Testy

TEST VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG: Pozri, čo dokážem!

Pokým predchádzajúca generácia VW Tiguan vyzerala dizajnovo nemastno-neslano, aktuálne tvary si zaslúžia pochvalu. Nevyžarujú nejakú zvláštnu emóciu, no sú pokojné, seriózne a ukrývajú interiér, do ktorého sa budete chcieť vracať.

TEST VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG: Pozri, čo dokážem!


O tom, že je dostatočne priestranný, svedčí aj fakt, že na predné ergonomicky tvarované a masážne sedadlá sa vedľa seba bez problémov zmestili dvaja chlapi s priemernou výškou 190 cm a hmotnosťou jasne cez 100 kg. Priestorová hojnosť pokračuje aj na zadných 3-dielnych polohovateľných sedadlách a v batožinovom priestore, takže Tiguan ako rodinné auto na časté jazdy s plným obsadením odporúčame.

TEST VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG: Pozri, čo dokážem!

Chvíľu si budete zvykať na štartovanie tlačidlom na stredovej konzole. Pokiaľ si rozumiete s mobilmi, tabletmi a obrazovkami, skamarátite sa aj s Tiguanom. Tiguan si navyše ponechal ovládanie klimatizácie tlačidlami, čo výrazne uľahčuje orientáciu. Výkonné kompaktné SUV jazdí podľa vašich prianí. S ľahkou nohou a s dodržiavaním predpisov v ekologickom režime aj pod 8 l/100 km, no pri využití jeho dynamických schopností v športovom režime pôjde k dvojcifernej spotrebe.

TEST VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG: Pozri, čo dokážem!

Pruženie aj brzdy sú veľmi dobre vyvážené, pohon všetkých kolies s nastaviteľnými režimami vás spoľahlivo dovezie k horskej chate, prispieva k neutrálnym jazdným vlastnostiam a na vysokých pneumatikách si auto výtlky po zime ani nevšímalo. Široká bezpečnostná výbava si svoju prácu odvádzala svedomito, aj keď systém na udržiavanie v jazdnom pruhu bol trochu tvrdohlavý. Neoblomne držal auto v strede pruhu a ak sme chceli využívať celú jeho šírku, zásahmi do riadenia nás presviedčal, že to nie je dobrý nápad. Dynamické LED svetlomety potešili výkonom, po stlmení sa však mohli rýchlejšie vracať do plného výkonu.

TEST VW Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG: Pozri, čo dokážem!

Pokiaľ hľadáte rodinného spoločníka, ktorý zvládne jazdu s plnou záťažou a bude vás rozmaznávať priestorom, je Tiguan veľmi zaujímavou voľbou. Azda by sme sa zamysleli nad motorom. Ak nepotrebujete toľko výkonu, s pohonom všetkých kolies a s dvojspojkovou prevodovkou sú v ponuke aj úspornejšie benzínové verzie. Na druhej strane, plné zošliapnutie plynu a zatlačenie do sedadla ničím nenahradíte!

**TECHNICKÉ ÚDAJE**

**Motor :** preplň. benzínový R4, 1 984 cm3

**Výkon:** 132 kW (180 k) pri 3 940 – 6 000 ot./min.

**Krútiaci moment:** 320 Nm pri 1 500 – 3 940 ot./min.

**Pohon a podvozok:** 7-st. dvojspojková prevodovka, pohon všetkých kolies, vpredu McPherson, vzadu multilink. Brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneu 215/65 R 17.

**Batožinový priestor:** 615/1 655 dm3

**Rozmery:** 4 486 × 1 839 × 1 673 mm, rázvor 2 677 mm

**pohotovostná/celková hmotnosť:** 1 645/2 160 kg, objem nádrže 64 l

**Najvyššia rýchlosť:** 208 km/h

**Zrýchlenie:** 0 - 100 km/h 7,7 s

**Spotreba:** 9,0/6,3/7,3 l/100 km

**Emisie CO2:** 168 g/km

**Cena/testované auto:** 35 460 €/39 570 €
Martin Šebesta, profilová fotografia
Okolo áut a motoriek sa pohybujem odmalička, aj keď sme nikdy v rodine nemali Škodu 105/120. Za jeden z najväčších výkonov považujem generálku Žiguláka, ktorou sme s kamarátmi zložili praktickú maturitu na dopravnej priemyslovke. Na autách ma zaujímajú technické riešenia a inovácie, preto mi je ľúto, že v ostatnej dobe sa dozvedáme viac o konektivite a o mobilnom internete v autách než o novinkách v motoroch, nápravách a prevodovkách. Podľa mňa by auto malo mať charakter a aspoň trochu komunikovať s vodičom. Na autonómne jazdenie sa zatiaľ pozerám skepticky, aj keď časom môže byť riešením najmä v mestách. Baví ma cestovanie, komunikácia s ľuďmi a rozširovanie obzorov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie