Audi odhalilo R15 TDI

Audi si dalo s predstavením svojho arzenálu pre tohoročnú 24-hodinovku v Le Mans poriadne načas.
Vydané  Text: 

Novinka R15 TDI sa verejnosti predstavila len desať dní pred prvými pretekmi v Sebringu. Audi sa, na rozdiel od konkurencie, stále drží otvoreného konceptu. Oproti predchodcovi R10 TDI pôsobí “er-pätnástka” ľahším a kompaktnejším dojmom. Svoj podiel má na tom aj nový motor V10 TDI s výkonom vyše 441 kW (600 k) a krútiacim momentom 1050 Nm. Napriek vyššiemu výkonu sa Audi modifikáciou vstrekovania a turbodúchadiel podarilo znížiť spotrebu a emisie. Pri vývoji bola vo veľkej miere použitá technológia počítačovej dynamiky kvapalín. Keďže Audi sa s novým autom sústredí práve na Le Mans, mohlo sa zamerať na špecifiká okruhu La Sarthe. Audi tam pricestuje s troma novými autami, dvojicu starých R10 TDI nasadí tím Colina Kollesa.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.