Renault a Google ukázali, ako má vyzerať úzka spolupráca automobilovej a technologickej spoločnosti. Budú z nej ťažiť všetci, ale najviac samotný zákazník.
Renault prehlbuje svoju spoluprácu so spoločnosťou Google v snahe rozšíriť možnosti diaľkových aktualizácií softvéru, tazvaných OTA aktualizácií, na nové modely, ako sú elektrický Megane E-Tech a Austral.
„Chceme z auta urobiť inteligentný objekt, ktorý sa učí a ktorý sa dá modernizovať vzduchom ako mobilný telefón,“ povedal v rozhovore generálny riaditeľ Renaultu Luca de Meo. Informuje o tom Automotive News Europe s prispením agentúry Reuters.
Rozšírenie partnerstva so spoločnosťou Google, ktoré sa začalo v roku 2018, umožní Renaultu ponúkať viac bezplatných aktualizácií softvéru, ako aj ďalšie služby na požiadanie, uviedli v utorok obe spoločnosti.
Partnerstvo so spoločnosťou Google tiež pomôže Renaultu urýchliť jeho end-to-end digitálnu transformáciu, od dizajnu auta až po jeho uvedenie na trh prostredníctvom jeho výroby, uviedol de Meo vo vyhlásení.
Automobilky sa snažia dobehnúť technologický náskok, ktorý si uplynulom období vydobyla americká Tesla.
Nové digitálne funkcie zabudované vo vozidle prinesú dodatočné príjmy a zároveň posilnia zostatkovú hodnotu automobilov Renault a udržia si zákazníkov, dodal de Meo.
Funkcie na požiadanie budú zahŕňať napríklad aj to, že vodiči budú môcť lokalizovať svoje autá na veľkých parkoviskách.
00
„Produkt zostáva v spojení so spoločnosťou od kolísky po hrob, viac ako jeden cyklus vlastníctva,“ povedal generálny riaditeľ.
Rozšírenie partnerstva so spoločnosťou Google ukazuje „horizontálnu“ stratégiu Renaultu, ktorá zahŕňa spoluprácu na softvéri s vývojármi. Ukazuje sa, že interný vývoj technológií nie je najlepší, pretože trendy sa vyvíjajú príliš rýchlo a špecializované spoločnosti majú vždy navrch.
„Sme výrobca hardvéru; softvér je ďalší šport,“ povedal de Meo. „Ak sa chcete naučiť hrať tenis, radšej choďte s niekým, kto hrá správny tenis.“
Trend je momentálne jednoznačný. Automobilky definitívne vstúpili do éry, v ktorej je softvér celkom kľúčový a stále väčší význam zohráva aj pre samotných zákazníkov. Cesta vlastného vývoja stále možná je, ale ako ukazuje prax, spoliehať sa na väčšieho a skúsenejšieho partnera je strategicky vhodnejšie. Aktualizácia softvéru vzduchom, teda cez internet, zohráva významnú úlohu v transformácii automobiliek na komplexných poskytovateľov mobility. Mnohé funkcie budú v blízkej budúcnosti dostupné vo forme predplatného, napríklad tak, ako si dnes predplácame HBO Max alebo Netlflix, či diskový priestor v Google.
Zdroje:
AUTOVINY.SK
AUTOVINY.SK » Aktuality » Automotive News: Renault a Google rozširujú spoluprácu, autá budú vyrábať ‘ako mobily’
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Autovraky sú pre životné prostredie záťažou a je potrebné s nimi nakladať tak, aby neboli ohrozujúce. V prípade nelegálneho vrakoviska vzniká riziko znečistenia prostredia, v ktorom žijú desiatky až stovky tisíc ľudí.
Vyšetrovanie stále prebieha, polícia sa o svoj „úlovok“ podelila s verejnosťou prostredníctvom Facebooku.
Máte v sebe dosť sily na to, aby ste tieto sviatky strávili bez pitia alkoholu?
Polícia už avizovala, že cez sviatky bude na cestách s motoristami. Neupozorňuje na kontroly alkoholu, ako skôr na dozeranie nad bezpečnosťou. Jazdiť so zostatkovým alkoholom v krvi je rovnaké, akoby ste pili priamo počas jazdy.
Spotrebou benzínu sa blíži k naftovým motorizáciám.
Testovali sme Peugeot 5008 1.2 Hybrid 136 k e-DCS6 vo výbave GT s cenovkou od 37 490 €. V ponuke nahrádza rodinné MPV vďaka integrovanému tretiemu radu sedadiel.
Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.
Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.
V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou. Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.
Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.
Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.