Magazín

ROZHOVOR: Šéf Dacie nám prezradil, čo stojí za popularitou značky!

ROZHOVOR: Šéf Dacie nám prezradil, čo stojí za popularitou značky!
ROZHOVOR: Šéf Dacie nám prezradil, čo stojí za popularitou značky!

Dacia má za sebou rekordný rok! Na rozhovor sme oslovili riaditeľa predaja a marketingu pána Francoisa Mariotte-ho

Automobilka Dacie je fenoménom. Ak odrátame socialistickú históriu tak patrí medzi najmladšie automobilky na svete. Aj napriek tomu predala minulý rok vyše 650 tisíc automobilov! O príčinách úspechu i o plánoch do budúcnosti sme sa porozprávali s Francoisom Meariotte-om riaditeľom predaja a marketingu značky Dacia.

Dacia, ako ju poznáme dnes, je mladá značka. Kedy ste prvý raz prišli do kontaktu s touto značkou a ako sa na ňu pozeráte dnes?

Na tejto pozícii pôsobím od októbra 2014, no s Daciou som prišiel do kontaktu už v roku 2003, keď som na trhy krajín bývalej Juhoslávie v rámci skupiny Renault uvádzal na trh model Solenza. Bol to v zásade základ budúceho úspechu značky Dacia, pretože sme už začali budovať dílerskú sieť aj logistiku.

Úspech Loganu prekvapil každého. Pôvodnou myšlienkou bol prístupný model pre trhy stredo- a východoeurópskych krajín. Dacia sa však stala fenoménom a dnes sa predáva v rámci celej Európy.

Úspech prekvapil všetkých. A dostavil sa aj napriek tomu, že novinári okamžite nalepili na Logan výraz „lowcost“, čo nie je z marketingového hľadiská práve najpríjemnejšie označenie. Aj napriek nízkej cene mal Logan originálny dizajn, slušnú techniku. V testoch vychádzal Logan dobre, dokonca vzbudil taký záujem, že sme rozšírili našu dílerskú sieť aj smerom na západ. Dnes je v segmente súkromných automobilov Dacia Sandero najpredávanejší model Európy! Pred VW Golfom a Polom. Naša značka neustále rastie a každý rok prekračujeme stanovené ciele. Minulý rok sme predali v Európe vyše 655-tisíc vozidiel, čo je nárast o 12 %. A to je vzhľadom na extrémne krátky čas existencie na trhu mimoriadny úspech. Pritom už samých seba neoznačujeme za „lowcost“, ale za „smart buy, teda „racionálnu voľba“. Napríklad nový Duster je moderné SUV, ktoré už nemôžeme označiť za lacné, plní však všetky priania zákazníkov a pritom je stále šokujúco dostupný. A to je základom pre dnešný úspech značky Dacia.

Najpredávanejším modelom je Dacia Sandero, ktorá ponúka aj verziu Stepway. Aký je modelový mix, a ktorú verziu ľudia preferujú?

Až dve tretiny zákazníkov sa rozhodujú pre verziu Stepway. Dáva to logiku. Motoristi milujú SUV, vyššiu svetlú výšku, drsnejší vzhľad a nádych SUV. Sandero má aj pekný dizajn, ponúka aj moderné prvky ako multimediálny systém a reprezentuje aj kľúčové hodnoty značky, ktorými sú dostupnosť, spoľahlivosť.

Presuňme sa k modelu Duster. Je to podľa môjho najkrajšie auto v ponuke, nielen preto, že patrí do kategórie SUV, ale najmä pre dizajn. Preberú niektoré iné modely tvary Dusteru, prípadne sa budúce modely unifikujú po dizajnérskej stránke?

Duster je ikonický model. Mnohí nás vnímajú najmä vďaka nemu, stále sme totiž novou značkou. Dá sa rozpoznať z diaľky a jeho druhá generácia zvýraznila jeho dizajn. Išli sme cestou evolúcie dizajnu, pričom však naši dizajnéri vytvorili veľmi pekný model. Reakcia naň je pozitívna, objednávok máme už teraz mimoriadne veľa. To nás teší a samozrejme, že chceme aj ostatné modely zaradiť do rodiny Dacia aj po vzhľadovej stránke. Bude to však evolúcia, nie revolúcia. Naopak, veľký dôraz kladieme na interiér. Reagujeme tak na podnety zákazníkov. Prvý model s novou koncepciou je Duster, iné modely prídu na rad tiež. Zvyšujeme aj kvalitu, napríklad úroveň vnútorného hluku klesá vďaka vyššiemu podielu tlmiacich materiálov. Tieto zmeny na prvý pohľad nevidíte, no ako zákazník ich budete cítiť. A to je pre udržanie úspechu dôležité.

Aktuálne hýbu motoristickým svetom aj technológie ako napríklad autonómna jazda či konektivita. Čo plánujete predstaviť v najbližších rokoch v tomto smere?

V prvom rade sa riadime požiadavkami zákazníkov. Ako som už spomínal, našou filozofiou je spoľahlivosť a prístupnosť. Preto, ak vznikne dopyt po akejkoľvek technológii, určite ju ponúkneme. Sme v Aliancii Renault-Nissan-Mitsubishi, ktorá je najväčšia na svete, máme teda prístup ku všetkému, čo naše značky ponúkajú. Využívame osvedčenú techniku, ako napríklad hands free systémy na telefonovanie a medzi technológie môžeme rátať aj multimediálny systém Media Nav s prijímačom digitálneho systému. Nové technológie zavedieme tiež, no ako som už spomínal, v prvom rade musia byť naše produkty spoľahlivé a najmä dostupné. To dáva zmysel.

Ďakujeme za rozhovor