Jazda: Mazda 6 2.2 MZR-CD

V poslednom čase sa hovorí o ústupe naftových motorov, tento trend sa však pokúšajú relativizovať viaceré pokrokové novinky, napríklad aj nový turbodiesel 2.2 MZR-CD z dielne Mazdy.
Vydané  Text: 

Mazda ponúka tento nový motor v troch výkonových verziách: 92 kW (125 k), 120 kW (163 k) a 136 kW (185 k). Kým rozdiely medzi najnižšou a strednou verziou sú softvérovej povahy, najsilnejší motor je vybavený celým radom technických noviniek. Agregát nás na prvý dojem zaujal mimoriadne tichým chodom. Nemalou mierou k nemu prispel nový reťazový rozvod pre predný vyvažovací hriadeľ kazetového typu. Okrem kultúry chodu dospel k zvýšeniu aj tlak priameho vstrekovania: z 1800 na 2000 barov, čo je jedna z najvyšších hodnôt v segmente. Turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek so zakrivenými zvodovými stenami a nové abrazívne tesnenie na nasávacej strane pre zmenu zvyšujú účinnosť motora. Nový motor boduje nízkou spotrebou, ktorá sa pohybuje na úrovni súčasného dvojlitra. Umožnil to nielen nižší kompresný pomer a s ním súvisiace lepšie premiešanie zmesi, ale aj nové injektory s desiatimi rozprašovacími otvormi. Minimálny interval vstrekovania sa oproti dvojlitrovému motoru skrátil z 0,3 na 0,2 ms, čím sa navyše zlepšil reakčný čas motora. Ďalšou novinkou je filter pevných častíc s keramickou matricou, ktorá je podľa údajov Mazdy prvou svojho druhu na svete. V pôvodných filtroch sa pevné častice reakciou s kyslíkom menili na CO2 na povrchu katalytických častíc, čiže čas potrebný na regeneráciu filtra závisel od množstva kyslíka na povrchu katalyzátora. Rýchlejšia regenerácia si však vyžadovala vyššiu teplotu výfukových plynov, čo sa premietlo do vyššej spotreby. Naproti tomu nová keramická matrica je pre kyslík priechodná, čím sa zlepšila účinnosť spaľovania pevných častíc. Počet regeneračných cyklov tým klesol o polovicu a čas potrebný na regeneráciu sa skrátil o tretinu. Pôvodný dvojlitrový diesel sa u nás už len dopredáva, nový 2.2 MZR-CD bude spočiatku k dispozícii v Mazde 6 od 839 900 Sk (27 879,57 €). V priebehu budúceho roka sa motor objaví aj v modeli CX7 a podľa výrobcu sa perspektívne uvažuje aj o jeho použití v modeloch Mazda 3 a 5. Foto: Mazda Text: Soňa Zverková Technické údaje**Motor**naftový 2.2 MZR-CDZdvihový objem2183 cm3Výkonod 92 kW (125 k) do 136 kW (185 k)Krútiaci momentod 310 Nm pri 1600 ot/min do 400 Nm pri 1600 ot/min**Karoséria**Dĺžka x šírka x výška4755x1795x1998 mmRázvor2725 mmBatožinový priestorod 510 do 519 lPohotovostná hmotnosťod 1445 do 1510 kg**Jazdné výkony**Maximálna rýchlosťod 195 do 218 km/hZrýchlenie 0-100 km/hod 8,3 do 10,6 sSpotreba udávaná výrobcomod 5,5 do 5,6 l/100 kmEmisie CO2od 147 do 149 g/km








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.