Kabriolet á la Saab 9-X Air

Saab konceptom 9-X Air prezentuje svoj nový prístup ku konštrukcii kabrioletov. Vnímanie áut švédskym výrobcom bolo vždy odlišné od konkurencie, je taký aj model 9-X Air?
Vydané  Text: 
Potom, čo Švédi v Ženeve predstavili hybridný model 9-X Biohybrid, rozhodli sa, že do Paríža privezú verziu kabriolet. Aj keď Air nesie prvky odvodené od ženevského konceptu, pri jeho tvorbe boli použité osobité spôsoby. Automobilka obišla štandardný spôsob vzniku kabrioletov a neodrezala zavretému modelu strechu obyčajným spôsobom. Saab 9-X Air sa vďaka tomu výrazne odlišuje od bežných kabrioletov. Kabriolet 9-X Air má namiesto štandardného čelného skla v oddelenom ráme, presklenný súvislý oblúk, ktorý sa plynulo znižuje až k zadným stĺpikom. Cez otvorený priestor nad kabínou sa dá natiahnuť klasická plátenná strecha, nazvaná Canopy Top. Plátno použil výrobca kvôli zníženiu celkovej hmotnosti vozidla. Aj Air nesie na svojej karosérii jednoznačné poznávacie prvky švédskeho výrobcu. Mohutnosť auta a predné partie odkazujú na predošlé koncepty a naďalej sa drží dizajnového smerovania vozidiel značky Saab. Koncept meria 4427 mm na dĺžku, 1826 mm na šírku a vysoký bude 1390 mm. Na zemi je koncept pevne priklincovaný 21 palcovými kolesami. O pohyb vozidla sa postará biohybridný pohon. Turbodúchadlom prepĺňaný motor 1,4 BioPower požiera zmes benzínu a etanolu. Saab udáva najvyšší výkon 147 kW (200 k), pri 5000 ot./min. Krútiaci moment má, na pomerne malý motor, nevídanú hodnotu, 280 Nm a k dispozícii je v rozmedzí 1750 – 5000 ot./min. V prípade, že v nádrži bude len čistý benzín, výkon klesne na 125 kW (170 k), kolesá môžu kalkulovať s krútiacim momentom 230 Nm. Saab 9-X Air si rád nechá rozkazovať cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku s automatickou spojkou. Pre športovejšie založeného vodiča je pripravené sekvenčné radenie rýchlosti. Z pokoja na 100 km/h sa vozidlo dostane za 8,1 sekundy, za čo si vypýta 6,5 l/100 km (pri použití zmesi benzínu a etanolu) alebo rovných 5 litrov čistého benzínu. Zmes oproti vyššej spotrebe naopak vykazuje nižšie hodnoty emisií CO2 (107g/km), za to benzín vypustí do ovzdušia 119 g/km. Saab 9-X Air bude predstavený pri príležitosti 25. výročia prvého štvormiestneho kabrioletu značky.








Pokračujte na ďalší príspevok »