Švédi zachraňujú Volvo a Saab

Najprv Američania, teraz aj Švédi zachraňujú svoje automobilky. Iba Nemci akosi váhajú.
Vydané  Text: 

Švédsko poskytlo domácemu automobilovému priemyslu úverové garancie v hodnote 20 miliárd švédskych korún (1,9 miliardy €). Vláda okrem toho uvoľnila núdzový úver 473 miliónov €, i keď tieto peniaze majú poslúžiť najmä na podporu ekologických technológií. Na finančnú pomoc majú nárok najmä dcéry problémových amerických koncernov – Volvo (Ford) a Saab (GM). O to viac, že obidva giganty už avizovali úmysel zbaviť sa škandinávskych značiek. Švédska vláda nemieni automobilky prevziať, peniaze im majú zabezpečiť šancu na nový začiatok. V prípade krachu by bol národohospodársky dosah rozsiahly, pretože tamojší automobilový priemysel priamo zamestnáva takmer 30-tisíc ľudí a nepriamo ďalších 120-tisíc. **Nemci váhajú** Z domovských krajín niektorých dcér amerických koncernov zatiaľ prešľapuje na mieste iba Nemecko. Opel (GM) už požiadal Berlín o pomoc vo výške viac ako miliardy eur a hoci kancelárka Angela Merkelová sľúbila rozhodnutie do Vianoc, k činom sa nedostala. Vláda medzičasom sľúbila úverové záruky, no rozhodnutie sa odkladá, pravdepodobne do konca marca. Dovtedy sa GM Europe a odbory dohodli na skrátení pracovného času a za neodpracované hodiny dostanú zamestnanci iba polovicu riadnej mzdy. I keď to znamená škrty v ich rozpočte, garancia pracovného miesta je podľa nich dôležitejšia. Dohoda totiž zakazuje prepúšťanie z organizačných dôvodov a zatváranie tovární. Zdroj: Financial Times Deutschland, Handelsblatt Spracovala: Soňa Zverková








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.