TEST: Audi Q5 2.0 TDI quattro

Segment SUV si v Audi vysvetľujú po svojom a tak aj model Q5 výrazne prerastá svoju konkurenciu. Bude mu stačiť základný naftový agregát ?
Vydané  Text: 
Rovnaký myšlienkový koncept je pri modeloch Q7 a Q5 evidentný na prvý pohľad. Keď „kvé-päťku“ postavíte vedľa BMW X3 či Mercedesu GLK, proti ktorým má na trhu bojovať, vytŕča z radu o dobrých 10 centimetrov. Je to predovšetkým vďaka nadpriemernému rázvoru 2 810 mm. Z toho vyplývajúce relatívne krátke previsy by mohli naznačovať solídne schopnosti v teréne, no výrobca uvádza len priemerné čísla. Je to v podstatne irelevantné, pretože máloktoré Audi Q5 sa skutočne vyberie do poriadneho terénu. Asi to tak vidia aj v Ingolstadte, pretože vodiča zbytočne neobťažujú redukčnou prevodovkou či inými off-roadovými špecialitkami. Pohon všetkých kolies quattro s centrálnym diferenciálom Torsen je ale samozrejmosťou. O prísun sily sa v testovanom automobile staral agregát 2.0 TDI CR s výkonom 125 kW (170 k) spriahnutý so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Vzhľadom na veľkosť auta a odpory pohonu sa mi táto motorizácia zadala ako mierne poddimenzovaná. Výrobca sa to síce snaží kompenzovať kratším odstupňovaním prevodovky, no to zas neprospieva spotrebe. Na diaľnici sa otáčkomer tváril akoby Audi malo len päť stupňov. Výsledný priemer 8,3 l/100 km sa dá dosiahnuť aj so silnejším naftovým šesťvalcom či prepĺňaným benzínovým agregátom pri podstatne lepšej dynamike. Silnou zbraňou modelu Q5 je vnútorný priestor a pohodlie, sťažovať sa nebude hádam nikto. Kvalitne spracovaná palubná doska ponúka prehľadné rozmiestnenie ovládacích prvkov. Práca s rozhraním MMI je otázkou zvyku, mne sa viac páčia konkurenčné systémy. V hodnotení variability by Audi Q5 obstálo na výbornú, keby sme nemali k dispozícii verziu N1 s deliacou mrežou. Sklápanie delených zadných sedadiel je mimoriadne sofistikované a dá sa ovládať aj z kufra. Viac ako dostatočný batožinový priestor sa dá doplniť praktickými deliacimi a fixačnými prvkami uchytenými na koľajničkách. Audi Q5 sa najlepšie cíti na pevnej ceste v rukách vodiča bez veľkých nárokov na dynamiku. Tvrdšie naladený podvozok je dostatočne komfortný, pri občasných výletoch do ľahkého terénu však posádku trocha vytrasie. Text: Martin Ruisl Foto: PANER (2) a autor **HODNOTENIE: \* \* \* \*** **Plusy** Vnútorný a batožinový priestor, variabilita, kvalita materiálov a spracovania, odhlučnenie, presné radenie, jazdné vlastnosti na ceste. **Mínusy** Nevýrazná dynamika, spotreba, sprevodovanie, komplikovanejšia obsluha systému MMI. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 2.0 R4**Zdvihový objem1 968 cm3Výkon125 kW/170 k pri 4200 ot/minKrútiaci moment350 Nm pri 1 750-2 500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4 629 x 1 880 x 1 653 mmRázvor2 807 mmBatožinový priestor540/1560 lPohotovostná hmotnosť 1 730 kgUžitočné zaťaženie580 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť204 km/hZrýchlenie 0-100 km/h9,5 sSpotreba uvádzaná výrobcom 6,7 l/100 kmSpotreba počas testu8,3 l/100 kmEmisie CO2175 g/km**Cena**Základná cena verzieod 39 200 € (1 180 939 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »