Toto je najdrsnejší autobus na svete! Vyrobila ho Tatra.

Takýto autobus by si určite našiel svoje miesto aj na Slovensku.
Vydané  Text: 

Unikátny autobus bol vyrobený pre turistov, ktorí majú záujem o cestu naprieč púšťou Atacama v Južnej Amerike. Extrémny terén a netradičné výškové rozdiely vyžadovali naozaj netradičné riešenia, s ktorými pomohol aj výrobca nákladných vozidiel Tatra. **Automobilka dodala podvozok s kabínou, firma XPATAGONIA následne zabezpečila umiestnenie autobusovej nadstavby.** Vozidlo má štvornápravový podvozok s pohonom všetkých ôsmich kolies, automatickú prevodovku a motor PACCAR MX340 s výkonom 460 koní. Zaujímavosťou sú hneď tri riaditeľné nápravy, ktoré vozidlu prepožičiavajú výborné manévrovacie schopnosti v teréne.
Tie sú potrebné na úzkych horských cestičkách, v prudkých stúpaniach a klesaniach aj v dunových poliach. Tatrabus si čoskoro vyslúžil prezývku „Trekker“ (v preklade: cestovateľ/objaviteľ) a vo svojej výbave má zahrnutý aj **systém centrálneho dohusťovania pneumatík**, vďaka ktorému vodič môže meniť tlak v pneumatikách v závislosti od podmienok priamo z kabíny. Na monitoroch v interiéri sa zobrazujú informácie zo a štyroch kamier, pričom **jedna z nich je dokonca infračervená a umožňuje tak nielen bezpečnú jazdu v noci, ale aj pozorovanie hviezd či nočného života** v prírode. Keďže sa autobusová Tatra Phoenix vydáva do veľkých nadmorských výšok, je k dispozícii aj zásoba kyslíka. **O dostatok dýchateľného vzduchu sa postarajú dve veľké nádrže, ktoré dokážu poskytnúť až 34 cestujúcim a posádke životne dôležitý kyslík na desiatky hodín.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.