GM a Ford zverejnili výsledky

Sezóna štvrťročných správ je v plnom prúde, teraz prišli na rad General Motors a Ford. Najväčšie starosti vyvolávajú klesajúce hotovostné rezervy.
Vydané  Text: 

GM vykázal hrubú stratu 4,2 miliardy dolárov, vďaka jednorazovým ziskom sa však napokon čisté mínus ustálilo na hodnote 2,5 miliardy dolárov. I keď ide o vysoké číslo, v porovnaní s 39 miliardami dolárov v druhom štvrťroku je podstatne nižšie. Celkovo sa strata za tento rok vyšplhala na 21 miliárd dolárov. Štvrťročný obrat sa medziročne znížil o 13 percent na 37,9 miliardy dolárov, celosvetový predaj o 11 percent na 2,11 milióna áut. Situáciu zhoršuje najmä fakt, že GM splachuje miliardy doslova do kanála. V 3. kvartáli prišiel z hrozivo nízkych kapitálových rezerv takmer o sedem miliárd dolárov. Špekulácie o konkurze neutíchajú, vedenie GM a komunikačné odbory majú plné ruky práce s ich popieraním. Koncern sa postaral o skutočne honosný zastierací manéver. Hoci v USA mnohé továrne stoja alebo redukujú počet zamestnancov, GM za asistencie ruského prezidenta Dimitrija Medvedeva otvoril v Petrohrade novú fabriku v hodnote 300 miliónov dolárov s kapacitou 70-tisíc vozidiel. Spočiatku budú z pásov schádzať modely Chevrolet Captiva a Opel Antara, koncom budúceho roka sa pridá aj Chevrolet Cruze. Všetky sú určené predovšetkým pre ruský trh. Zdroj: Financial Times Deutschland, Handelsblatt Spracovala: Soňa Zverková








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.