10 automobilových konceptov, na ktoré zabudlo. Našťastie.

90. roky boli bohaté na odvážny automobilový dizajn, čo sa najviac prejavovalo na autosalónových konceptoch. Vybrali sme 10 takých, na ktoré dnes pozeráme skôr v úsmevom.
Vydané  Text: 

Koncepčné automobily vždy boli a stále sú ukážkou technologickej vyspelosti a schopnosti automobiliek vidieť viac či menej vzdialenú budúcnosť autopriemyslu. Často výrobcovia spravia obrovský krok vedľa, čoho dôkazom sú mnohé tragikomické dizajny koncepčných vozidiel, inokedy veľmi presne predpovedali dizajn budúcich modelov, na ktorých dnes každý deň jazdíme do práce. Príkladom môže byť taký Volkswagen T-Roc, ktorý sa pôvodne predstavoval ako hatchback Golf pretavený do modernejšej a zákaznícky atraktívnejšej podoby malého SUV. Dnes je v prakticy nezmenenej podobe súčasťou modelového portfólia výrobcu. Každý rok výrobcovia na autosalónoch predvádzajú vlastné koncepty automobilov, ktorými chcú upútať pozornosť médií, verejnosti a ukázať, akým smerom sa možno bude dizajn ostatných modelov uberať. Aj to, ako verejnosť ten či iný koncept prijíme, môže byť pre automobilku podnet k ďalším krokom, prípade k sebareflexii a zastaveniu projektu. Prešli sme záznamy starších automobilových a konceptov a vyberáme tie z 90. rokov 20. storočia, ktoré pútajú pozornosť už na prvý pohľad. Niektoré boli priveľmi odvážne, iné príliš tragické na to, aby sa dočkali skutočnej sériovej výroby. Všetky ale spája ich nevšednosť a tiež fakt, že na nich základe nevznikol žiadny sériovo vyrýbaný model.
Dodge Intrepid ESX2 Concept (1998)
Buick Signia Concept (1998)
Renault Initiale (1995)
Renault ZO (1998)
Hyundai HCD 3 Concept (1995)
Renault Racoon (1993)
BMW Z13 (1994)
Renault Fiftie (1996)
Renault Argos (1994)
Mercedes-Benz F 300 Concept (1997)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.