F-Type Project 7: najrýchlejší Jaguar

Divízia Special Operations automobilky Jaguar predstavuje prvý výsledok svojej práce. Neflákali sa, F-Type Project 7 bude doteraz najrýchlejším sériovým Jaguarom v histórii.
Vydané  Text: 

Radostnou správou je, že sa bude F-Type Project 7 aj naozaj vyrábať, hoci len v obmedzenej sérii 250 kusov. Roadster vychádza z minuloročného konceptu s rovnakým názvom, na rozdiel od neho je však dvojmiestny. Oproti štandardnému F-Type má Project 7 iný volant, upravený výfuk, karbónové sedadlá a aerodynamické prvky karosérie. Pohon zabezpečuje kompresorom prepĺňaný päťlitrový osemvalec s výkonom 423 kW (575 k) a krútiacim momentom na 680 Nm. Roadster vážiaci menej ako 1 600 kg akceleruje z pokoja na 100 km/h za 3,9 s, maximálna rýchlosť je obmedzená na guľatých 300 km/h. okrem iného sa podarilo ušetriť kilogramy tým, že mechanizmus elektricky sklápacej strechy nahradila látková strecha. Poháňané sú kolesá na zadnej náprave s elektronicky riadeným diferenciál EAD, radenie zabezpečuje 8-stupňový automat. Úpravy neobišli ani podvozok, s inými prednými tlmičmi a stabilizátormi, stabilitu v zákrute podporuje systém pribrzďovania kolies. Zastavenie auta majú na starosti karbónovo-keramické brzdy s veľkosťou 398 mm vpredu a 380 mm vzadu. Obutie Pirelli P Zero má rozmery 255/35 vpredu, respektíve 295/30 vzadu. Prvé predstavenie vozidla v realite sa uskutoční na Festival of Speed v Goodwoode, k majiteľom sa začnú dodávať v polovici roku 2015.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.