WRC: Wales Rally GB

Sezónu Majstrovstiev sveta rely tradične ukončili preteky na britskom blate. O titule pre jazdcov bolo už rozhodnuté, no medzi tímami ešte bolo o čo bojovať.
Vydané  Text: 
Rely po cestičkách Walesu patrí pre svoje poveternostné podmienky medzi najťažšie v kalendári. Tradičnou charakteristikou jesenných dní na ostrovoch sú hmla a dážď. Tento rok sa ale navyše pridal sneh a ľad, takže organizátori boli nútení na poslednú chvíľu meniť trasy niektorých rýchlostných skúšok. Zaujímavé veci sa objavili v štartovej listine. Do rely-auta sa opäť posadil Valentino Rossi. Úspešný taliansky motocyklový pretekár rozšíril tím Eddieho Stobarta na celkových sedem Focusov. Konečné dvanáste miesto možno v jeho prípade považovať za veľmi solídny výsledok. Druhým zaujímavým menom bol čerstvý juniorsky majster Sebastien Ogier, ktorý sa po prvý raz v pretekoch posadil do vozidla kategórie WRC. Svoj talent v Citroene C4 ukázal, no súťaž si dlho neužil. Na štart sa po havárii v Japonsku postavil aj Francois Duval, do sedadla navigátora sa posadil Denis Giraudet. Náročné podmienky jazdci nie celkom zvládali už počas tréningov, mimo trate zaparkoval aj Loeb. Pre množstvo ľadu organizátori úplne škrtli prvú rýchlostnú skúšku. Podmienky nahrávali pilotom s vyššími štartovými číslami, preto sa v prvý deň na čele usadil Ogier pred Madsom Ostbergom so súkromným Subaru Impreza. Preteky dobre rozbehol aj tím Suzuki, naopak výkony jednotiek Fordu a Citroënu boli trošku sklamaním. Boj o titul sa už rozhodol v Japonsku, no modrému oválu stále išlo aspoň o tímový pohár. Snaha však dostala veľkú ranu, keď svoje vystúpenie na piatej rýchlostke Hirvonen predčasne ukončil kotrmelcom. Jeho tímový kolega Latvala však opäť prežíval hviezdne, po šiestej rýchlostnej skúške sa ujal vedenia, naopak Ogier aj Ostberg sa dostali do problémov. Deň ukončil Atkinson na poslednej rýchlostke veľkou ranou, našťastie bez následkov na zdraví. V sobotu najviac pozornosti pútal Dani Sordo, ktorý úspešne napredoval až na celkové druhé miesto, potom však túto pozíciu prevzal Loeb. Naopak so súťažou sa definitívne rozlúčili prekvapenia Ogier (nehoda) a Ostberg (motor). Popoludnie druhého dňa patrilo súboju Latvala vs. Loeb, ktorí sa doťahovali o každú desatinku. Nakoniec na prvom mieste nocoval fínsky pilot, no všetko mohlo byť inak. Príjazd na záverečnú rýchlostku dňa totiž skomplikovala hustá premávka a Latvala takmer zavaril spojku. Opatrná jazda ho stála štyri sekundy z neveľkého náskoku. Nedeľu začal lepšie Loeb, napoludnie viselo Latvalove vedenie na vlásku tenkom len 1,4 sekundy. Fín si nemohol vydýchnuť ani po Loebovej penalizácii za predčasný štart. Francúz sa totiž nedal zastaviť a v poslednej rýchlostnej skúške Latvalu predbehol. Výsledný rozdiel nakoniec nevyznel až tak dramaticky, pretože organizátori po konzultácii s videozáznamom zrušili Lobeovu penalizáciu. Tretím miestom Dani Sordo poistil titul Citroënu v hodnotení tímov. Pre solídne výsledky si nenápadne prišli štvrtý Petter Solberg na Subaru a piaty Andersson na Suzuki. Titul v kategórii Production WRC, ktorá zahŕňa skupinu N a vozidlá S2000, si vybojoval Andreas Aigner o dva body pred Juhom Hänninenom, obaja na Mitsubishi Lancer. Juniorskym majstrom sveta sa ešte na Korzike, poslednom podujatí rátanom do hodnotenia JWRC, stal Sebastien Ogier na Citroëne C2 S1600. Wales Rally GB 5.12. – 7.12.2008 – výsledky1.**Sebastien Loeb**Citroen Total WRT C4 WRC**2 hodiny 43 min. 09,6 s**2.**Jari-Matti Latvala**BP Ford Focus WRC 08**+ 00 min. 12,7 s**3.**Dani Sordo**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 01 min. 20,6 s**4.**Petter Solberg**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 01 min. 59,6 s**5.**P-G Andersson**Suzuki WRT SX4 WRC**+ 04 min. 04,1 s**6.**Francois Duval**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 05 min. 07,8 s**7.**Toni Gardemeister**Suzuki WRT SX4 WRC**+ 05 min. 25,0 s**8.**Mikko Hirvonen**BP Ford Focus RS WRC 08**+ 05 min. 38,8 s**9.**Matthew Wilson**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 08 min. 13,9 s**10.**Barry Clark**Stobart VK Ford Focus WRC 07**+ 09 min. 53,1 s** Konečné poradie WRC 2008**MS jazdcov**1.**Sebastien Loeb**1222.**Mikko Hirvonen**1033.**Dani Sordo**654.**Jari-Matti Latvala**585.**Chris Atkinson**506.**Petter Solberg**467.**Francois Duval**258.**Henning Solberg**229.**Gigi Galli**1710.**Matthew Wilson**1511.**Urmo Aava**1312.**P-G Andersson**1213.**Toni Gardemeister**1014.**Federico Villagra**915.**Conrad Rautenbach**616.**Andreas Mikkelsen**517.**Matti Rantanen**218.**Jean-Marie Cuoq**219.**Juho Hanninen**120.**Sebastien Ogier**121.**Andreas Aigner**1**MS tímov**1.**Citroen Total**1912.**BP Ford Abu Dhabi**1733.**Subaru**984.**Stobart VK M-Sport**675.**Suzuki**346.**Munchi’s**22 Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



Bezpečná a pohodlná cesta autom na dovolenku

  • Cestovanie na dovolenku autom prináša slobodu a flexibilitu. Možnosť spontánneho zastavenia sa na krásnych miestach, objavovanie menej známych lokalít a možnosť preskúmať krajinu vlastným tempom sú len niektoré z výhod tohto spôsobu cestovania.

     Avšak, aby bola cesta bezpečná a pohodlná, je dôležité venovať pozornosť aj dôkladnej príprave a plánovaniu.  Ak aj vy patríte k milovníkom cesty autom, v tomto článku sa pozrieme na dôležité aspekty prípravy na dovolenku autom a tipy, ako zvýšiť bezpečnosť na ceste.
  • Vyberáme najlepšiu verziu

    Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!