Prvá jazda s Renaultom Koleos – Krajší a pohodlnejší X-Trail

Aj napriek tomu, že na základe jeho názvu by ste ho označili za malý grécky ostrov, v skutočnosti je to najväčší Renault v ponuke, ktorý sa chystá prepraviť rodinu kamkoľvek. Privítajte na našom trhu Renault Koleos.
Vydané  Text: 
V tlačových materiáloch Renaultu sa po prvý raz objavili aj údaje ako je svetlá výška či nájazdový uhol. A hneď na úvod musíme priznať, že spomínané hodnoty sú celkom úctyhodné. Nájazdový uhol činí rovných 19°, odjazdový až 26° a svetlá výška činí rovných 213 milimetrov. Ak sú vám tieto hodnoty povedomé, tak ste už identifikovali technický základ najnovšieho Renaultu. Áno sesterským modelom Koleosu je Nissan X-Trail a čiastočne aj Qashqai, teda Kadjar. A to znamená, že prípadný záujemca o Sorento, Santa Fé či Škodu Kodiaq sa po novom môže zastaviť aj u predajcu Renault.


Všetkých spomínaných konkurentov prekonáva Koleos svojím zjavom. Predná časť s výrazným podpisom LED svetiel bude pôsobiť v spätnom zrkadle omnoho výraznejšie ako doteraz. Takže šanca, že vám z ľavého pruhu uhnú, je oveľa väčšia ako pri menších modeloch tejto francúzskej značky.


Podobne ako exteriér aj interiér bude pre majiteľa niektorého z aktuálnych modelov Renaultu známy. Prístrojový panel aj palubná doska svojimi tvarmi kopírujú sesterské modely. A to je dobré, koncepcia ovládania sa tak nemení ani v prípade najväčšieho modelu, ktorý sa vyrába v Kórei. Vzhľadom na miesto výroby sa nám zdal počet USB konektorov príliš malý, konkurencia z Ázie ponúka rozhodne väčší počet. Na druhej strane pocit spoza volantu je v porovnaní s X-Trailom iný. Rozdiel spočíva v sedadlách. Koleos sa spolieha na francúzsky mäkké sedadlá, ktoré ponúkajú nielen vyhrievané, ale aj odvetrávané. Inými slovami, stačí zmeniť detail na to, aby sa zmenil aj charakter auta. V tomto smere si zvolil Renault skôr lifestyleový než off-roadový charakter.


Potenciálnym zákazníkom ponúka v podstate základnú verziu s pohonom predných kolies a motorom 1.6 dCi, ktorý sa ukrýva za marketingovým označením Energy dCi 130. Práve túto verziu sme vyskúšali a ak vám ide o vizáž SUV bez nutnosti využiť lepšiu prejazdnosť, môžeme vám ho odporučiť. Ponúka prijateľnú dynamiku a na papieri sľubuje aj adekvátne nízku spotrebu. Tú sa nám vďaka dodržiavaniu rýchlostných limitov takmer podarilo dosiahnuť. Naopak, verzie 4 × 4 sme si vyskúšali priamo v teréne a tam nás Koleso presvedčil. Prejazdnosťou a aj tým, že pod kapotu sa naftový dvojliter hodí výrazne lepšie.


S potešením konštatujeme, že väčšina asistenčných systémov patrí do základného vybavenia, od druhého stupňa vybavenia sa môžete tešiť takmer na kompletný zoznam komfortných a luxusných prvkov.

Pokračovanie nájdete v najnovšom čísle časopisu Auto Motor a Šport, ktorý je práve v predaji!







Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »