Fotogaléria:Linka 112: Rytieri na kolesách

Jeden z najlepších simulátorov pre PlayStation ponúka možnosť zajazdiť si na špeciálnych konceptoch z najuletenejších fantázií automobiliek.


Koncom roka 2014 priniesla na trh firma Polyphony Digital automobilový simulátor Gran Turismo 6, v skratke GT6. Najväčším ťahákom tejto hry na konzoly Playstation je práve už spomínaná sekcia Vision Gran Turismo. Tá ponúka veľký výber dychvyrážajúcich pretekárskych špeciálov, ktoré boli navrhnuté výrobcami automobilov zvučných mien ako Mercedes, BMW , VW, Toyota či Nissan. Napriek veľkým rozdielom medzi týmito konceptami ich spája to, že sú jedinečné, zaujmú na prvý pohľad a ostanú zaryté hráčovi v hlave ako dobrá pneumatika v asfalte.

Doteraz poskytlo pretekárske koncepty automobilov do tejto sekcie 14 výrobcov. Fanúšikovia GT6 by mali teraz zbystriť. Sľúbené sú ešte ďalšie koncepty z dielní značiek ako Alfa Romeo, Audi, Bertone, GM, Honda a Peugeot. Pokým sa tak stane, predstavíme vám tie najhorúcejšie pretekárske koncepty

**VW Golf GTI Roadster Vision Gran Turismo**

Na najväčšom zraze fanúšikov VW na brehu Wörterského jazera, predstavila nemecká automobilka jej štúdiu v mierke 1:1. VW Golf GTI Roadster poháňa šesťvalec s objemom 3 litre a výkonom 503 koní. Krútiaci moment má hodnotu 665 Nm. Pohon všetkých 4 kolies bude dopĺňať sedemstupňová dvojspojková prevodovka.

**BMW Vision Gran Turismo**

Toto BMW v prevedení M-Design bude produkovať 549 koní. Tento výkon prinesie radový šesťvalec s objemom 3 litre a preplňovať ho budú dve turbá. Ako je už zvykom pre BMW, výkon iba na zadnú nápravu bude prenášať sekvenčná prevodovka s radením pod volantom. Hmotnosť auta sa predpokladá na 1 180 kg a neskôr bude tento koncept aj uvedený do reality. Takže sa fanúšikovia majú načo tešiť.

**Mercedes AMG Vision Gran Turismo**

Tento koncept bol vytvorený vo vývojárskom centre v Kalifornii. Štýlové prvky legendárneho modelu SL podtrhujú charakter tejto pretekárskej mašiny. Motor ukrytý pod kapotou je osemvalec do V, preplňovaný dvoma turbami. Výkon sa šplhá až na 585 koní a krútiaci moment má 800 Nm. Koncept od Mercedesu by mal vážiť 1 385 kg.

**Mitsubishi Concept XR-PHEV Evolution Vision Gran Turismo**

Názov znie dosť konzervatívne, ale samotný koncept z dielne Mitsubishi je dosť uletený. Vychádza zo štúdie, ktorá bola predstavená na Tokio Motorshow 2013. Poháňaný je hybridným ústrojenstvom spriahnutým s osemstupňovou prevodovkou, ktorá prenáša výkon na všetky štyri kolesá.

**Toyota FT-1 Vision Gran Turismo**

Vychádza zo štúdie, ktorý Toyota predstavila na Detroit Motor Show 2014. Neskôr predstavili aj extrémnejšiu verziu, ktorá bola doplnená o vylepšené aerodynamické prvky ako napríklad vertikálne lamely, ktoré sa starajú o hladšie prúdenie vzduchu.

**Nissan Concept 2020 Vision Gran Turismo**

Nissan priniesol koncept, ktorý bude mať štyri miesta na sedenie. Autu dominuje veľmi agresívna predná časť s veľkou maskou chladiča a nasávaniami na prívod vzduchu. Oku učarujú aj veľké päťlúčové disky. Vzadu sa nachádza aktívne krídlo, ktoré mení svoje nastavenie podľa okamžitej rýchlosti. Nissan tvrdí, že pri rýchlosti 300 km/h by malo vytvárať prítlak na zadnú nápravu rovný hmotnosti 400 kg. Koncept je poháňaný preplňovaným šesťvalcom a sekundovať mu bude trojica elektromotorov.

