TEST: Fiat 500 1.3 MTJ

Retromodel Fiat 500 je určený predovšetkým do mestských ulíc, no s naftovým motorom 1.3 Multijet vás rád odvezie aj na príjemný víkendový výletík.
Vydané  Text: 
Červená mu rozhodne pristane. V rámci redakcie máme prirodzene rôzne farebné preferencie, no pri Fiate 500 sme sa jednoznačne zhodli na červenej, ktorú malo aj testované vozidlo. Ďalším dôkazom správnosti tejto voľby je množstvo vykrútených krkov okoloidúcich, ktorí ešte stále idú na roztomilej päťstovke oči nechať. Toto auto teda nie je veľmi vhodné pre introvertov. Výber vonkajšej farby je v prípade fiatky dôležitý, pretože v rovnakom prevedení bude mať aj podstatnú časť prístrojovej dosky. Kombinácia digitálneho a analógového zobrazenia na centrálnom prístroji je vec zvyku, nám sa páči rozhodne viac než riešenie v Citroëne C3. Príjemným detailom je zvýšená poloha radiacej páky, presnosť radenia je ale slabá. Vyšším postavám nebude vyhovovať pozícia sedenia, o životný priestor nad hlavou nás v testovanom modeli oberala panoramatická strecha. Zadný rad sedadiel ideálne využijú možno deti, dospelý si musí sadnúť krížom cez obe sedadlá. Batožinový priestor zvládne menší rodinný nákup alebo piknikový kôš. Pod kapotou pracoval malý naftový agregát 1.3 MTJ, ktorý v rámci spolupráce Fiat-GM-Suzuki dáva do pohybu aj podstatne väčšie autá. Pravda rozšírenejšia je jeho silnejšia verzia, my sme mali k dispozícii 55 kW (75 k). Drobnej päťstovke v podstate ani veľmi viac netreba, spokojní budú hlavne fanúšikovia pokojnej jazdy. Tým bude vyhovovať aj mäkké riadenie a nebude ich znervózňovať nepresný chod radiacej páky päťstupňovej manuálnej prevodovky. Jej sprevodovanie nie je veľmi vhodné na diaľnicu. Pri mestskej prevádzke si ale treba uvedomiť, že motoru dlho trvá, kým sa zohreje a tým pádom sa len ťažko prejaví jeho úsporný charakter. Najlepšie je teda vyraziť na okresné cesty, kde sa fiatka cíti veľmi dobre a spokojne si vrčí. Na utlmenie hluku nezostalo veľa priestoru, no v testovanom vozidle nám to nejako extra nevadilo. Podvozok ponúka primeraný komfort, na rozbitejších cestách sa treba pripraviť na poskakovanie celého vozidla. Text: Martin Ruisl Foto: PANER (1) a Peter Michalec **HODNOTENIE \* \* \* Plusy** Spotreba a emisie CO2, kultúra chodu motora, kvalita spracovania. **Mínusy** Neobratné a preposilované riadenie, vnútorný priestor, odskakujúci podvozok, vyššia pozícia sedenia. Technické údaje**Motor****prepĺňaný naftový 1.3 R4**Zdvihový objem1248 cm3Výkon55 kW/75 k pri 4000 ot/minKrútiaci moment145 Nm pri 1500 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška3546 x 1627 x 1488 mmRázvor2300 mmBatožinový priestor185 l**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosť165 km/hZrýchlenie 0-100 km/h12,5 sSpotreba počas testu4,8 l/100 kmEmisie CO2111 g/km**Cena**Základná cena verzieod 12 760 € (384 408 Sk)








Pokračujte na ďalší príspevok »