Test Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style: Rodinné šťastie
Má kubíky priestoru, množstvo praktických riešení, vynikajúci diesel, automatickú prevodovku a v neposlednom rade atraktívny zovňajšok. Možno práve preto prichádza Hyundai i30 kombi na začiatku dovolenkovej sezóny.
Vydané Text: Tomáš Kelement

**Pri pohľade na prvé fotky Hyundai i30 som bol sklamaný**. Čakal som oveľa viac dizajnu, kriviek aj nápadov. Namiesto toho prišiel úder na istotu, ktorý poteší konzervatívnych motoristov, medzi ktorých ja nepatrím. **Na druhej strane, naživo som už mal odlišný pocit.** Všimol som si podobnosť s modelom Audi A3 Sportback. Maska chladiča a predné svetlomety nemôžu zaprieť inšpiráciu týmto modelom. Ale to nie je výčitka, skôr dôkaz toho, že Kórejci si robia zálusk na teritórium prémiových automobilov. V skutočnosti si myslím, že práve táto filozofia stojí za konzervatívnym prístupom. A pokiaľ nad päťdverovým hatchbackom som ešte rozmýšľal, cestu k rodinne orientovanej verzii kombi som si hľadať nemusel. Bez akéhokoľvek preháňania ju označím za najkrajšiu verziu.
Všimnite si klesajúcu líniu strechy či bočnú líniu okien, ktorá je pre zmenu inšpirovaná kombi verziami Mercedesu-Benz. Schválne píšem inšpirovaná a nie skopírovaná, lebo pri pohľade na sýtočervený Hyundai i30 kombi na parkovisku oceníte proporcie skryté aj nápadné linky bez toho, aby ste výrobcu z niečoho obviňovali. Konzervatívne elegantná karoséria funguje, o vzrušenie v ponuke sa po novom budú starať modely SUV a v tejto oblasti sa tiež máme na čo tešiť. Naopak, ak nepodliehate SUV mánii a radšej uprednostňujete nenútený postoj s orientáciou na vnútorné hodnoty, odneste si zo showroomu Hyundai prospekty i30 kombi.
Bez vzrušenia, no s o to väčším dôrazom na detaily sa prezentuje aj interiér. A začnime hneď kufrom. Dvojitý batožinový priestor je veľmi prakticky rozdelený na viacero vaničiek, do každej z nich uložíte to, čo potrebujete a navyše máte istotu, že batožina nebude plniť funkciu snímača zákruty. Navyše množstvo malých odkladacích priestorov skryje všetko. Dno batožinového priestoru môže plniť funkciu skladu plienok, prípade korčúľ. Závisí to od toho, v ktorej fáze života sa nachádzate. Set dovolenkových kufrov zhltol testovací Hyundai i30 kombi s takou samozrejmosťou, že sme pochybovali o zaradení do kategórie kompaktných automobilov. Celkovo ponúka až 1 650 litrov a to je v rámci kategórie rekord. O praktickej stránke kombi niet pochýb, rodinné poslanie plní nielen za operadlami druhého radu sedadiel, ale aj na nich. Priestoru ponúka viac ako dosť a pohodlne tam usadíte aj vyššieho dorastenca bez toho, aby ste počúvali jeho sarkastické poznámky. Medzigeneračne si i30 prilepšila o zopár milimetrov v interiéri a tie budete rozhodne cítiť aj vnímať. Neviem, či to správne opíšem, ale Hyundai i30 dospel.
A súčasťou dospievania je aj mierne uberanie z invenčných nápadov. Pri pohľade na palubnú dosku je jediným prvkom, ktorý vám „vypichne oči“ stojatý displej v strede palubovky. O jeho estetike by sme mohli polemizovať, o prehľadnosti, ovládateľnosti a praktickej stránke nie. Napokon presun displeja vyššie znamená, že pri využívaní navigácie nemusí vodič sklápať svoj zrak tak často ako inde. Jednotlivé režimy zobrazovania si prepínate tlačidlom, pre zvyšok pokynov využijete dotykový displej. Multimediálny systém s uhlopriečkou 20,3 centimetra poteší aj moderných vodičov odkázaných na informácie zo smartfónu. K dispozícii je Apple CarP lay a Android Auto. Grafika navigačného systému je veľmi príjemná a prehľadná. Naopak, prístrojový panel je klasický, konzervatívny a prehľadný a najmä už opozeraný z iných modelov. Ak ho porovnáme z predchodcom, tak ten mal plastickejšie prevedenie. Ak pri prístrojovej doske konzervativizmus prekáža, tak klasické ovládanie dvojzónovej klimatizácie považujeme za vynikajúci ťah, ktorý poteší všetkých klasikov.
Výsledkom symbiózy najsilnejšieho naftového motora s dvojspojkovou automatickou prevodovkou je dynamika na úrovni zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a maximálna rýchlosť presne na hranici 200 km/h. Výrobca k tomuto údaju sľubuje na papieri kombinovanú spotrebu na úrovni 4,1 litra, reálne spotreba je však o jeden a pol litra nafty vyššia. Mierne výčitky by sme smerovali aj k automatickej prevodovke, ktorá najmä pri takzvanom kick-downe trocha rozmýšľa a preradí aj o dva stupne nižšie v prípade, že to nie je nutné. Pri nočných jazdách nás potešil aj výkon nových LED diódových svetlometov, ktoré fungovali dobre aj v automatickom režime.
Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré. Aj napriek tomu, že otcovia rodín zrejme nebudú naháňať stotiny na okruhu, horskú serpentínku si môžu užiť aj vďaka viacprvkovej náprave, ktorá zabezpečuje spoľahlivé držanie stopy, takže stabilizačný systém nemusí vôbec zasahovať. A namiesto držania stopy v zákrute poteší vodičov skôr komfortné pruženie, ktoré pomerne účinne zhltne nerovnosti na našich cestách.
Zhodnotenie
Na konci nášho hodnotenia nájdete konštatovanie, že bokom neostali ani asistenčné systémy, arzenál na palube Hyundai-u i30 nechýba ani jeden z asistenčných systémov vrátane predkolízneho s automatickým brzdením pred prekážkou s rozpoznávaním chodcov. Suma sumárum, ak si nepotrpíte na aktuálnu automobilovú módu a svoje auto radi využívate do posledného decimetra kubického, pozrite sa zblízka aj na Hyundai i30 kombi.Technické údaje | Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi Style
**Motor** preplň. naftový R4, 1 582 cm3 **Výkon** 100 kW (136 k) pri 4 000 ot./min. lepší **Krútiaci moment** 300 Nm pri 1 750 Nm priemer **Pohon a podvozok**: 7-st. dvojspojková automatická prevodovka, pohon predných kolies, vpredu zavesenie typu McPherson, vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie . Brzdy kotúčové, vpredu aj vzadu, vpredu s vnútorným chladením. **Pneu** 225/45 R17 **Batožinový priestor** 602/1 650 dm3 lepší **Rozmery**: 4 585 × 1 795 × 1 475 mm, rázvor 2 650 mm **Pohotovostná/celková hmotnosť** 1 415/1 940 kg, objem nádrže 50 l **Najvyššia rýchlosť** 198 km/h priemer **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 10,9 s priemer **Spotreba** 4,7/4,1/4,3 l/100 km priemer **Emisie CO2** 112 g/km priemer **Cena/testované auto** 21 390 €/ 26 140 € horší **Konkurenti**: VW Golf Variant, Ford Focus kombi, Honda Civic TourerPokračujte na ďalší príspevok »
Batéria si zaslúži rovnakú starostlivosť, ako celé auto. Takto si ju môžete nevedomky zničiť…
Batéria v spaľovacom aute si taktiež zaslúži pravideľný servis. Ak ho budete dlhodobo ignorovať, môžete na to doplatiť.
