Kalendár F1 pre rok 2009

Svetová rada motoristického športu FIA schválila na svojom ostatnom zasadnutí 25.6.2008 predbežný kalendár pre budúcoročné MS F1 a niektoré ďalšie novinky.
Vydané  Text: 
Fanúšikovia Formuly 1 si môžu pre rok 2009 rezervovať 19 víkendov. V kalendári zotrvala aj Veľká cena Francúzska, ktorá pôvodne mala sezónu 2009 vynechať. Nie je však oficiálne známe, kde sa pôjde. Naopak opäť sa nepôjde v USA. Kalendár je ešte stále len provizórny. 29.3.2009 – Austrália (Melbourne) 5.4.2009 – Malajzia (Sepang 19.9.2009 – Bahrajn (Sakhir) 10.5.2009 – Španielsko (Barcelona) 24.5.2009 – Monako (Monte Carlo) 7.6.2009 – Kanada (Montreal) 21.6.2009 – Veľká Británia (Silverstone/Donington?) 28.6.2009 – Francúzsko (Magny-Cours) 12.7.2009 – Nemecko (Hockenheim/Nürburgring?) 26.7.2009 – Maďarsko (Hungaroring) 9.8.2009 – Turecko (Istanbul) 23.8.2009 – Európa (Valencia) 6.9.2009 – Taliansko (Monza) 13.9.2009 – Belgicko (Spa-Francorchamps) 27.9.2009 – Singapúr (Singapúr) 11.10.2009 – Japonsko (Fuji/Suzuka?) 18.10.2009 – Čína (Šanghaj) 1.11.2009 – Brazília (Interlagos) 15.11.2009 – Abu-Dhabí (Abu-Dhabí) Rada tiež rozhodla o dôkladnej analyze a modifikovaní modelu riadenia a prerozdeľovania prijímov v rámci F1. Tímy v súčasnosti dostávajú 50 % prijímov, podľa nedávneho návrhu Maxa Mosleyho by sa však toto číslo mohlo zvýšiť na 75 %. To však určite neteší spoločnosť CVC Capital Partners, ktorá vlastní väčšinu usporiadateľskej spoločnosti Formula One Management a musí splácať viacero tučných pôžičiek. FIA tiež plánuje diskutovať s tímami o nových technických pravidlách a úspore nákladov. Úspory nákladov sa týka aj ďalšie prekvapujúce rozhodnutie, pretože FIA sa rozhodla oživiť formulu 2. Má ísť o nový seriál, ktorý sa bude už v budúcom roku jazdiť v rámci víkendov F1 a mal by dať príležitosť novým talentom. Očakávaný rozpočet na sezónu by nemal prekročiť 200 000 eúr. Otázne je, čo sa teraz stane so seriálom GP2, ktorý v tejto sezóne vstúpil do druhého trojročného cyklu. GP2 však pracuje s rozpočtami, ktoré sú minimálne päťnásobkom stanoveného limitu. Dokonca aj tímy v šampionátoch formuly 3 pracujú s väčšími rozpočtami, preto nie je isté, či sú plány FIA reálne. Je však viac ako jasné, že Max Mosley si chce napraviť reputáciu a posilniť vplyv FIA v športe a tým zabšzpečiť aj vyššie príjmy. To vysvetľuje a plán na obnovenie F2, pretože seriál GP2 je taktiež vlastnený spoločnosťou CVC Capital Partners. Rada sa zaoberala aj rely, kde od roku 2010 dôjde k zlúčeniu skupín N a S2000 pod názov Superproduction cars a pre skupinu R ostane názov Production cars. Do budúcoročného kalendára definitívne pribudli Cyprus a Poľsko. Text: Martin Ruisl








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.