Magazín

Aké nové autá pripravujú automobilky? Máme sa na čo tešiť: SUV, kombi, crossovery i nezaraditeľné autá

Na akých autách pracujú automobilky?

Mercedes-Benz Triedy S

Už dlhšiu dobu vieme, že Mercedes finalizuje prípravy na predstavenie novej generácie limuzín Triedy S a postupne zverejňuje informácie o technologických inováciách tohto vozidla. O niektorých sme informovali aj my, napríklad v článkoch Nový Mercedes Triedy S sa pred nárazom celý zdvihne. Daimler odhaľuje ďalšie inovácie limuzínyNový Mercedes-Benz Triedy S bude mať o 27 tlačidiel menej, zato viac displejov.
Teasing na Mercedes-Benz Triedy S (2021)

Na novinku tak máme prirodzene veľmi veľké očakávania a aj sám Mercedes sa netají tým, že do vývoja limuzíny vložil enormne veľké úsilie. Nová generácia Triedy S bude očakávane odhalená ešte v priebehu tohto roka.

Mercedes EQS

Popri postupnom uvoľňovaní informácií o novej Triede S sa do motoristických médií dostávajú aj správy o aktívnych prípravách Triedy EQS. Bude sa jednať o špičkovú limuzínu, ale poháňanú výlučne elektromotormi energiou z akumulátorov. Trieda S modelového radu EQ bude predstavovať elektrickú vlajkovú loď automobilky a doplní súčasné modelové portfólio EQ pozostávajúce zatiaľ iba z esúvečka EQC a vanu EQV. Zaujímavosťou je, že hoci sa taká Trieda EQV od konvečnej Triedy V vizuálne veľmi nelíši, EQC je od Triedy GLC výrazne iné a rovnaký prístup budeme pozorovať aj pri Triede S a Triede EQS.

EQS bude nápadne odlišným automobilom, pokiaľ sa jedná o pohon i vonkajší vzhľad, z dostupných záberov s maskovaním môžeme vidieť, že automobil bude pôsobiť kompaktnejšie a robustnejšie. Zadná línia bude dokonca viac pripomínať fastback ako limuzínu. Celkové proporcie však trocha pripomínajú aj akýsi crossover - niečo ako Jaguar I-Pace, ktorý je takisto ťažko zaraditeľný do štandardných karosárskych variantov. Automobil by mal dosahovať dojazd na úrovni 700 kilometrov, ponúkať prvotriednu úroveň bezpečnosti a pracovať s akumulátormi s kapacitou 100 kWh, prípadne 80 kWh z modelu EQC 400.

O dostupnosti nového luxusného elektromobilu môžeme zatiaľ špekulovať, často čítame o modelovom ročníku 2022.

Kia Imagine

Revolučný elektromobil od Kie má priniesť nielen netypický vzhľad kombinujúci kombi, crossover a liftback, ale aj mimoriadne technické parametre. Automobil, ktorý sa má v predaji objaviť už budúci rok, dnes absolvuje jazdné skúšky a každý netrpezlivo očakáva, či sa výrobcovi podarí naplniť svoje smelé vízie. Avizuje totiž 800-voltovú elektrickú sieť, vďaka ktorej bude možné automobil nabíjať ultrarýchlou nabíjacou stanicou s príkonom až 350 kW, čo znamenalo iba niekoľko minút strávených pri nabíjačke. Nabitie z 20 na 80 percent kapacity akumulátorov by malo zabrať iba 20 minút, pričom nový dojazd by sa mal pohybovať vo výrazne vyšších hodnotách, ako je tomu dnes.

Prečítajte si aj:


Sériová Kia Imagine si to vraj rozdá s najlepšími!

Peter Lacena


Koncepčný automobil Kia Imagine zožal veľký úspech nielen na medzinárodnej scéne, ale aj keď sme o novinke informovali my. Teraz nám už iba ostáva dúfať, že sa novinka skutočne dostane aj na náš trh a že práve toto bude ten model, ktorý zmení imidž značky na akúsi prémiovku. V súčasnosti Kia ponúka aj na Slovensku plne elektrické modely e-Niro a e-Soul, ale aj elektrifikované modely XCeed PHEV, Ceed SW PHEV, Niro PHEV či najnovšie aj hybridné Sorento.

Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan je fascinujúci elektromobil s mimoriadnym výkonom pohonného systému, ktorému sa veľmi dobre darí zachovať historické dedičstvo značky, zároveň sa prispôsobovať aktuálnym požiadavkám trhu a európskych autorít. V súčasnosti si môžete Taycan zadovážiť od 109 234 eur ako Taycan 4S, ďalej ako Taycan Turbo a najvýkonnejším variantom je Taycan Turbo S za 189 702 eur. Tieto tri varianty ale evidentne nestačia pokryť všetky požiadavky trhu, preto automobilka pripravuje druhý karosársky variant.

