Vzostup a pád GM

General Motors je na pokraji absolútneho kolapsu. Prečo?
Vydané  Text: 

Čo je príčinou katastrofálneho vývoja v bývalej svetovej jednotke? V prvom rade je to spánok Šípkovej Ruženky. V minulom storočí ponúkal GM značku pre každú príjmovú skupinu: Chevrolet pre začiatočníkov, Pontiac, Buick a Oldsmobile pre stredný manažment a Cadillac pre tých, čo sú za vodou. V starých zlatých časoch mal GM trhový podiel 60 percent, kým neprišla konkurencia z Japonska, ktorá vyrábala kvalitnejšie, bezpečnejšie, lacnejšie a úspornejšie modely. Koncern nedokázal zareagovať a kým Toyota Prius odkusovala tradičným značkám z trhového podielu, GM naďalej chŕlil veľké a smädné SUV. Dokonca zrušil práce na elektromobile EV1, ktoré sa práve teraz mohlo stať nádejným záchrancom. Koncern tak prespal ďalšiu šancu. Technici sa totiž iba škrabali na hlave a snažili sa znovu objaviť koleso: Wagoner až vlani s veľkou slávou v Detroite ohlásil začiatok vývoja elektromobilu Chevrolet Volt. GM stratil drahocenné roky, pretože Volt by sa mal na trhu objaviť až o dva roky. To však môže byť neskoro. Barack Obama síce signalizoval ochotu pomôcť automobilkám, no do funkcie prezidenta USA nastúpi až 20. januára…ibaže dovtedy môžu GM definitívne dôjsť peniaze. Zdroj: Frankfurter Allgemeine Zeitung, Financial Times Deutschland Spracovala: Soňa Zverková








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.