WRC: Repco Rally New Zealand

Majstrovstvá sveta v rely absolvovali svoj druhý výlet na južnú pologuľu. Na programe boli šotolinové cesty severného ostrova Nového Zélandu.
Vydané  Text: 

Rely Nový Zéland sa svojim charakterom prirovnáva k fínskemu podujatiu. Rýchla šotolina, slepé horizonty a skoky sú rajom pre pilotov aj divákov. Veľa závisí aj od počasia, pretože dážď je v týchto končinách bežným javom a z rýchlych ciest robí festival lietajúceho blata. Júlové búrky si však dokonca vynútili úpravu trasy niektorých rýchlostných skúšok. Pri súčasnom rozložení síl sa Nový Zéland považoval teritórium Fordu. Pod modrým oválom si plne uvedomovali vážnosť situácie v šampionáte a potrebu dobrého výsledku pre zachovanie šancí. Nahrávalo im aj to, že na trať vyrážal ako prvý vedúci muž šampionátu Loeb. Zametanie trate nepatrí k obľúbeným disciplínam, pretože sa negatívne prejavuje na časoch. Francúz však takmer vyletel z trate, takže bol rád, že piatok dokončil. Poobedie sa však nezaobišlo bez taktických šaškovaní. Tým sa vyhol akurát Atkinson, ktorý svoje Subaru poslal mimo trať. Do šiestej rýchlostky takmer neodštartoval Loeb, ktorý za to dostal 30 trestných sekúnd. Hirvonen tak nemohol vôbec taktizovať a ostal vo vedení. Ford aspoň pribrzdil dovtedy druhého Latvalu, ktorý prepustil miesto nešťastnému Loebovi. Hirvonenovi sa podľa očakávania v sobotu zvlášť nedarilo, Loeb jeho náskok pomerne ľahko zlikvidoval a začal si budovať vlastný. Na záver dňa sa však situácia zaujímavo otočila. Loeb aj Hirvonen totiž spomalili, aby získali lepšiu pozíciu pred posledným dňom podujatia a tak sa v čele ocitol Latavala. Vedenie Citroënu pritom opätovne vyjadrovalo nesúhlas nad taktizovaním. Pravidlá to však nezakazujú a ráta sa každý spôsob, ktorý umožňuje dosiahnuť výhodu. Nedeľa priniesla ukážku nevyspytateľnosti motoristického športu. V prvej skúške dňa chyboval Loeb, ktorý sa prepadol až na štvrté miesto. Piloti Fordu si podľa očakávania v nasledujúcej rýchlostnej skúške prehodili poradie, zametač Latvala pustil pred seba Hirvonena. Predposledná rýchlostka však bola pohromou pre modrý ovál. Latvala trafil kameň a s poškodeným motorom musel zastaviť. Hirvonen dostal defekt, potom vyletel z trate a do cieľa dorazil so stratou 50 sekúnd na treťom mieste za Loebom a Sordom. Katastrofu dokonal Duval, ktorý sa z piateho fleku odporúčal mimo trať. So štvrtého miesta sa tak radoval inak nie veľmi spokojný Solberg a cenné body pobrali aj piloti tímu Suzuki Gardemeister a Andersson, ktorí sa opäť nevyhli viacerým problémom. Repco Rally New Zealand 28.8. – 31.8.2008 – výsledky1.**Sebastien Loeb**Citroen Total WRT C4 WRC**3 hodiny 59 min. 18,9 s**2.**Dani Sordo**Citroen Total WRT C4 WRC**+ 00 min. 17,5 s**3.**Mikko Hirvonen**BP Ford Focus RS WRC 08**+ 00 min. 41,5 s**4.**Petter Solberg**Subaru WRT Impreza WRC 2008**+ 02 min. 48,9 s**5.**Urmo Aava**PH Sport-Citroen C4 WRC**+ 03 min. 30,7 s**6.**P-G Andersson**Suzuki WRT SX4 WRC**+ 07 min. 37,4 s**7.**Toni Gardemeister**Suzuki WRT SX4 WRC**+ 07 min. 54,9 s**8.**Federico Villagra**Munchi’s Ford Focus WRC 07**+ 08 min. 35,0 s**9.**Henning Solberg**Munchi’s Ford Focus WRC 07**+ 09 min. 15,2 s**10.**Martin Prokop**Mitsubishi Lancer Evo IX**+ 13 min. 49,0 s** Priebežné poradie WRC 2008**MS jazdcov**1.**Sebastien Loeb**862.**Mikko Hirvonen**783.**Dani Sordo**514.**Chris Atkinson**405.**Jari-Matti Latvala**346.**Petter Solberg**327.**Henning Solberg**228.**Gigi Galli**179.**Matthew Wilson**1210.**Francois Duval**1111.**Urmo Aava**1112.**Federico Villagra**913.**Conrad Rautenbach**614.**Toni Gardemeister**515.**Andreas Mikkelsen**416.**P-G Andersson**317.**Jean-Marie Cuoq**218.Matt Rantanen219.**Juho Hanninen**120.**Sebastien Ogier**121.**Andreas Aigner**1**MS tímov** 1.**Citroen Total**1412.**BP Ford Abu Dhabi**1213.**Subaru**744.**Stobart VK M-Sport**515.**Munchi’s**226.**Suzuki**20 Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.