F1: Kanada vypadla z kalendára

FIA zverejnila predbežný kalendár Majstrovstiev sveta Formule 1 2009.
Vydané  Text: 

Oproti prvej verzii publikovanej v júni z kalendára vypadli preteky v Montreale, ktoré boli jeho súčasťou od roku 1987. Pre F1 to znamená celkom slušnú úsporu nákladov, pretože tímy nemusia absolvovať pravidelný júnový výlet za oceán. Na druhej strane pre niektoré automobilky je severoamerický trh jedným z najdôležitejších. Jún pre zmenu vyplní Veľká cena Turecka, ktorá bola plánovaná na august. Tímy tak dostanú veľkú letnú prestávku. Ďalšou zmenou je prehodenie termínov Veľkých cien Belgicka a Talianska. Finále sa uskutoční na novom okruhu v Abu-Dhabí. Organizátor tu po vzore Singapúru zvažuje nočné preteky. Kalendár MS F1 2009: 29.3.2009 – Austrália (Melbourne) 5.4.2009 – Malajzia (Sepang) 19.4.2009 – Bahrajn (Sakhir) 10.5.2009 – Španielsko (Barcelona) 24.5.2009 – Monako (Monte Carlo) 7.6.2009 – Turecko (Istanbul) 21.6.2009 – Veľká Británia (Silverstone) 28.6.2009 – Francúzsko (Magny-Cours) 12.7.2009 – Nemecko (Hockenheim/Nurburgring) 26.7.2009 – Maďarsko (Budapešť) 23.8.2009 – Európa (Valencia) 30.8.2009 – Belgicko (Spa) 13.9.2009 – Taliansko (Monza) 27.9.2009 – Singapúr (Singapúr) 11.10.2009 – Japonsko (Suzuka/Fuji) 18.10.2009 – Čína (Šanghaj) 1.11.2009 – Brazília (Interlagos) 15.11.2009 – Abu-Dhabí (Abu-Dhabí) FIA tiež zverejnila kalendár budúcoročných majstrovstiev sveta cestovných automobilov. WTCC sa chystá na tieto zaujímavé okruhy: 8.3.2009 – Brazília (Curitiba) 22.3.2009 – Mexiko (Puebla) 3.5.2009 – Maroko (Marrakech) – ak sa homologuje okruh 17.5.2009 – Francúzsko (Pau) 31.5.2009 – Španielsko (Valencia) 21.6.2009 – Česko (Brno) 5.7.2009 – Portugalsko (Porto) – ak sa homologuje okruh 19.7.2009 – Veľká Británia (Brands Hatch) 30.8.2009 – Nemecko (Oschersleben) 4.10.2009 – Taliansko (Monza) 25.10.2009 – Japonsko (Okayama) 15.11.2009 – Macau (Macau) Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.