlienkou. Je lepší ako 500e?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.Spravodajstvo
Slovenskí hasiči už jazdia na 41 nových esúvečkách Kia Sportage. Koľko stál každý kus?
Vozidlá Kia Sportage s pohonom 4×4 vo výbave Gold dostali špeciálne polepy a ďalšie príslušenstvo.