Porsche Taycan Cross Turismo má byť shooting brake (kombi) a rovnako Panamera Sport Turismo má zabojovať o priazeň zákazníkov väčším batožinovým priestorom, než jeho východisková verzia. Zatiaľ čo pri Panamere sa dizajnérom podarilo zachovať športový i elegantný charakter vozidla, v prípade Taycanu čítame skôr kritické ohlasy. Popravde, nám sa vozidlo na fotografiách od magazínu autoevolution.com celkom pozdávajú, napokon kombi vyhotovenie zadných partií pekne zapadá do zvyšku karosérie.

O dostupnosti o cenách novinky zatiaľ veľa nevieme, ale môžeme predpokladať, že rozdiel medzi východiskovou verziou a Cross Turismo bude podobne veľký ako medzi Panamerou 4 a Panamerou 4 Sport Turismo, teda iba niečo vyše tritisíc eur. Eventuálna slovenská cena Porsche Taycan Cross Turismo by sa tak mohla pohybovať okolo 112-tisíc eur za verziu 4S.

Prečítajte si aj:


Prečo je Porsche Taycan tak výnimočný? A prečo dostal prívlastok Turbo, keď žiadne nemá?

ERIK STRÍŽ


Porsche Taycan 4S: Prekvapivá nižšia cena sa prejavila tam, kde to nikto nechcel

ERIK STRÍŽ


Škoda Enyaq iV

Automobilka Škoda už nejaký čas razí cestu novému modelu Enyaq iV, z času na čas ho propaguje ako horúcu pripravovanú novinku. Toto elektrické SUV zaujalo dokonca dominantnú pozíciu aj na slovenskej webstránke automobilky.

Predstavenie nového špičkového modelu značky je naplánované na 1. septembra 2020  a má byť vyvrcholením osláv 125 rokov od založenia mladoboleslavskej automobilky. Elektrické SUV má byť kratšie ako Octavia kombi, zato ponúkne viac vnútorného priestoru ako Kodiaq. Automobil bude k dispozícii s pohonom zadných alebo všetkých kolies, tromi kapacitami akumulátorov a v piatich výkonnostných stupňoch. Maximálny nabíjací výkon dosahuje až 125 kW a bude sa jednať o prvý sériový automobil značky Škoda postavený na modulárnej platforme pre elektromobily MEB koncernu Volkswagen

Nissan Qashqai

Japonský Nissan už vykonáva jazdné skúšky nového Qashqai, fakticky zakladateľa celého segmentu mestských esúvečiek. Modelový rok 2022 má byť najvýznamnejšou inováciou vzhľadu tohto SUV-čka od roku 2013. V Spojených štátoch sa tento model predáva pod názvom Rogue Sport.

O novom Qashqai vieme pomerne málo, z estetického hľadiska by mal prebrať niektoré kľúčové dizajnové prvky z menšieho modelu Juke, zato si ponechá svoje proporcie. Neočakáva sa, že by prišiel v plne elektrickej verzii, prím budú hrať hybridné pohony, objavujú sa špekulácie o vylúčení naftových turbomotorov z ponuky na niektorých trhoch. Majú ich zastúpiť práve benzínové hybridné verzie pracujúce so 48-voltovou elektrickou sieťou. Automobily budú vyrábané, prekvapivo, v britskom meste Sunderland.

Nissan Pathfinder (2021)

Jaguar XF Wagon (2021)

BMW M3 G80

Vyše tri desaťročia po tom, čo BMW odhalilo E30, výrobca robí všetko preto, aby čo najskôr predviedol celkom novú generáciu G80 postavenú na základoch sedanu G20. Horúcu novinku by sme mali detailne spoznať ešte pred koncom tohto roka.

BMW M4

Ak by sa vám zdalo, že ľadvinky v pripravovanom BMW M3 sú príliš veľké, do očí bijúce, tak vedzte, že toto je budúcnosť dizajnu bavorákov. Svedčia o tom nielen najnovšie už predávané modely značky, ale aj pripravovaná M4. Medzičasom sme už spoznali nádherné BMW M440i Coupe (2021) s maximálnym výkonom 275 kW(374 k) a max. krútiacim momentom 300 Nm, model M4 by mal predstavovať takmer vrchol ponuky. Tým skutočným bude M4 Competition, na ktorý kladieme mimoriadne vysoké očakávania.