Najkrajšie miniauto ako stvorené pre slečny: vyrábalo sa už pred 60 rokmi!

Je to súčasť automobilovej histórie, na ktorú sa často nespomína.
Vydané  Text: 

Fiat 500, respektíve Nuova 500, sa vyrábal v 50., 60. a 70. rokoch 20. storočia s reverznými dverami. Verzie 500, 500 D, 500 Sport, 500 Giardiniera a 500 Furgoncino sa od seba odlišovali motorizáciami a vyhotovením karosérie, charakter klasickej päťstovky si však vozidlo udržiavalo vždy.
V 50. až 70. rokoch 20. storočia sa slávna fiatka – alebo ak chcete päťstovka – vyrábala prekvapivo s dvere otvárajúcimi sa v protismere jazdy. To, čo sa kedysi zvyklo volať samovražedné dvere, v skutočnosti samovražedné nebolo, dokonca takto vyhotovené dvere vyzerali skvele. 500-ke dodávali ešte trocha korenia k jej typickému krásnemu dizajnu a robili ho o niečo viac podobným napríklad takej Isette s taktiež talianskym pôvodom. Ako základová Nuova 500 sa spoločne s Nuova 500 Sport vyrobila v počte až 181 036 kusov.
500 Giardiniera (1960–1975)
Nepochybne najkurióznejším bol variant 500 Giardiniera (1960–1975), ktorý mal aj predĺženú karosériu, aj reverzné dvere. Dokopy to vyzeralo veľmi zvláštne, ale nie škaredo. Tieto automobily sú dnes unikátom a je nepochybné, že sa v takejto podobe už nikdy neobjavia vo výrobe. Pred desiatkami rokov sa skrátka dalo viac experimentovať s dizajnom a, treba to napísať otvorene, aj s bezpečnosťou.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.