TEST Volkswagen Arteon 2.0 TDI 110 kW – Vystihnutý trend
Volkswagen má v ponuke vozidlá, ktoré vedia pokryť aj tie najmenšie medzierky na trhu. Do tejto kategórie patril aj model Passat CC, premenovaný na CC a teraz premenovaný na Arteon. Jeho cieľovou skupinou sú ľudia, ktorí si potrpia na priestor, imidž a spoľahlivosť.
Vydané Text: Martin Šebesta
Interiér predstavuje známe prostredie. Ovládacie prvky nájdete na dosah ruky, netreba sa za ničím načahovať, ani hľadať na nezvyčajných miestach. Ergonómiu rozmiestnenia má Volkswagen zvládnutú skvelo. Nastavenie digitálnej prístrojovej dosky s vysokým rozlíšením je na vás. Od relatívne striedmeho so zobrazením ručičiek až po očarujúce plnofarebné zobrazenie navigácie. Tým sa technické vymoženosti ani zďaleka nekončia.
Telefonické spojenie s operátorom, ktorý vám poradí, čo za kontrolky vám svietia na prístrojovke a ako stlmíte divoko svietiace vnútorné osvetlenie, začína byť štandardom. Priama linka na záchranársku 112 ani nevraviac.
Arteon je však stále autom, ktoré má jazdiť. Ako sa hovorí, za cenu od 32 810 € (za 1.5 TSI EVO) by mohlo už aj samo a túto poznámku účinne napĺňa. Spolupráce riadiacich jednotiek, ktoré využívajú informácie z navigačného systému (najmä ak zadáte destináciu), sa stará o to, že auto pred ostrými zákrutami a križovatkami brzdí.
Udržiavanie v pruhu, radarový tempomat, stráženie mŕtveho uhla a ďalší členovia armády anjelov strážnych len zvyšujú pocit bezpečia a toho, že sa do cieľa cesty dostanete v pohode. Rázvor porovnateľný so Superbom vzadu zaručuje miesta na nohy viac ako dosť. Aj s klesajúcou líniou strechy sa vysokí cestujúce vezú vďaka odpruženiu pohodlne a zvládnu aj dlhé trasy. Batožiny si k tomu môžu zobrať koľko len chcú, za sedadlá sa zmestí asi všetko. Po ich sklopení ešte viac.
Na kľukatých cestách medzi Piešťanmi, Myjavou a Záhorím sme našli aj rezervy vo výkone, mali sme však základnú motorizáciu 2.0 TDI so 110 kW (150 k). Dvojspojková prevodovka chvíľami váhala so zaradením rýchlostného stupňa, no finálne rozhodnutia boli vždy správne. K tomu sa pridala aj akceptovateľná spotreba okolo 6 l/100 km, na okreskách aj menej. K zážitku z nočnej jazdy prispeli aj adaptívne svetlomety. Privítali by sme rýchlejšie reakcie, no v plnom svite osvetľovali široký pás okolo cesty. Pri množstve divej zveri to oceníte.
Pokiaľ hľadáte štýlové vozidlo s veľkým vnútorným priestorom, je Arteon dobrou voľbou. Všetko ostatné pokryjú osvedčené kvality a vlastnosti značky Volkswagen.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Spravodajstvo
Polícia odhalila nelegálne vrakovisko so 397 autami. Neskočilo tam aj vaše auto?
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.Veľkonočné sviatky
Plánujete cez sviatky piť a jazdiť? Má zmysel zbavovať sa zvyškového alkoholu a opice?
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.Porovnali sme nový a odchádzajúci Tucson
Test Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 7DCT 4×4: Oplatí sa kúpiť, aj keď medzičasom prišiel úplne nový Tucson?
Nový Tucson je už ohlásený a čoskoro príde do slovenského predaja. Medzitým majú zákazníci možnosť vykúpiť skladové vozidlá s tisícovými zľavami.
TEST: Peugeot 5008 dostal ku koncu životnosti skvelý hybridný pohon
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.SERVIS / PORADŇA
Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.Na diaľnici D1 zažijeme čosi nevídané, cestu zdvihnú počas plnej premávky a vybudujú 18 mostov
Diaľnicu D1 pri Bratislave čakajú výrazné dopravné obmedzenia. Je to dôsledok stavebných prác, ktoré ju majú prepojiť s diaľnicou D4.
Súčasťou prác bola aj demolácia mostu pri Čiernej vode. K zdvihnutiu D1 má dôjsť počas plnej premávky.AUTO ROKA SLOVENSKO
Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.Od výroby šijacích strojov k špičkovým autám: Opel oslavuje 125 rokov, patrí medzi najstaršie automobilky sveta
Automobilka začala vyrábať autá v roku 1899, firmu však založil ešte v roku 1862 Adam Opel.
Opel oslavuje 125 rokov aj limitovanou edíciou populárnych modelov.Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Prvá jazda
Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.