TOP 5 najlacnejších „kombíkov“ na trhu!

Pozrite si, ako vyzerajú najlacnejšie autá v základnej výbave!
Vydané  Text: 
Týmto automobilom je zo strany zákazníkov venovaná mimoriadna pozornosť. Slováci sa očividne stále riadia heslom „vždy pripravený“, a preto chcú mať pred domom zaparkované auto, s ktorým sa dokážu kedykoľvek zbaliť na rodinnú cestu do Chorvátska alebo doviezť chladničku z elektra. Kúpiť veľké auto za rozumné peniaze však nie je jednoduché! Prinášame vám preto výber piatich najlacnejších áut s karosériou kombi. **1. Dacia Logan MCV od 7 390 €** Ide o najlacnejšie auto v našom rebríčku. Za dané peniaze môžete očakávať atmosférický litrový trojvalec s výkonom len 54 kW (73 k) a veľmi limitovanú komfortnú výbavu. V štandarde získate sériu airbagov (čelné a bočné s pokrytím hrudníka a hlavy), úchyty ISOFIX, asistenta rozjazdu do kopca, LED denné svietenie či obrovský batožinový priestor o veľkosti 573/1 518 dm3. Klimatizácia je štandardne dodávaná až vo výbave Arctica s cenou od 8 740 €.
**2. Lada Kalina SW od 7 890 €** Výhodou Kaliny je silnejší základný motor s výkonom 64 kW (87 k). Ten (v kombinácii s nízkou hmotnosťou auta) dokáže vodičovi poskytnúť lepšiu dynamiku než základný Logan MCV. Poteší tiež bohatšia komfortná výbava, v ktorej štandardne nájdete aj centrálne zamykanie či audiosystém so 4 reproduktormi a vstupom pre USB. Za dané peniaze však nemôžete očakávať veľmi dobré jazdné vlastnosti či pokročilé bezpečnostné systémy. Kalina zatiaľ oficiálne neprešla ani európskymi nárazovými testami, v ktorých by so svojou slabšou konštrukciou a 2 airbagmi pravdepodobne nezískala viac ako dvojhviezdičkové hodnotenie. Záhradkárov nepoteší ani fakt, že objem batožinového priestoru dosahuje len 355/670 dm3
**3. Renault Clio Grandtour od 9 590 €** Clio je posledným autom v našom rebríčku so začínajúcou cenou pod 10 000 €. Malé kombi poskytuje modernejšiu techniku aj vzhľad. Základný motor je v ponuke automobilky Renault už viac ako desať rokov a vyznačuje sa dobrou spoľahlivosťou. Svojim výkonom však atmosférická 1,2-ka (75k) určite nikoho neohromí a pri plnom zaťažení stúpa aj spotreba. Už v základe nájdete elektricky ovládané predné okná, palubný počítač, tempomat či elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá. Rodičov tiež poteší výborné hodnotenie v nárazových testoch alebo objem batožinového priestoru 443 dm3.
**4. Škoda Fabia Combi od 10 580 €** Základnú výbavu Fabie určite nemôžeme označiť za štedrú. V interiéri nájdete len rádio so 4 reproduktormi. Všetko ostatné sa ovláda manuálne, vpredu dokonca nechýbajú ani švihadlá na otváranie okien. Niekoho môže potešiť predĺžená záruka na 5 rokov/100 000 km, ktorú však pri množstve výbavy pravdepodobne nikdy nevyužijete. Pod kapotou nájdete koncernovú stálicu 1.0 MPI s 44 kW (60 k). Batožinový priestor patrí vďaka základnému objemu 530 dm3 k najväčším v segmente.
**5. Fiat Tipo Kombi od 13 190 €** Ako jediné auto v našom rebríčku štandardne disponuje manuálnou klimatizáciou. Nechýbajú ani elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu, elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá, autorádio s LCD displejom a 4 reproduktormi, 6 airbagov, centrálne zamykanie, kvalitnejšie mäkčené materiály či výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča. Bonusom je aj konfigurovateľný batožinový priestor Magic Cargo Space so základným objemom 550 dm3. Základnou motorizáciou je v tomto prípade atmosférická benzínová 1,4-ka s výkonom 70 kW (95 k), ktorá je dodávaná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »