Mercedes-AMG GLC 43 – Hedonista

Športové SUV je dokonalým symbolom súčasnosti. Chceme si užívať absolútne všetko a pokiaľ možno bez akýchkoľvek kompromisov. V tomto zrkadle vás Mercedes-AMG GLC 43 nesklame.
Vydané  Text: 
Superšportová divízia AMG prežíva šťastné obdobie. Výkonové injekcie sa rozdávajú do každej automobilovej triedy. A po novom namontovali šesťvalcový bi-turbomotor pod kapotu triedy GLC kupé. Teda ak môžeme päťdverové SUV so skosenou zadnou časťou označiť za kupé. Z dizajnérskej stránky pribudlo zopár spojlerov, najkrajší je ten vzadu, s ktorým kufor auta pripomína kačací zadok. Pri pohľade dozadu zistíte, že zadná náprava sa ledva zmestila pod karosériu. Ani plastové nadstavce na zadnom blatníku neukryjú šírku zadnej nápravy, ktorá so sériovou nemá nič spoločné.


Nielen dizajn, aj jazdné vlastnosti by mali byť v porovnaní s civilným bratom výrazne športovejšie. A môžeme to potvrdiť. Stačí zopár zákrut, alebo poloprázdny horský prejazd plný zákrut a ihneď pochopíte a oceníte ostrejšie riadenie a aj mierne tuhšie pruženie, ktoré však v žiadnom prípade nemôžeme označiť za nekomfortné.


Bol som príjemne prekvapený a športovo som si dobre zajazdil napriek tomu, že ťažisko auta je vyššie ako v sedane a pohotovostná hmotnosť auta presahuje hranicu tisícosemsto kilogramov! A to je zvyčajne kombinácia, ktorá sa končí nedotáčavosťou a jazdnými vlastnosťami na úrovni pirátskej lode. No v prípade modelu GLC 43 AMG je pravdou pravý opak. Pohon všetkých štyroch kolies favorizuje zadné kolesá, pri jazde sa to prejaví výrazne neutrálnymi jazdnými vlastnosťami. Aj vďaka príplatkovým dvadsaťjeden palcovým diskom kolies.


Ak si chcete užiť driftovanie, musíte si na to naordinovať menej gripu v podobe prašnej cesty, prípadne dažďa. Dôležitejším parametrom však bude akcelerácia z 0 na 100 m/h. GLC 43 AMG to zvládne za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť musí byť z logických dôvodov obmedzená na 250 km/h. Rátajte však s vyššou spotrebou, pod 10,7 l/100 km sme sa nevedeli dostať, ak sme jazdili svižne, bolo to výrazne viac.


A aby sme nezabudli, nechýba ani atmosféra luxusu. Trieda GLC využíva podvozkovú platformu triedy C, takže aj v interiéri vás čaká identický pohľad ako v modeloch tejto triedy. A to je dobré, napokon vzhľad a detaily interiéru sú bez akýchkoľvek chýb, či nedokonalostí. Ešte viac vás oslovia sedadlá. Sú stelesnením ideálneho priesečníka komfortu a dobrej bočnej opory. Sťažovať sa nebudú ani cestujúci vzadu a to ani v tom prípade, ak budú dospelí. A kompletný obraz dotvárajú aj asistenčné systémy. Asistent jazdy v dopravnej zápche a predkolízny systém s rozpoznávaním chodcov a autonómnym brzdením je prirodzenou súčasťou aj najsilnejších modelov.


Hoci najväčšiu radosť vám zabezpečia zvedavé pohľady okoloidúcich v nákupnom stredisku. To je totiž ten „správny terén“ pre každé SUV. A tu bude mať Mercedes-AMG GLC 43 kupé iba málo konkurentov.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.