Prestavajte si auto na vodík

Ceny palív stúpajú, zásoby ropy sa míňajú, preto sa čoraz častejšie dostávajú k slovu alternatívne palivá. Väčšinu spaľovacích agregátov nie je problém presvedčiť na konzumáciu zemného plynu, britskí vedci však vynašli možnosť ďalšej prestavby.
Vydané  Text: 

Vedci na univerzite v Sunderlande dokázali prerobiť sériový Nissan Almera na vodíkový pohon. Údajne je takáto prestavba možná na akomkoľvek aute, pretože je založená na podobnom princípe, ako prestavba na pohon skvapalneným zemným plynom. Dokonca aj náklady sú porovnateľné. Projekt HyPower používa komponenty určené pre prestavbu na zemný plyn od firmy Lambda One Autogas. Dopĺňa ich nádrž na skvapalnený vodík. Na jej naplnenie stačí 5 minút a dojazd je vraj dostatočný. Vedci teraz plánujú ďalšie testovanie a optimalizáciu niektorých procesov, aby sa tento produkt mohol masovejšie rozšíriť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.