Aké je optimálne napätie na autobatérii? Čo sa stane, ak servis zanedbáte?KĽÚČOVÝ MODEL ZNAČKY
PRVÝ TEST KIA EV9: Výkonný luxus. Je však porovnávanie s BMW na mieste?
Na veľké SUV Kia EV9 sme čakali možno až príliš dlho, a tak vyburcovala naše očakávania. Prvé dva dni s modelom nám odhalili, či má EV9 právo považovať sa za vlajkovú loď značky.
Na Slovensku sa predáva od 74 990 €, za čo dostanete verziu Earth 1st Edition RWD 99,8 kWh 149,5 kW. GT-Line 1st Edition ide potom od 82 990 €. Zdá sa, že každé euro stojí za to.TEST Mazda CX-60 3,3l e-Skyactiv D254: Auto ktoré nemá existovať a predsa je tu. Ako sa Mazda postavila prísnym predpisom?
Na európske cesty dorazilo auto, ktoré ide proti prúdu. Namiesto elektrického pohonu má pod kapotou naftový motor. Aká je Mazda CX-60?
Naftový agregát pod kapotou ukazuje, že Mazda dokáže o budúcnosti premýšlať inak ako európske automobilky. Čo všetko ponúka?NOVÝ MODEL
Nová generácia ikonického RENAULT MASTER je vonku, prešiel najväčšou inováciou v histórii
Značka Renault koncom novembra odhalila novú generáciu úžitkových vozidiel MASTER.
Prichádza s početnými vylepšeniami a tiež nabíjateľným pohonom.FIREMNÉ AUTO
Výhody veľkých teraz aj pre malých. Škoda vám dá flotilové zľavy či extra starostlivosť už pri kúpe jedného vozidla
Hovorí sa, že byť veľký má svoje výhody. V tomto prípade to znamená, že spoločnosť Škoda Auto Slovensko – líder vo fleetovom segmente – dokáže ponúknuť zvýhodnenú flotilovú ponuku pre firemných zákazníkov už pri kúpe jedného vozidla. To zahŕňa lepšie ceny, množstvo vozidiel ihneď skladom či ďalšie výhody vo financovaní a starostlivosti o vozidlo.
AKTUALITY
Odborári vybavili zamestnancom čosi nevídané. Talianske Lamborghini zavádza 4-dňový pracovný týždeň
Táto dohoda, ktorú odborári označili za historickú, prináša skrátenie pracovného času bez znižovania miezd.
Je 4-dňový pracovný týždeň dlhodobo udržateľný?AKTUALITA
Aké zmeny nás čakajú? Mestské zastupiteľstvo v Bratislave schválilo novú desaťročnú zmluvu s DPB
Dôchodkový vek pre vozový park, novinky pre subdodávateľov a ďalšie zmeny.
Novinky sľubujú pozitívne zmeny, aká bude realita?Za sneh a ľad na aute môžete dostať pokutu. Riskujete tým nielen peniaze, ale aj zdravie seba a ostatných.
Nesprávne očistené auto môže byť problémom. Vodičovi zaň dokonca hrozí pokuta.
Ako sa k celej veci stavia zákon? Najväčším problémom je hlavne ľad odletujúci z kamiónov.V Česku štát prispeje na nákup nového auta, finančne podporí aj autá na vodík
Slovensko je z krajín V4 najhoršie z hľadiska registrácie nových elektromobilov, v Česku sú na tom však veľmi podobne.
Finančné príspevky, ktoré je radosť čerpať.NOVINKY
Dopravný podnik spustil prevádzku najväčších trolejbusov v histórii. Kde sa nimi môžete odviezť?
Od 16. novembra ulicami Bratislavy jazdí najdlhší trolejbus na Slovensku, do konca roka ich má byť v prevádzke až 16.
Nový dlhý model trolejbusu si vynútila veľká popularita bratislavskej mestskej hromadnej dopravy.