**Aston Martin DP-100 Vision Concept**

Tento koncept bol vytvorený iba pre hru GT6 a je to virtuálny unikát. Aston Martin sa nesie veľmi blízko vozovky a poháňa ho motor V12 s výkonom 800 koní. Na agregát sa možno kochať cez presklený kryt motora.

**Mazda LM55 Vision Gran Turismo**

Japonský pretekársky špeciál z dielne Mazdy, ktorý sa odvoláva na úspech značky v LeMans v roku 1991, je tiež iba koncept, ktorým sa budete môcť popreháňať iba po virtuálnom asfalte. Po dizajnovej stránke nesie typické črty značky. Karoséria je vyrobená z uhlíkového kompozitu a jeho aerodynamika sa zdá byť veľmi prepracovaná. Na okruhu si ho hráči určite obľúbia.

**Infiniti Concept Vision Gran Turismo**

Infiniti nám chce ich konceptom ukázať ako by mohlo vyzerať ich najvýkonnejšie vozidlo budúcnosti. Podľa Infiniti tkvie ich úspech v tom, že auto je široké, nízke, s dlhou prednou kapotou a malými prevismi karosérie. Poháňať ho bude atmosférický motor V8 s objemom 4,5 litra a pri výjazdoch z pomalších zákrut mu bude pomáhať aj elektromotor.

**Subaru Viziv GT Vision Gran Turismo**

Subaru sa pri svojom koncepte spolieha na hybridnú technológiu, poháňa ho dvojlitrový štvorvalec boxer na prednej náprave a dva elektromotory na zadnej náprave. Dokopy budú mať výkon 600koní a krútiaci moment 800 Nm. Aby tento koncept ostal počas jazdy prilepený k vozovke, tak mu inžinieri navrhli veľký difúzor a spojler na zadnej časti strechy. Väčšina karosérie je vyrobená z karbónu a celková hmotnosť vozidla je 1 380 kg.

**Chevrolet Chaparral 2X Vision Gran Turismo**

Vyzerá ako nejaký hmyz, ale v skutočnosti je to neuveriteľne rýchly koncept. Prostredníctvom lítium-iónových batérii ho bude poháňať laser s výkonom 671 kW, ktorý spolu so vzduchovým generátorom vyvinie 900 koní. Zrýchlenie by malo byť z nuly čo je 96 km/h za 1,5 sekundy a maximálna rýchlosť 380 km/h. Hráč sa bude naozaj cítiť ako nejaký hmyz. Auto je veľmi nízke a vyzerá ako keby rozťahovalo svoje telo medzi jednotlivými kolesami.

**Alpine Vision Gran Turismo**

Renault znova oživil model športiaku Alpine, aj keď iba virtuálne. Motor umiestnený v strede s objemom 4,5 litra má osem valcov, výkon 450 koní a krútiaci moment 580 Nm. Poháňaná bude iba zadná náprava prenos sily je zabezpečený prostredníctvom sekvenčnej sedemstupňovej prevodovky. Pomer rozdelenia hmotnosti na nápravy je 47:53.

**Lexus LF-LC GT Vision Gran Turismo**

Značka Lexus poňala svoj koncept podľa svojich odvážnych dizajnových zásad. Línie auta tiež navrhnuté na štýl pretekárskeho auta, z prahov sú vyvedené výfuky tesne pred zadnou nápravou, z ktorých šľahajú aj plamene. Zadný spojler dopĺňa aj difúzor, ktorý je doplnený o 5 vertikálnych častí a spolu sa tak starajú o dostatočný prítlak k vozovke.

**Mini Clubman Vision Gran Turismo**

S pretekárskym autom od Mini má už BMW dve želiezka v ohni. Tento koncept by mal zrýchliť z nuly na sto za 3,5 sekundy a dosiahnuť 290 km/h. Prispel k tomu hlavne výkon 395 koní a pohon 4×4. Mini na steroidoch má špeciálne strieborné lakovanie, LED svetlá, široké koncovky výfukov a rozšírené lemy blatníkov, ktoré ukrývajú dvadsaťpalcové disky.

Pokračujte na ďalší príspevok »