Test Seat Alhambra 2.0 TDI FR-Line – Čaro priestoru

Seat Alhambra prešiel modernizáciou a ukázal, že zmysel praktických jednopriestorových áut sa vôbec nestratil. Otestovali sme ho s najsilnejším dieselovým motorom 2.0 TDI.
Vydané  Text: 

Zdá sa, že zlaté časy vozidiel kategórie MPV sa pominuli, ale to ani zďaleka neznamená ich vyradenie z ponuky. Seat Alhambra nám každým dňom dokazoval, že populárne crossovery a SUV-čka akejkoľvek veľkosti nemajú šancu tromfnúť ho vo viacerých disciplínach. Tou azda najsilnejšou pre jednopriestorový van je veľkosť vnútorného priestoru a jeho variabilita.
Testované auto bolo sedemmiestne, vybavené tretím radom sedadiel nenápadne schovaných v podlahe batožinového priestoru. Keď „spia“ máte na batožinu 658 litrov. Keď ich vyklopíte, mimochodom ide to veľmi jednoducho jedným ťahom vďaka systému Easy Fold, ešte stále ostane 300 litrov, čo je viac ako objem kufra áut triedy VW Polo a spol. Keď chcete využiť Alhambru len vo dvojici s množstvom športových potrieb a batožín, vyhrali ste na plnej čiare. Sklopené sedadlá druhého radu nadviažu na skrytú dvojicu tretieho radu vo vzornej rovine a vy máte 2430 litrový objem. Čáry-máry s priestorom sa tým nekončia, pri sklopení spolujazdcovho operadla vpredu dokáže Alhambra prepraviť predmety s dĺžkou 2,8 metra! Alebo ste vo štvorici a sklopené sedadlo 2. radu ponúkne miesto napríklad na niekoľko párov lyží.
Vráťme sa k sedemčlennej posádke. Miesto v treťom rade nie je núdzové, odvezú sa tam dospeláci aj na dlhšiu trasu. Nastupovanie nerobí problém, lebo široké posuvné dvere sa elektricky vysunú celkom mimo výrez karosérie a krajné sedadlá 2. radu sa po naklopení operadla aj posunú vpred. Dokonalé. Otváranie a zatváranie za vás riešia tlačidlá na B stĺpikoch.
Testovanú Alhambra FR Line poháňal najvýkonnejší z dvojlitrov v ponuke, 2.0 TDI so silou 135 kW (184 k) štandardne spriahnutý s pohotovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Pohon všetkých kolies 4Drive má na starosti medzinápravová spojka Haldex. Rozdeľovanie krútiaceho momentu 380 Nm aj na zadné kolesá sme preverili na zimných zasnežených cestách. Auto sa dostalo v pohode do cieľa hoci bola stúpajúca cesta bez cestárskej údržby. Žiaľ tieto jeho schopnosti sme nemali možnosť zachytiť na fotkách. Termíny fotenia s našim profesionálnym fotografom naopak vyšli na dni keď vládla všadeprítomná hustá hmla. Tak sme bielučkú Alhambru s polepom FR-Line zvečnili v garáži nákupného centra. Napokon, tam sa začínajú prípravy na každú lyžiarsku expedíciu. Nová výbava akčného modelu FR-Line dáva dokonalý športový imidž. Auto je na 18-palcových diskoch Akira Atom, aj kryty spätných zrkadiel sú v rovnakej sivej farbe. V interiéri je parády ešte viac. Čalúnenie kožou Alcantara, kožený volant i hlavica radiacej páky sú s efektným červeným prešívaním a k tomu označenie FR-Line. Posádka má k dispozícii moderný SEAT Media System Plus, ku ktorému sa pripojí aj telefón pomocou technológie MirrorLink. Nechýbala 3-zónová automatická klimatizácie Climatronic, multifunkčná kamera, bi-xenónové svetlomety, či SEAT Navi system. To všetko, aj to, čo sa nedalo vymenovať v krátkom teste ponúka Seat za 39 800 eur.
**TECHNICKÉ ÚDAJE | SEAT ALHAMBRA 2.0 TDI FR-LINE** **Motor** naftový R4, 1 968 cm3 **Výkon** 135 kW (184 k) pri 3 500 – 4 000 ot./min. O **Krútiaci moment** 380 Nm pri 1 750 – 3 000 ot./min. O **Pohon a podvozok**: šesťstupňová mechanická prevodovka, pohon všetkých kolies, medzinápravová spojka Haldex, vpredu McPherson so stabilizátorom, zadná náprava viacprvková, brzdy kotúčové, vpredu s vnútorným chladením. Pneumatiky 225/45 R 18. **Batožinový priestor** 300 / 658 / 2297 dm3 Z **Rozmery**: 4 854 × 1 904 × 1 720 mm, rázvor 2 919 mm, pohotovostná/celková hmotnosť 1 974/ 2 590 kg, objem nádrže 70 l **Najvyššia rýchlosť** 211 km/h Z **Zrýchlenie** 0 – 100 km/h 8,9 s O **Spotreba** 6,7/5,2/5,8 l/100 km O **Emisie CO2** 152 g/km O **Konkurenti**: Renault Espace, Ford Galaxy, VW Sharan








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.