Sériový Chevrolet Volt

Koncern General Motors si ako darček k svojej storočnici daroval sériovú podobu elektromobilu Volt.
Vydané  Text: 

Auto vzniklo na základe úspechu konceptu z roku 2007. Finálny dizajn však bol ešte výrazne aerodynamicky optimalizovaný. Išlo sa až do detailov ako spätné zrkadlá či maska. Interiér je poňatý moderne s displejmi a ovládačmi v štýle dotykových displejov. Štandardnou výbavou je rozhranie Bluetooth a USB port. Volt využíva podlahovú plošinu s rázvorom 2685 mm, celkovo je dlhý 4404mm, široký 1798 mm a vysoký 1430 mm. Pohon auta má na starosti elektromotor s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 370 Nm. Lítium-iónové batérie ho dokážu živiť asi 65 kilometrov, potom sa k životu preberie spaľovací motor vo funkcii generátora, ktorému chutí benzín aj E85. Ten dodáva energiu a zároveň dobíja batérie. Tým okrem toho pomáha aj rekuperácia brzdnej energie. Pri zastavení môže byť auto dobíjane z elektrickej siete. V Európe budú batérie opäť plné za 3 hodiny, američania si počkajú 8 hodín. GM pri tom tvrdí, že nabíjaním Volta spotrebujete menej energie ako pri príprave jednej kávy v kávovare. Maximálna rýchlosť je 161 km/h. Výroba automobilu by sa mala spustiť až v roku 2010, pretože GM ešte pripravuje výrobné kapacity. V Európe by sa Volt mal predávať s logom Opel.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.