Finančné dcéry automobiliek: potrebujú pomoc

Kríza zasahuje nielen automobilky, ale aj ich finančné divízie, ktoré klientom pomáhajú pri financovaní kúpy vozidla.
Vydané  Text: 

Jednou z obetí je Chrysler, ktorý požiadal americkú vládu o 1,5 miliardy dolárov práve pre svoju finančnú dcéru. Peniaze dostane z podporného fondu, ktorý bol pôvodne určený pre americký finančný sektor. Pôžička má päťročnú splatnosť. Štát dúfa, že toto gesto pomôže presvedčiť banky, aby zmiernili úverové podmienky pre potenciálnych kupcov áut, čo by mohlo na oplátku naštartovať predaj. Podľa amerického ministerstva financií je tento krok súčasťou vládneho programu zameraného na oživenie automobilového priemyslu. No Chrysler nie je jediný, pretože aj finančná dcéra General Motors v decembri získala päť miliárd dolárov. Dôsledky krízy sa však neobmedzili iba na Spojené štáty, ale zasahujú aj Európu a za obeť si vybrali veľmi významné automobilové meno. Podľa vzoru americkej konkurencie totiž aj BMW uvažuje o možnosti požiadať o štátnu pomoc pre svoju finančnú divíziu. Podobne o pomoc požiadali aj Volkswagen Financial Services a VW Bank. Ani jedna z troch spoločností však nechce peniaze v hotovosti, ale o pomoc vo forme štátnej garancie, čo by mohlo uľahčiť poskytovanie úverov pre stredné podniky. Dôsledky krízy sa v prípade finančných divízií oneskorujú, neraz aj o niekoľko mesiacov. Automobilové banky totiž stále majú dostatok úverových a lízingových zmlúv, takže peniaze k nim naďalej prúdia. Pokles dopytu tak podľa vlastných odhadov naplno pocítia až na budúci rok. Zdroj: Financial Times Deutschland Spracovala: Soňa Zverková








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.