F1: Budúcnosť podľa tímov

Združenie tímov Formuly 1 dnes publikovalo svoje návrhy pre svetlejšiu budúcnosť športu.
Vydané  Text: 
Tímy sa pritom opierali o prieskum, ktorý sa uskutočnil v sedemnástich krajinách. Vyšlo z neho 5 základných téz. Podľa fanúšikov je šampionát F1 v dobrom stave a nie sú potrebné radikálne zásahy. Najzaujímavejšími aspektami sú jazdecké schopnosti, predbiehanie a technika. Väčšina divákov si neželá výraznú zmenu kvalifikácie, najrýchlejší pilot by mal štartovať z pole position. Bodovací systém by mal viac zohľadňovať víťazstvo, avšak medailový systém nemá podporu. Publikum je tiež za zachovanie zastávok v boxoch pričom výmena pneumatík je dôležitejšia ako tankovanie. Šport je ale celkovo málo otvorený svojim fanúšikom a málo sa prezentuje. Len štvrtina publika vyhľadáva informácie, sleduje dianie mimo pretekov a je ochotná pozerať prenos mimo zaužívaného času. F1 má rezervy vo využívaní moderných technológií, predovšetkým internetu a mobilných telefónov. Na tomto základe boli vypracované nasledujúce návrhy: **Technika** Do roku 2009: \- zdvojnásobenie životnosti motorov = 8 motorv pre jazdca na sezónu \- redukcia využívania aerodynamických tunelov aj počítačovej dynamiky kvapalín \- maximálna cena za motory pre súkromné tímy 8 miliónov € Do roku 2010: \- maximálna cena za motory pre súkromné tímy 5 miliónov € \- maximálna cena za prevodovky pre súkromné tímy 1,5 miliónov € \- jednotný systém rekuperácie energie za maximálne 2 milióny € \- ďalšie zníženie vývoja aerodynamiky minimálne na polovicu \- limitovaný počet homologácií šasi počas sezóny (rôzne B-verzie, …) \- zákaz používania niektorých drahých materiálov \- jednotný systém telemetrie a rádia **Šport** Do roku 2009: \- redukcia testovania na polovicu \- nový bodovací systém 12-9-7-5-4-3-2-1 \- zverejňovanie strategických informácií o palive a pneumatikách Do roku 2010: \- nový formát kvalifikácie \- zavedenie bonusových bodov (najrýchlejšie kolo, najrýchlejšia zastávka v boxoch, …) \- ďalšia redukcia testovania (17 dní pred sezónov vždy len s jedným autom) \- skrátenie pretekov na 250 km resp. 1 hodina 40 minút **Marketing** Do roku 2009: \- viac informácií pre média \- zistenie možností lepšej a dynamickejšej prezentácie športu (inšpirácia v iných športoch) \- každý tím nominuje hovorcu, ktorý bude poskytovať informácie počas pretekov \- zatraktívenie internetového obsahu \- povinná autogramiáda jazdcov Do roku 2010: \- zatraktívenie televíznych prenosov Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »