TEST Volkswagen Arteon 2.0 TDI 110 kW – Vystihnutý trend

Volkswagen má v ponuke vozidlá, ktoré vedia pokryť aj tie najmenšie medzierky na trhu. Do tejto kategórie patril aj model Passat CC, premenovaný na CC a teraz premenovaný na Arteon. Jeho cieľovou skupinou sú ľudia, ktorí si potrpia na priestor, imidž a spoľahlivosť.
Vydané  Text: 

Volkswagen Arteon pôsobí presvedčivo a sebavedomo. Je len málo áut, na ktoré ľudia na uliciach reagujú tak spontánne pozitívne. Pokriky ako „Máš peknú káru!“ alebo „To sa už predáva?“ sme počuli viackrát denne. A neraz sme sa z redakcie dívali, ako si ľudia uznanlivo Arteona obzerajú, nazerajú do vnútra a fotia si ho. Dokonca aj ženy. Na tie pôsobí perleťová biela farba. Vraj pripomína nový letný lak od Diora. Arteon využíva konštrukciu bezrámových dverí a k tomu pridáva veľmi zaujímavé dizajnové prvky prednej masky. Za všetky spomenieme lamely, ktoré siahajú až do predných svetlometov a nachádzajú sa v nich aj LED-ky na denné svietenie.


Interiér predstavuje známe prostredie. Ovládacie prvky nájdete na dosah ruky, netreba sa za ničím načahovať, ani hľadať na nezvyčajných miestach. Ergonómiu rozmiestnenia má Volkswagen zvládnutú skvelo. Nastavenie digitálnej prístrojovej dosky s vysokým rozlíšením je na vás. Od relatívne striedmeho so zobrazením ručičiek až po očarujúce plnofarebné zobrazenie navigácie. Tým sa technické vymoženosti ani zďaleka nekončia.


Telefonické spojenie s operátorom, ktorý vám poradí, čo za kontrolky vám svietia na prístrojovke a ako stlmíte divoko svietiace vnútorné osvetlenie, začína byť štandardom. Priama linka na záchranársku 112 ani nevraviac.


Arteon je však stále autom, ktoré má jazdiť. Ako sa hovorí, za cenu od 32 810 € (za 1.5 TSI EVO) by mohlo už aj samo a túto poznámku účinne napĺňa. Spolupráce riadiacich jednotiek, ktoré využívajú informácie z navigačného systému (najmä ak zadáte destináciu), sa stará o to, že auto pred ostrými zákrutami a križovatkami brzdí.


Udržiavanie v pruhu, radarový tempomat, stráženie mŕtveho uhla a ďalší členovia armády anjelov strážnych len zvyšujú pocit bezpečia a toho, že sa do cieľa cesty dostanete v pohode. Rázvor porovnateľný so Superbom vzadu zaručuje miesta na nohy viac ako dosť. Aj s klesajúcou líniou strechy sa vysokí cestujúce vezú vďaka odpruženiu pohodlne a zvládnu aj dlhé trasy. Batožiny si k tomu môžu zobrať koľko len chcú, za sedadlá sa zmestí asi všetko. Po ich sklopení ešte viac.


Na kľukatých cestách medzi Piešťanmi, Myjavou a Záhorím sme našli aj rezervy vo výkone, mali sme však základnú motorizáciu 2.0 TDI so 110 kW (150 k). Dvojspojková prevodovka chvíľami váhala so zaradením rýchlostného stupňa, no finálne rozhodnutia boli vždy správne. K tomu sa pridala aj akceptovateľná spotreba okolo 6 l/100 km, na okreskách aj menej. K zážitku z nočnej jazdy prispeli aj adaptívne svetlomety. Privítali by sme rýchlejšie reakcie, no v plnom svite osvetľovali široký pás okolo cesty. Pri množstve divej zveri to oceníte.


Pokiaľ hľadáte štýlové vozidlo s veľkým vnútorným priestorom, je Arteon dobrou voľbou. Všetko ostatné pokryjú osvedčené kvality a vlastnosti značky Volkswagen.




Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.




Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.