Autopriemysel
Autopriemysel / Čínske automobilky
Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte
Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.
Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú.Autopriemysel
Šokujúci zvrat! Šéf luxusnej značky áut ide ku konkurencii, hrozí mu problém s miliardárom Strollom
Novým generálnym riaditeľom bude Adrian Hallmark, aktuálny generálny riaditeľ značky Bentley.
Vyhlásenie od Aston Martinu prichádza iba zopár dní potom, čo Hallmark vyhlásil, že Bentley nestíha vyrobiť svoj prvý elektromobil včas.Autopriemysel
Elektrické autá budú lacnejšie ako tie benzínové už v roku 2027. Zaslúžia sa o to Tesla, Citroën, Renault, ale aj BYD
Čakanie na lacné elektromobily sa končí. Podľa predpovedí špecialistov už v roku 2027 nastane zlom a elektrické autá budú lacnejšie ako tie spaľovacími motormi.
Už dnes vidíme lacné elektromobily ako Citroën ë-C3, Renault 5 a Tesla Model 3, ako ovplyvňujú trhy. Hnacou silou znižovania majú byť úspory pri výrobe.Autopriemysel
Mali by sa dotácie na autá zrušiť, aby sa vyhovelo lízingovkám? Automobilky im už zaručujú odkup, pretože ceny áut klesli
Nízke ceny automobilov všetkým nevyhovujú. Výrobcovia ich majú vykupovať späť, aby nezdeformovali vlastný trh, čím sa dostávajú do nebezpečného kolotoča rizík.
Lízingové spoločnosti požadujú od výrobcov elektromobilov uistenie, že budú spätne odkupovať vozidlá. Bránia sa tak pred rizikami na trhu s ojazdenými autami.ROZHOVOR
Martin Jahn zo Škoda Auto: Budeme ponúkať spaľovacie autá, kým to bude legislatívne možné; ale racionálne plánovať sa dá iba na dva roky.
Otvorený rozhovor odpovedá na viaceré otázky o budúcnosti značky Škoda. Racionálne môžeme odhadovať budúcnosť na dva roky, prekvapuje Jahn v rozhovore pre denník Autoviny.sk.
Rozprávali sme sa o nástupe elektromobility, zmene na luxusnú značku, ale aj o tom, či je zmena spotrebiteľského správania dôvodom na zmenu obchodného modelu automobilky. Veľmi jednoznačne sa Jahn vyjadril aj o budúcnosti úžitkových vozidiel pod značkou Škoda.AUTOPRIEMYSEL V RUSKU
Znie to skoro ako vtip. Rusi budú vyrábať falošné Citroëny C5 Aircross, využívajú sprostredkovateľa z Číny
Ruský autopriemysel sa snaží vyhnúť dôsledkom odchodu automobiliek z trhu tým, že využije staré výrobné závody a nechá si doviezť súčiastky cez sprostredkovateľa.
Výrobou vozidiel bez formálnej licencie by sa teoreticky mohla naplniť podstata falšovania.AUTOPRIEMYSEL
Mazda vykázala rekordný zisk vďaka CX-90 s hybridným pohonom. Prečo zákazníci preferujú práve toto veľké SUV?
Mazda očakáva rekordné zisky vďaka svojím novým veľkým automobilom. Už teraz dosahuje rekordné zisky za celý fiškálny rok, ktorý sa končí 31. marca.
Na Slovensku je najväčšou predávanou Mazdou model CX-60.AUTOPRIEMYSEL
Ako Tesla získala 9 miliárd dolárov od iných automobiliek, keď sa im nedarilo predávať elektromobily
Tesla pokračuje v zarábaní na iných automobilkách, ktoré potrebujú pomoc pri plnení emisných noriem. Udržiava si tak lukratívny biznis, o ktorom si pôvodne myslela, že zanikne.
V posledných rokoch potrebovali pomôcť pri plnení emisných noriem aj VW či General Motors.Autopriemysel
„Brutálne“ znižovanie cien nebude pre Stellantis témou, potvrdil šéf koncernu Carlos Tavares
Snažím sa vyhnúť pretekom ku dnu, povedal Tavares na tlačovej konferencii Stellantisu.
Spravodajstvo / Autopriemysel
Pridrahé autá? Týmto značkám sa darilo skvele, pretože si udržali rozumné ceny. Skupina Renault tento rok predstaví 10 nových áut.
Skupina Renault je v súčasnosti tretím najväčším výrobcom automobilov v Európe vďaka trom vzájomne sa dopĺňajúcim značkám: Renault, Dacia a Alpine.
Dacia Jogger HYBRID 140, ktorá sa predáva od januára 2023, predstavuje viac ako 25 % zákazníckych objednávok vozidiel Jogger. Rok 2024 bude bohatý: skupina uvedenie 10 nových modelov