Mrazivé príbehy ľudí, ktorí prežili autonehodu

Čo vám hrozí, ak nezastavíte a neposkytnete prvú pomoc?
Vydané  Text: 

Jarmila Onderková – autonehoda, pri ktorej skončila na vozíku

Sekunda mikrospánku a auto zostalo prevrátené na streche po tom, čo sa odrazilo od stromu. Okolo Jarmily len neporiadok z plného auta osobných vecí, oblečenia **a už len dlhé čakanie na pomoc…** Sama z auta nevedela vyliezť, snažila sa dotknúť vlastných nôh ale už si ich necítila. **Okolo videla len svetlá prechádzajúcich áut, no nikto nezastavil,** lebo ju nevideli. **Pre Jarmilu to boli dlhé okamihy čakania počas nočných hodín,** potešilo ju až vychádzajúce slnko a pocit tepla. So začiatkom ďalšieho dňa si auto konečne všimol okoloidúci farmár. Jarmila bola odetá v tmavom oblečení, ju nevidel a tak **ho vystrašilo kričanie o pomoc,**. Ten našťastie zavolal pomoc a šoférku vyslobodili z prevráteného auta. ***Prečo je tu toľko ľudí, ktorí nezastavia pri dopravnej nehode?* znela otázka pre Jarmilu:** Veľa ľudí sa podľa nej boja zastaviť pri dopravnej nehode, aby ešte viac človeku neublížili. Sama však uviedla príklad jej kamaráta, ktorý je tiež na vozíku a bol svedkom dopravnej nehody, pri ktorej zastal.
Jarmila Onderková, ktorá prežila dlhé chvíle čakaním na pomoc

Terezie Kovalová – pri búračkách prišla o značnú časť svojej rodiny

**Strýko dostal mikrospánok na diaľnici,** keď bol v emigrácií v Nemecku. Jeden z jej **dedov prišiel o život, keď sa uhýbal sanitke, ktorá ho nakoniec do nemocnice zobrala a druhý dedo si nevšimol zmenu značenia… **Jej najlepší kamarát **Jakub mal ťažkú nehodu na motorke, ktorú našťastie prežil. Celá nehoda vznikla kvôli tomu, že si vodič – vinník písal SMS-ku.** Okoloidúca pani pri nehode zastavila, držala mu hlavu a prikryla ho dekou aby mu nebola zima. **Prečo sa Terezia rozhodla byť súčasťou projektu 1/10?** Podľa slov Terezie, možno mohol byť strýko ešte medzi nami živými keby niekto zastavil pri dopravnej nehode. Na jednej strane chápe, že čas je v modernej dobe vzácny, ale chce, aby si ľudia uvedomili, aký vzácny čas majú ľudia, ktorí pomoc pri dopravnej nehode skutočne potrebujú.
Terezie Kovalová prišla pri búračkách o značnú časť svojej rodiny

Marián Čekovský mal dopravnú nehodu! Nebyť duchaprítomných ľudí, už by nemusel byť medzi nami živými

Dnešná zrýchlená a dynamická doba so sebou nesie u ľudí značnú dávku egoizmu, nevšímania si okolia a starania sa iba o seba. Aj v tejto dobe sa však Michal Kubovčík, so svojím projektom Baštrng rozhodol zmeniť pohľad na KPR.

Dopravný expert Roman Budský vysvetľuje, prečo množstvo ľudí nezastaví pri dopravných nehodách.

Medzi týchto ľudí patria hlavne tí, **ktorí sa boja pohľadu na krv, ďalšia skupina ľudí sa obáva, že danej situácií ešte poškodí. Iní nechcú byť súčasťou vyšetrovacieho protokolu.** Vo viacerých prípadoch si treba uvedomiť, **že človeku pri dopravnej nehode môže ísť o minúty, a navyše odkazuje, že nikdy neviete, kedy sa do podobnej situácie dostanete vy, alebo vaši blízki.** Podľa dopravného experta množstvo ľudí už berie „búračku“ ako samozrejmosť – keďže ju často vidia či už v masmédiach – jednoducho bežná súčasť cestnej premávky. Podľa **slovenských zákonov vám za neposkytnutie prvej pomoci hrozí trest odňatia slobody až na 2 roky.** Polícia SR zaznamenala aj nehody, pri ktorých vodič neposkytol prvú pomoc po tom, ako zrazil chodca a to **z dôvodu strachu o vlastný život.** Ide napríklad o prípady nehôd pri rómskych osadách, pri ktorých zvyknú byť tamojší obyvatelia agresívni a nebezpeční. Povinnosť káže okamžite upovedomiť políciu v najbližšej obci!

Neposkytnutie pomoci

**§ 177** (1) Kto osobe, ktorá je v nebezpečenstve smrti alebo javí príznaky ťažkej ujmy na zdraví, neposkytne potrebnú pomoc, hoci tak môže urobiť bez nebezpečenstva pre seba alebo iného, potrestá sa odňatím slobody až na dva roky. (2) Kto osobe, ktorá je v nebezpečenstve smrti alebo javí príznaky ťažkej ujmy na zdraví, neposkytne potrebnú pomoc, hoci je podľa povahy svojho zamestnania povinný takú pomoc poskytnúť, potrestá sa odňatím slobody na šesť mesiacov až tri roky. **§ 178** Vodič, ktorý po dopravnej nehode, na ktorej mal účasť, neposkytne osobe, ktorá pri nehode utrpela ujmu na zdraví, potrebnú pomoc, hoci tak môže urobiť bez nebezpečenstva pre seba alebo iného, potrestá sa odňatím slobody až na tri roky. Aby sme nezabudli dodať, názov projektu 1z10.cz vychádza z českej štatistiky, podľa ktorej pri dopravnej nehode zastaví len každý desiatý šofér, šokujúca štatistika, nie?

VIDEO: Kritizovaný prank na Leoša Mareša v sebe nesie dôležité posolstvo

Na prvý pohľad nechutný vtip českej internetovej celebrity Kazmu v sebe nesie dôležitú osvetu. Týka sa nás motoristov.

Inzercia

Inzercia

Advertisement








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.