Peugeot Sport v roku 2009

Športový program Peugeotu výrazne poznačila hospodárska kríza. Prototyp 908 HDi FAP má zatiaľ v pláne len troje preteky.
Vydané  Text: 

Dvojica zmodernizovaných dieselových Peugeotov 908 sa predstaví na 12-hodinovke v Sebringu začiatkom marca. Ich druhé predstavenie sa uskutoční počas pretekov Le Mans Series v Spa, ktoré poslúžia ako generála pred 24-hodinovkou. Peugeot totiž nasadí hneď tri autá, ktoré neskôr poputujú práve do Francúzska. Deväťčlenný káder cez zimu opustili Jacques Villeneuve a Ricardo Zonta. Namiesto nich sa do kokpitov posadia skúsený David Brabham a tímu Scuderia Toro Rosso čerstvo upísaný Sebastien Bourdais. Po dlhom čase sa tak v Le Mans predstaví aktuálny pilot F1. Ďalšími členmi zostavy sú: Marc Gené, Christian Klien, Pedro Lamy, Nicolas Minassian, Franck Montagny, Stéphane Sarrazin, Alexander Wurz. Plány Peugeotu na zvyšok sezóny sú zatiaľ neisté a veľa bude závisieť od výsledku v Le Mans. V rámci Le Mans Series totiž Francúzi nemajú relevantného naftového súpera, aj keď súboje s benzínovým prototypom Aston Martin by určite boli lákadlom. Tak či onak náš tip je, že Peugeot svoj angažmán vo vytrvalostných pretekoch utlmí. Model 908 HDi FAP dostal úpravy predovšetkým v rámci zmien pravidiel. To znamená užšie zadné krídlo, modifikovaný agregát s menším reštriktorom a zníženým plniacim tlakom turba. Piloti sa môžu tešiť na klimatizáciu a reflexné fólie na oknách, čo by malo zabezpečiť mimoriadne príjemné pracovné prostredie. V rámci testov chce ešte tím zhodiť zopár kíl z auta a doladiť niektoré ďalšie oblasti ako napríklad pneumatiky.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.