PR ČLÁNOK: Bestseller v novom vydaní

Bestsellerom značky Chevrolet v Európe je modelový rad Aveo, donedávna využívajúci aj meno Kalos. Od uvedenia na európsky trh v roku 2002 tu našlo svojho majiteľa vyše 650.000 vozidiel tohto modelového radu.
Vydané  Text: 

Výraz „modelový rad“ v tomto prípade naozaj nie je prázdnou frázou; k dispozícii je 3- , 4- aj 5- dverový variant karosérie. Nezaškodí v tejto súvislosti pripomenúť, že rok 2007 bol pre značku Chevrolet v Európe rekordný – predala tu 457.200 vozidiel. Nové Aveo je už na prvý pohľad: mohutná maska chladiča je vodorovne rozdelená priečkou vo farbe karosérie. Uprostred tróni nezameniteľné logo značky. Nové sú veľké, číre svetlomety a okrem mnohého iného aj vzhľad zadného čela. Všetko smeruje k jednému cieľu – atraktívnej dynamike. No nielen zvonka. Nová je aj prístrojová doska a veľa prvkov interiéru. Samozrejme, že dynamika vzhľadu by bola málo platná, keby ju nepodporila dynamika jazdných vlastností. Veď nič nie je horšie, než sklamané očakávania… Novinkou je motor so zdvihovým objemom 1,2 l. Aj vďaka dvojici vačkových hriadeľov v hlave valcov (rozvod DOHC) a príverám v nasávacom potrubí dosahuje výkon 84 k. Ešte potentnejší je optimalizovaný 1,4 l agregát výkonu 98 k. Dobrou správou je skutočnosť, že hoci sú oba motory výrazne živšie, než ich predchodcovia, spotrebujú v porovnaní s nimi o cca 10 % menej benzínu. Nová generácia populárneho malého vozidla je určená rozličným cieľovým skupinám. Vďaka priestrannému i kvalitnému a dobre vybavenému interiéru oslovuje rozdielne vrstvy zákazníkov. Na rastúcich trhoch krajín strednej a východnej Európy a v niektorých juhoeurópskych štátoch plní úlohu plnohodnotného rodinného vozidla. Tomu zodpovedá aj jeho trhový podiel 30%, kým celoeurópsky priemer tohto segmentu predstavuje 21,3%. Priestorné, dobre vybavené nové Aveo za veľmi rozumnú cenu má teda najlepšie predpoklady obhájiť svoju pozíciu európskeho bestsellera značky Chevrolet. Zaujímavá je štatistika jeho úspešnosti na jednotlivých európskych trhoch: najviac sa na predaji Avea podieľajú Španielsko a Ukrajina, nasledujú Rusko, Taliansko a Nemecko. Približne 83 % z tohto počtu patrilo hatchbackom. No aj štvordverový sedan, uvedený na trh až v roku 2006, má mnoho priaznivcov – v Grécku a Írsku tvoria väčšinu predaja modelového radu Aveo práve ony. A propós – zmieňovaná veľmi rozumná cena: 5- dverové Aveo so 16- ventilovým motorom 1,2 l; 62 kW/82 k je v základnej verzii výbavy Base je na Slovensku k dispozícii už za 289 900 Sk. Aj táto najzákladnejšia verzia okrem iného zahŕňa ABS, airbag vodiča, centrálne zamykanie dverí a dokonca rádio s prehrávačom CD MP3 a vstupom AUX so štyrmi reproduktormi!








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.